10 اثر تاریخی جدید نهبندان تا سرانجام سال جاری به ثبت خواهد رسید

به گزارش وبلاگ بیازیان، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی از ثبت 329 اثر طبیعی نهبندان در فهرست آثار ملی اطلاع داد و گفت: 10 اثر تاریخی دیگر تا انتها سال 95 به ثبت خواهد رسید.

10 اثر تاریخی جدید نهبندان تا سرانجام سال جاری به ثبت خواهد رسید

به گزارش وبلاگ بیازیان از بیرجند، حسن رمضانی عصر امروز در جمع وبلاگ بیازیان گفت: آسبادهای تاریخی نهبندان به عنوان سومین اثر جهانی استان و دومین اثر تاریخی این شهرستان به زودی ثبت جهانی خواهد شد.

وی عنوان نمود: با توجه به وجود زمینه های گردشگری در مکان های تاریخی، 1000 گردشگر در سال 95 از شهرستان نهبندان دیدن کردند و مهمترین دلیل آن هم پتانسیل تاریخی این منطقه و کویر دهسلم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی توضیح داد: خوشبختانه نخستین اقامتگاه کویری استان نیز در منطقه و کویر دهسلم راه اندازی شد.

رمضانی ادامه داد: در سه سال گذشته 329 اثر طبیعی نهبندان ثبت آثار ملی شده و 10 اثر تاریخی دیگر تا انتها سال 95 به ثبت خواهد رسید.

وی 350 کارگاه انفرادی صنایع دستی و سه مرکز آموزشی این صنایع را از دیگر پتانسیل های نهبندان بیان نمود و گفت: با فعالیت این کارگاه ها در استان توانسته ایم 40 اثر صنایع دستی را برای اخذ نشان ملی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی کنیم.

منبع: تسنیم

به "10 اثر تاریخی جدید نهبندان تا سرانجام سال جاری به ثبت خواهد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اثر تاریخی جدید نهبندان تا سرانجام سال جاری به ثبت خواهد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید