آمار جهانی قربانیان کرونا به 15 هزار نفر نزدیک شد

به گزارش وبلاگ بیازیان، آمار جهانی تلفات شیوع ویروس کرونای کووید 19 در حالی به رقم 15 هزار نفر نزدیک شده که کشورها در حال کوشش برای متوقف کردن همه گیری آن هستند.

آمار جهانی قربانیان کرونا به 15 هزار نفر نزدیک شد

به گزارش وبلاگ بیازیان، ایسنا نوشت: کروناویروس جدید تا صبح امروز (4 فروردین) دست کم 338 هزار نفر را در سراسر دنیا آلوده نموده و به فوت دست کم 14 هزار و 600 نفر منجر شده است. این درحالی است که بیش از 10 هزار نفر از مبتلایان به بیماری کووید 19 از شرایط مساعدی برخودار نیستند. هرچند تقریبا 100 هزار نفر از افراد آلوده به این ویروس بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند.همه گیری دنیای ویروس کووید 19 همچنان ادامه دارد و آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان جدید و مرگ و میر ناشی از این بیماری روبرو بوده است. ایتالیا نیز در شرایط بحرانی به سر می برد. آمار فوتی های کرونا در این کشور طی یک روز 651 نفر اعلام شد که درمجموع نزدیک به 5500 تن در این کشور تا به امروز جان خود را از دست داده و موارد ابتلا به این بیماری از 59 هزار نفر فراتر رفت.

دولت ایتالیا به منظور کند ساختن فرایند پیشرفت این بیماری به تمامی مراکز مالی دستور داد تا سوم آوریل فعالیتی نداشته باشند. در منطقه لمباردی که بیشترین تلفات را داشته است افراد حتی اجازه ندارند به تنهایی در فضاهای باز ورزش نمایند.

کشورهای متعددی مرزهای خود را بسته و به اعمال محدودیت های جدید برای مقابله با این ویروس رو آورده اند. در استرالیا نخست وزیر این کشور دستور داد تا از روز دوشنبه (امروز) بیشتر مراکز تفریحی از جمله سینماها و باشگاه ها تعطیل شوند.

در انگلیس نیز شمار تلفات کروناویروس 281 تن اعلام شده و بوریس جانسون نخست وزیر این کشور از مردم درخواست کرد برای کند ساختن پیشرفت همه گیری بیماری کووید 19 فاصله 2 متری از یکدیگر را رعایت نمایند. تا به امروز نزدیک به 5683 نفر در این کشور به کروناویروس آلوده شده اند.

رسانه های اسپانیایی نیز در گزارشی اعلام کردند دولت این کشور به دنبال آن است تا اعلام شرایط اضطراری را تمدید کند. شمار تلفات بیماری کووید-19 در اسپانیا 1756 نفر گزارش شده است.

در آمریکا نیز 32 هزار و 717 مورد ابتلا به کروناویروس گزارش شده و تا به امروز 409 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 فوت نموده اند. نیوجرسی از دیگر ایالت هایی است که محدودیت های بی سابقه ای را اعمال نموده و همچون بیشتر کشورهای اروپایی کارمندان دورکاری می نمایند، مدارس، رستوران ها و کافه ها تعطیل شده اند. در حال حاضر نزدیک به یک چهارم مردم آمریکا در قرنطینه هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "آمار جهانی قربانیان کرونا به 15 هزار نفر نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار جهانی قربانیان کرونا به 15 هزار نفر نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید