علت حمله های پلنگ در اطراف روستاهای بجنورد چه بوده است؟

به گزارش وبلاگ بیازیان، رئیس محیط زیست بجنورد درمورد ابراز نگرانی فرمانده نیروی انتظامی بجنورد در ارتباط با افزایش حمله پلنگ به روستاییان بجنورد گفت: ورود انسان به زیستگاه های پلنگ، علت اصلی چندین فقره حمله این گونه حیوانی به روستاییان بجنورد بوده است.

علت حمله های پلنگ در اطراف روستاهای بجنورد چه بوده است؟

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش وبلاگ بیازیان به نقل از ایسنا، محمد خالقی اظهار کرد: تنها موردی که پلنگ به منطقه روستایی نزدیک شده مربوط به دو شب گذشته(23 فروردین 99) بوده که چندین قلاده سگ به پلنگ نزدیک شده بودند و این حیوان سبب زخمی شدن یک قلاده سگ شده بود.

وی افزود: اما در مورد حمله پلنگ به یکی از روستاییان در حوالی روستای قره نوده، بجنورد، خراسان شمالی در حقیقت این حمله در ارتفاعات اجرا شده و فرد روستایی وارد زیست گاه پلنگ شده بود.

خالقی ادامه داد: در ارتباط با حمله پلنگ در حوالی روستای ناوه به یک فرد نیز این اتفاق در یک دره به وقوع پیوسته و در نزدیک روستا نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه پلنگ حیوانی، انسان گریز است و تا جایی که بتواند به انسان نزدیک نمی شود، بیان نمود: در مواردی که حمله اجرا شده بود، انسان موجب تحریک پلنگ شده است، به طوریکه به همراه آن ها چوب دستی، تبر، اسلحه و ... بوده و حیوان احساس خطر کرده است.

این مقام مسئول کم شدن منابع غذایی پلنگ را یکی از عللی دانست که سبب می شود تا گاهی این گونه حیوانی به برخی از روستاها نزدیک شود.

پلنگ، چوپان بجنوردی را زخمی کرد

منبع: همشهری آنلاین

به "علت حمله های پلنگ در اطراف روستاهای بجنورد چه بوده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت حمله های پلنگ در اطراف روستاهای بجنورد چه بوده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید