عبدالله: آمریکا حامی اجماع ملی و پیشرفت فوری در فرایند صلح افغانستان است

به گزارش وبلاگ بیازیان، درحالی که دولت و شماری از سیاسیون افغانستان مخالفت خویش را با طرح تازه آمریکا برای این کشور ابراز نموده اند، رئیس شورای عالی مصالحه، آمریکا را حامی اجماع ملی و پیشرفت در فرایند صلح کشورش دانست.

عبدالله: آمریکا حامی اجماع ملی و پیشرفت فوری در فرایند صلح افغانستان است

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ بیازیان، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به طرح تازه صلح آمریکا گفت: اخیراً پیشرفت هایی در مذاکرات صلح حاصل شده که نقشه راه آینده را ترسیم می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ بیازیان بخوانید. (کلیک کنید)

وی با حمایت از این طرح اضافه نمود: آمریکا به عنوان کشوری همکار با مردم افغانستان در این فرایند، حامی اجماع ملی و پیشرفت فوری در فرایند مذاکرات صلح است .

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ بیازیان بخوانید. (کلیک کنید)

عبدالله همچنین ادامه داد که افغانستان استقلال و صندلی مستقل خود را دارد و در فرایند صلح خلاف اراده جمعی مردم این کشور تصمیمی گرفته نخواهد شد.

رئیس شورای عالی مصالحه ضمن تاکید بر اهمیت تفاهم و همدیگرپذیری میان شخصیت های سیاسی گفت: تامین صلح نیازمند انعطاف و اجماع داخلی است، هیچ کس نمی تواند چیزی را با زور تحمیل کند، اما اگر تبعیض و نفاق و خودخواهی در میان باشد، تحمیل هرچیزی ممکن می گردد .

وی تاکید نمود که نمی خواهد از نامه وزیر خارجه آمریکا دفاع نموده و یا آن را یا توجیه کند، اما در این نامه واقعیت هایی درباره اجماع ملی و فوریت فرایند صلح ذکر شده که مطابق خواست مردم افغانستان است.

پیش از این مقامات دولت افغانستان و سخنگوی طالبان تایید نموده بودند که طرح تازه آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان با آنها در میان گذاشته شده است اما جزئیاتی از آن ارائه نکردند.

به هر حال، دولت افغانستان مخالفت شدید خود را با این طرح ابراز نموده است اما طالبان می گوید که طرح آمریکا در دست آنالیز رهبران این گروه قرار گرفته است و هنوز تصمیمی درباره آن نگرفته اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عبدالله: آمریکا حامی اجماع ملی و پیشرفت فوری در فرایند صلح افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: آمریکا حامی اجماع ملی و پیشرفت فوری در فرایند صلح افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید