یک نقشه مرمرین که رم باستان را به تصویر می کشد به نمایش گذاشته می گردد

به گزارش وبلاگ بیازیان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، یک نقشه مرمرین که رم باستان را به تصویر می کشد به نمایش گذاشته می گردد.

یک نقشه مرمرین که رم باستان را به تصویر می کشد به نمایش گذاشته می گردد

نقشه مرمرین رم باستان که تقریباً 100 سال است در معرض دید عموم قرار نگرفته، در موزه تازه مشرف به کولوسئوم به نمایش گذاشته می گردد.

رویترز در گزارشی نوشت موزه فورما اوبریس (Forma Urbis) محصور در یک پارک باستان شناسی تازه در یکی از هفت تپه معروف رم روز آدینه افتتاح شد. این تازهترین پیشنهاد فرهنگی شهری است که کوشش می نماید جاذبه های خود را برای انبوهی از گردشگران افزایش دهد.

شهردار رم گفت: روز زیبایی است. ما در حال افتتاح یک پارک باستان شناسی در بخش فوق العاده ای از شهر و یک موزه تازه هستیم که شاهکاری را به نمایش می گذارد که حدود یک قرن است از نظرها پنهان مانده است.

فورما اوربیس (The Forma Urbis) یک نقشه مرمرین از رم باستان با جزئیات بسیار زیاد بود که در دوران حکومت امپراتور سپتیمیوس سوروس یعنی در فاصله 203 تا 211 میلادی روی 150 تکه سنگ مجزا در ابعاد 18 در 13 سانتیمتر حکاکی شد.

این نقشه روی دیواری در شهر باستانی به نمایش گذاشته شد، اما در طول قرن ها به تدریج از بین رفت و مردم این منطقه از بعضی از تخته های سنگ این نقشه برای ساخت ساختمان های تازه استفاده کردند.

تکه های این نقشه مرمرین در جریان کاوش های سال 1562 میلادی کشف شد و کارشناسان تخمین می زنند حدود 10 درصد کل این نقشه به جای مانده باشد که این اندازه تصویرگر کولوسئوم و ساختمان ماکسیموس به همراه طراحی زمینی حمام ها، معبدها و خانه های خصوصی است.

این نقشه مرمرین اطلاعاتی ارزشمند برای درک چیدمان و طراحی رم باستان ارائه می نماید اما تمام قطعاتی که به جای مانده اند، از سال 1924 تا به امروز در کنار هم نشان داده نشده اند.

منبع: همگردی

به "یک نقشه مرمرین که رم باستان را به تصویر می کشد به نمایش گذاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نقشه مرمرین که رم باستان را به تصویر می کشد به نمایش گذاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید