برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی ایران در کویت

به گزارش وبلاگ بیازیان، نمایشگاه هنرهای تجسمی جمهوری اسلامی ایران در کشور کویت در چارچوب جشنواره فرهنگی القرین و به دعوت شورای ملی فرهنگ و هنر و ادب این کشور در تالار موزه هنرهای معاصر کویت گشایش یافت.

برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی ایران در کویت

به گزارش وبلاگ بیازیان، در این مراسم که با حضور دبیرکل شورای ملی فرهنگ و هنر و ادب کویت، وزیر فرهنگ و اطلاعات پیشین ، اعضای انجمن دوستی کویت و ایران ، جمعی از سفرا و دیپلمات های خارجی ، استادان دانشگاه و هنرمندان عرب ، جمعی از هم وطنان ایرانی مقیم ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت و اعضای سفارت برگزار گردید؛ علیرضا محبی هنرمند سرشناس کشورمان 30 تابلوی نقاشی خط نفیس به نمایش گذاشت که مورد توجه بازدیدکنندگان نهاده شد.

دبیر شورای ملی فرهنگ و هنر و ادب کویت در حاشیه این مراسم طی مصاحبه ای با رسانه های گروهی ضمن تجلیل از هنر ایرانی و زیبایی آثار عرضه شده، بر اهمیت گسترش داد و ستد فرهنگی میان دو کشور همسایه و مسلمان تاکید نمود.

وی اضافه کرد: نمایش هنر ایرانی در کویت بی تردید به غنای رویدادهای فرهنگی در کویت خواهد اضافه کرد.

محمد ایرانی سفیر کشورمان در کویت نیز به وبلاگ بیازیان گفت: هنر ایرانی یکی از متنوع ترین و غنی ترین مجموعه های میراث فرهنگی بشریت است ، و آنچه امروز در این نمایشگاه شاهد آن هستیم جرعه ای از این دریاست.

ایرانی ابراز امیدواری کرد کارگاهی آموزشی برای این هنرمند شناخته شده کشورمان در کویت برگزار گردد تا شمه ای از این هنر اصیل کشورمان به هنرآموزان و علاقمندان عرب تدریس گردد.

بر اساس این گزارش، علیرضا محبی خوشنویس و هنرمند اهل قزوین تا به امروز نمایشگاه های متعددی در داخل و خارج کشورمان برگزار نموده است و برنده چندین جایزه از نمایشگاه های الجزایر، امارات، مالزی و ترکیه است.

براساس اعلام سفارت ایران در کویت، این نمایشگاه تا روز آدینه برای عموم علاقمندان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی ایران در کویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی ایران در کویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید