نامزد شکست خورده مخالفان: اعتراضات در بلاروس متوقف نخواهد شد

به گزارش وبلاگ بیازیان، نامزد شکست خورده مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که در لیتوانی بسر می برد، گفت: قدرت ما در مردم است و اعتراضات در بلاروس، فشار کافی بر دولت فعلی را وارد می کند و این اقدام متوقف نخواهد شد.

نامزد شکست خورده مخالفان: اعتراضات در بلاروس متوقف نخواهد شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بیازیان به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد مخالفان برای پست ریاست جمهوری در انتخابات اخیر در بلاروس که در حال حاضر در جمهوری لیتوانی بسر می برد، در مصاحبه ای که امروز، جمعه با شبکه تلویزیونی NHK ژاپن انجام داد، اعلام کرد که اعتراضات در بلاروس که پس از انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد، فشار کافی بر دولت فعلی در این کشور را وارد می کند و این اقدام متوقف نخواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی گفت: قدرت واقعی ما، حضور مردم در اعتراضات است. تظاهراتی که هر روز برگزار می کنیم، فشار کافی بر مقامات مینسک وارد می کنند. اعتراضات ما هرگز خاتمه نخواهد یافت.

تیخانوفسکایا در خصوص موضوع بازگشت خود به بلاروس، با اشاره به اینکه قلب من با مردم بلاروس است، گفت که اگر در آنجا احساس امنیت کند، آماده است در اولین قطار نشسته و به کشور بازگردد.

وی همچنین از احتمال دخالت مسکو در اوضاع کشورش ابراز نگرانی کرده و یادآور شد که به عقیده وی، روابط نزدیک بین الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری روسیه، نشانه چندان خوبی نیست.

در خبر دیگری نیز گزارش شده که دفتر مطبوعاتی شورای هماهنگی مخالفان بلاروس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور فعلی و مقامات این کشور را به مذاکره فراخوانده است.

در بیانیه منتشره در این باره آمده است: شورای هماهنگی به کار خود ادامه می دهد و همچنین خواستار جلوگیری از اعمال فشارها بر مخالفان است. ما خواستار مصاحبه و حل و فصل اختلافات و تهدیدات واقعی هستیم. مصاحبه تنها راه چاره صحیح در شرایط فعلی و راهی برای خروج از بحران سیاسی در کشور است.

این در حالی است که روز پنج شنبه اعلام شد که اولگا کاوالکووا و سرگئی دیلفسکی، دو تن از اعضای شورای هماهنگی مخالفان به دلیل سازماندهی تظاهرات غیرقانونی در این کشور، به مدت 15 روز دیگر بازداشت خواهند ماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نامزد شکست خورده مخالفان: اعتراضات در بلاروس متوقف نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد شکست خورده مخالفان: اعتراضات در بلاروس متوقف نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید