ادامه درگیری میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن

به گزارش وبلاگ بیازیان، نیروهای دولت انتقالی جنوب یمن از دفع حمله نیروهای دولت مستعفی در استان ابین و اجرای حملاتی دقیق علیه استحکامات آنها اطلاع داد.

ادامه درگیری میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن

به نقل از شبکه خبری المیادین، نیروهای دولت انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات قرار دارند، اعلام نمودند، حمله نیروهای وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در استان ابین واقع در جنوب صنعا را دفع نموده و حملات دقیقی علیه استحکامات آنها داشتند.

همچنین طبق گزارش المیادین، نیروهای شورای انتقالی جنوب استحکاماتی نظامی را به سوی منطقه خبر المراقشة، واقع در شرق استان ابین منتقل کردند.

محمد النقیب، سخنگوی این نیروها اعلام نمود که نیروهایش در چندین کمین، حملات دقیقی علیه استحکامات نیروهای هادی داشتند.

دولت انتقالی جنوب روز شنبه اعلام نمود که توافق ریاض به بالاترین سطح شکنندگی خود رسیده است. این دولت در ادامه جنبش اخوان در یمن را به آمادگی برای شروع جنگی جدید در جنوب متهم و اعلام نمود: آنها برای شروع نبرد جدیدی در منطقه طور الباحه در استان لحج آماده می شوند.

دولت انتقالی جنوب سال گذشته ضمن استقبال از توافق ریاض بر اهمیت و لزوم رعایت سلسله مراتب مندرج در آن تاکید نموده بود.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب حدود چهار ماه قبل توافق ریاض را برای تشکیل کابینه ای متشکل از 24 وزیر به صورت برابر میان استان های جنوبی و شمالی یمن به انتخاب رئیس جمهوری این کشور امضا کردند.

در توافق یاد شده به بیرون کردن نیروهای نظامی از استان عدن و تفکیک نیروهای دو طرف در استان ابین و بازگرداندن آنها به پایگاه های قبلی شان تصریح شده بود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ادامه درگیری میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه درگیری میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید