واکنش طالبان به ادعاها درباره همدستی با روسیه

به گزارش وبلاگ بیازیان، ایسنا نوشت: سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت، واشنگتن از طالبان درباره ارائه اطلاعات مربوط به تبانی ادعایی با روسیه درخواستی نکرده چون واشنگتن هم می داند که اینها فقط اتهام هستند.

واکنش طالبان به ادعاها درباره همدستی با روسیه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان این ادعاها را بی پایه و اساس خواند و گفت: طرف آمریکایی از ما درباره دادن اطلاعات مربوط به تبانی با روسیه برای کشتن سربازان آمریکایی در ازای دریافت جایزه صحبتی ننموده چون آنها خودشان می دانند که این واقعیت ندارد و جعلی است. در حال حاضر، ما کانال ارتباطی نظامی داریم و اگر چنین نقضی اجرا شده باشد، ما بیانیه های خود را می فرستیم و آنها نیز همین کار را می نمایند. اما آنها از ما چنین درخواستی ننموده اند.

وی ادامه داد، طالبان از مسکو سلاح نخریده و تنها روابط سیاسی داریم. طالبان انبار مهمات و سلاح دارد و از ارتش افغانستان تجهیزات می خرد. من این ادعاها و اتهامات را رد می کنم. اینها درست نیست. ما روابطی با روسیه داریم اما فقط ارتباطات سیاسی است. دفتر سیاسی ما در دوحه، قطر روابطی با روسیه دارد همانطور که با سایر کشورهای منطقه دارد.

وی افزود: طالبان همچنین روابطی با وزارت خارجه روسیه دارد. ما نشست هایی با آنها داشته ایم. آنها را در رسانه های اجتماعی منتشر نموده اند. ما گفت وگوها و نشست هایی در مسکو داشته ایم. مسکو نقش مهمی در نشست افغان ها در روسیه ایفا نموده و ما برای نخستین بار در این مذاکرات حضور داشتیم.

سخنگوی طالبان همچنین گفت: اگر زندانی های ما آزاد نشوند، به این معناست که کابل نمی خواهد راه چاره صلح آمیز در فرایند افغانستان به دست بیاید و آنها رویکرد نظامی را پیش گرفته اند. اگر چنین رویکردی مدنظر آنها باشد، درگیری ها بیشتر می شوند و مسؤولیت آن با دولت کابل است.

سهیل شاهین درباره نشست لویه جرگه نیز گفت، این نشست مانعی بر سر آزادی 5000 زندانی طالبان است. از نظر ما لویه جرگه مشروع نیست. در نشست دوحه نیز اشاره شد که شروع نشست بین افغان ها با آزادی 5000 زندانی رقم می خورد پیمان دوحه یک مکانیسم مناسب برای بحران افغانستان است.

311312

منبع: خبرآنلاین

به "واکنش طالبان به ادعاها درباره همدستی با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش طالبان به ادعاها درباره همدستی با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید