از گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش وبلاگ بیازیان، با وجود اینکه ماه ها تا معرفی گلکسی زد فولد 6 فاصله داریم، ولی در خصوص این گوشی شایعات مختلفی منتشر شده است. در این مطلب البته بدون در نظر گرفتن این شایعات، بخشی از انتظارات خود را از این گوشی مطرح می کنیم که امیدواریم سامسونگ این خواسته ها را به واقعیت تبدیل کند.

از گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 چه انتظاراتی داریم؟

عریض تر شدن نمایشگر بیرونی و کاهش ضخامت بدنه

با وجود اینکه گلکسی زد فولد 5 از نظر طراحی مشکل جدی ندارد، اما بدون شک طراحی آن بدون ضعف و مشکل هم نیست. به همین دلیل امیدواریم سامسونگ بخشی از ویژگی های ظاهری آن را تغییر دهد. اول از همه باید به کاهش ضخامت و وزن این گوشی اشاره کنیم. زد فولد 5 بسیار ضخیم و سنگین است و همین موضوع، باعث می گردد استفاده از آن خیلی راحت نباشد. البته واقعیت این است که اکثریت کاربران خیلی زود به ضخامت و وزن این گوشی عادت می نمایند. خوشبختانه در این زمینه شایعاتی به گوش می رسد که به نظر می رسد واقعا با این تغییر روبرو خواهیم شد.

مدتی قبل گزارشی منتشر شد که مهندسان سامسونگ گوشی هواوی میت X5 را مهندسی معکوس نموده اند تا متوجه شوند هواوی چگونه بدون فدا کردن ظرفیت باتری پیروز به کاهش ظرفیت بدنه شده است. البته دقیقا تعیین نیست که این تغییر به زد فولد 6 راه پیدا می نماید یا نه. ولی به احتمال زیاد برای این گوشی در این زمینه شاهد بهبود خواهیم بود.

در نهایت باید به نمایشگر بیرونی این گوشی هم اشاره کنیم. با وجود اینکه در حال حاضر این نمایشگر با داشتن مقدار 6.2 اینچی یک پنل بزرگ محسوب می گردد، اما واقعیت این است که از نظر نسبت ابعاد شرایط خیلی خوبی ندارد. در نتیجه مانند بسیاری از گوشی های تاشو نو، گلکسی زد فولد 6 هم باید با نمایشگر بیرونی عریض تری راهی بازار گردد.

بهبود دوربین ها

گلکسی زد فولد 5 گران ترین گوشی فراوری شده به وسیله سامسونگ است ولی از نظر دوربین، برترین گوشی سامسونگ به حساب نمی آید. سامسونگ معمولا برترین دوربین ها را فقط برای مدل های S اولترا استفاده می نماید ولی دیگر وقت آن رسیده که سامسونگ برای سری زد فولد هم از دوربین های بسیار بهتری استفاده کند.

گلکسی زد فولد 5 از همان دوربین های نسل قبلی خود استفاده می نماید. بنابراین بار دیگر با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری روبرو شده ایم. در طرف مقابل، با S23 اولترا روبرو هستیم که با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپکیسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری راهی بازار شده است.

با وجود اینکه زد فولد 5 از نظر کیفیت عکس ها اصلا ضعیف نیست، اما نسبت به برترین گوشی های اندرویدی هم در زمینه دوربین حرف زیادی برای گفتن ندارد. سامسونگ به زودی از گلکسی S24 اولترا رونمایی می نماید و امیدواریم سامسونگ برای زد فولد 6 از دوربین های همین گوشی استفاده کند.

عمر باتری بهتر و سرعت شارژ بیشتر

زد فولد 5 مانند نسل قبلی از باتری 4400 میلی آمپر ساعتی بهره می برد و این ظرفیت برای یک گوشی تاشو غول پیکر اصلا کافی نیست. زد فولد 5 برای استفاده های معمولی حدود یک روز دوام می آورد و اگر استفاده سنگین تر باشد، طبیعتا یک روز کامل نمی توانید از این گوشی بهره ببرید. به همین دلیل سامسونگ برای زد فولد 6 باید از باتری با ظرفیت در حد 5000 میلی آمپر ساعت استفاده کند. اما آیا واقعا سامسونگ چنین تغییری را عملی می نماید؟ این حد از ارتقا بعید به نظر می رسد و شاید حدود 100 یا 200 میلی آمپر ساعت ظرفیت آن بیشتر گردد.

همانطور که گفتیم، شایعاتی در خصوص کوشش سامسونگ برای مهندسی معکوس گوشی تاشو هواوی به منظور شناسایی چگونگی پایین نگه داشتن ضخامت و استفاده از باتری با ظرفیت بالا منتشر شده است. اگر سامسونگ می خواهد ضخامت این گوشی را پایین بیاورد، پس به احتمال زیاد چنین کاری به معنای فدا شدن بخشی از ظرفیت باتری می گردد. اما در هر صورت باید امیدوار بمانیم تا ببینیم سامسونگ در این زمینه چه رویکردی اتخاذ می نماید.

از سوی دیگر، امیدواریم گلکسی زد فولد 5 از شارژ سریع تری پشتیبانی کند. در سال 2023، گوشی بسیار گرانی مانند زد فولد 5 نباید به شارژ 25 وات محدود باشد. این در حالی است که S23 اولترا از شارژ 45 وات پشتیبانی می نماید. بنابراین برای زد فولد 6 هم باید سرعت شارژ 45 وات ارائه گردد.

از بین بردن چین خوردگی نمایشگر

گلکسی زد فولد 5 می تواند در حالت کاملا تخت قرار بگیرد که یک خبر خوب برای هواداران این گوشی است. اما در این میان، چین خوردگی نمایشگر همچنان مشکل بزرگی برای این گوشی محسوب می گردد. با وجود در چند سال گذشته سامسونگ در این زمینه پیشرفت هایی داشته، اما کماکان وجود آن توجه را جلب می نماید. در این میان باید خاطرنشان کنیم که بعضی شرکت ها مانند شیائومی، پیروز شده اند شدت این چین خوردگی را بسیار کاهش دهند و بنابراین انجام این کار از نظر فنی غیرممکن نیست.

اگر گلکسی زد فولد 6 نتواند مقدار چین خوردگی نمایشگر را کاهش دهد، پس در سال 2024 از رقبای خود عقب خواهد افتاد و در نتیجه محبوبیت آن هم کاهش پیدا می نماید.

عرضه با جایگاه مختص قلم S Pen

یکی از ویژگی های کاربردی و مهم سری فولد سامسونگ، پشتیبانی آن ها از قلم S Pen است که کاربردهای متنوعی را امکان پذیر می نماید. با این حال، این گوشی همراه با S Pen عرضه نمی گردد و کاربران باید آن را به طور جداگانه خریداری نمایند که قیمت پایینی هم ندارد. به علت همین موضوع، حتی با وجود اینکه این گوشی قیمت بالایی دارد، ولی کاربران انگیزه کمتری برای خرید یک قلم S Pen جداگانه پیدا می نمایند. این در حالی است که اگر قلم موردنظر به طور رایگان در اختیار کاربران قرار بگیرد، تعداد بیشتری از آن ها برای بهره گیری از این قلم انگیزه پیدا می نمایند.

از سوی دیگر، اگر این شرکت مانند سری S اولترا جایگاه اختصاصی این قلم را در بدنه تعبیه کند، کاربران به راحتی می توانند در مکان های مختلف قلم را هم با خود به همراه ببرند. بدون شک طراحی چنین جایگاه اختصاصی برای قلم در یک گوشی تاشو کار راحتی نخواهد بود اما اگر شایعات مربوط به نمایشگر بزرگ تر واقعیت داشته باشد، ممکن است با چنین تعیینه ای روبرو شویم. در هر صورت باید ببینیم آیا سامسونگ واقعا چنین تعیینه ای را عملی خواهد نمود یا نه.

تاریخ عرضه گلکسی زد فولد 6

گوشی های تاشو سری گلکسی زد فولد از پیروز ترین گوشی های تاشو در بازارهای جهانی هستند که توجه کاربران زیادی را به خود جلب می نمایند. در خصوص تاریخ عرضه این گوشی ها هم باید بگوییم که سامسونگ سه نسل قبلی سری زد فولد را اواخر ماه آگوست (اوایل شهریور) راهی بازار می نماید و به احتمال زیاد برای زد فولد 6 هم این روند تکرار خواهد شد.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "از گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید