آشنایی با معایب خانه بدون نور و نحوه تزیین آن به بهترین روش

به گزارش وبلاگ بیازیان، از آنجایی که به دلیل شرایط پیش آمده بیشتر ما مجبور به ماندن در خانه شدیم، ممکن است زل زدن به در و دیوارهای خانه ما را به سمت دیوانگی ببرد. حال شرایط وقتی بدتر می گردد که در خانه ای بدون پنجره یا دل گیر زندگی کنیم. معایب خانه بدون نور بسیار است، وقتی نور طبیعی وارد خانه نگردد، انرژی شما در خانه بشدت کم شده و احساس غم و رخوت بر آدم مستولی می گردد. اما در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چگونه یک خانه تاریک و بدون پنجره را به بهترین شکل تزیین کنید طوریکه منزل تان از بسیاری از خانه های با پنجره نیز دلبازتر و زیباتر دیده گردد.

آشنایی با معایب خانه بدون نور و نحوه تزیین آن به بهترین روش

اتاقی که با نور طبیعی روشن نگردد، احتیاج به خلاقیت و ابتکار برای روشن کردن فضاهای تنگ و گرفته دارد. راهکارهایی که در این مطلب خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد اجرای ساده و آسانی دارند. حتی اگر منزل شما یک ورودی باریک نور هم داشته باشد، باید از آن منبع نور نهایت استفاده نموده و درخشش خانه در طول روز را چندبرابر کنید. با این راهکارها خواهید توانست تمام معایب خانه بدون نور را رفع نموده و از بودن در خانه احساس خوبی داشته باشید.

رنگ آمیزی با رنگ سفید

همانطور که در بالا ذکر کردیم، یکی از معایب خانه بدون نور، تاریک و دلگیر حس شدن فضا است، حتی در صورت روشن بودن چراغ ها. اما با وقتی رنگ سفید را روی دیوارها و خصوصا سقف اجرا می کنید، فضای دلگیر خانه ناگهان عظیم و باز حس خواهد شد. اما دکوراسیون تماماً سفید هم معایب خود را دارد، بنابراین برای اینکه تنوع در محیط هم برقرار باشد، باید لوازم منزل خود از جمله مبلمان و فرش های خود را به رنگ طوسی، خاکستری یا کرم انتخاب کنید. اما در انتخاب سایه رنگ سفید هم باید محتاطانه عمل کنید. هر سایه ای که بیشتر با سلیقه شما جور در می آید همان را انتخاب کنید، انواع رنگ سفید شامل سفید عاجی و گچی تا سفید مایل به صورتی یا سفید مایل به زرد را شامل می گردد. برای خانه هایی که خیلی تاریک هستند، حتما از سفید ترین تناژ سفید بهره ببرید.

نصب آینه روی دیوار

پوشاندن کامل یک دیوار با آینه یا نصب یک آینه عظیم روی دیوار، با ایجاد خطای دید، فضای اتاق را عظیمتر و روشن تر از آنچیزی که هست نشان می دهد. آینه ها به فضای داخل خانه بعد بیشتری داده و آنرا دلباز نشان می دهند، در صورتی که از معایب خانه بدون نور عدم وجود گزینه های زیاد برای تزیین دیوار یا استفاده از دکوری دیواری است چرا که یک المان ساده روی دیوار هم می تواند فضای خانه را بهم ریخته نشان دهد. ثانیاً آینه بعنوان یک عنصر دکوری مدرن و دوست داشتنی شناخته شده و هیچ وقت از مد نخواهد افتاد. بهتر است از آینه های دکوری هندسی یا با اشکال عجیب و جالب بهره ببرید تا ظاهری درخور به دکور شما بدهد.

دکوری دیواری هوشمندانه

گفتیم که در خانه های کم نور یا بدون نور نمی توان از همه جور لوازم دکوری استفاده کرد، چرا که خیلی سریع محیط خانه شلوغ دیده خواهد شد. از معایب خانه بدون نور این است که خیلی سریع فضا شلوع می گردد. از این رو اگر قصد استفاده از تابلوی نقاشی یا هنری روی دیوار منزل خود را دارید، حتما سعی کنید از طرح های عظیم و متفاوت بهره ببرید. طرح های هنری عظیم، فضای اتاق را باز نموده و هیجان و انرژی را وارد محیط دلگیر خانه بدون نور می نماید. در این زمینه محدودیتی ندارید، هر چه طرح تابلوی شما عظیم تر باشد، فضای نشیمن یا پذیرایی خانه نیز دلبازتر دیده خواهد شد.

استفاده از درب شیشه ای

اگر در منزل خود فقط یک پنجره یا ورودی نور وجود دارد، برای آوردن نور به اتاق های دیگر خانه مثل خواب، بهتر است بجای درب های معمولی، از درب های شیشه ای که به اسم درب های فرانسوی نیز شناخته می شوند بهره ببرید. شکل های زیر این مدل درب ها را نشان می دهند. البته بجای درب می توانید از پارتیشن شیشه ای متحرک یا ثابت نیز بهره ببرید.

نورپردازی خانه بدون نور

یکی از مهم ترین عناصر در زیبا جلوه دادن فضای داخلی خانه نورپردازی است. از معایب خانه بدون نور این است که نمی توان از هر نوع سیستم روشنایی مثل لوستر و لامپ دیواری برای نورپردازی خانه استفاده کرد. لوستر در چنین خانه هایی خصوصا مدل های کلاسیک چندان توصیه نمی گردد. در عوض اما باید نگاه ویژه ای به نورپردازی مخفی داشته باشید. همانند نوری که در سقف کاذب استفاده می گردد. لامپ های توکار نیز بشدت برای خانه های بدون پنجره توصیه می گردد. از چنین سیستمی باید در تمام اتاق های خانه از روشنایی آشپزخانه گرفته تا حمام و اتاق خواب استفاده گردد.

آویزان کردن پرده

یکی دیگر از راهکارهای تاثیر گذار برای شبیه سازی پنجره در خانه بدون پنجره، آویزان کردن پرده روی دیوار خالی است. نصب یک پرده بالای تخت خواب یا روی یکی از دیوارهای اتاق، احساسی از وجود پنجره در اتاق خواب ایجاد می نماید. برای اینکه دکوراسیون نیز بهم نخورد، بهتر است از پارچه پرده های لوکس و سلطنتی بهره ببرید. البته بجای پرده می توانید از درب های چوبی سنتی که در خانه های قدیمی بکار می رفت نیز بهره ببرید. نصب این درب ها پشت اتاق خواب چهره بسیار جالبی به اتاق خواهد داد.

منبع: اتاق

به "آشنایی با معایب خانه بدون نور و نحوه تزیین آن به بهترین روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معایب خانه بدون نور و نحوه تزیین آن به بهترین روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید