احضار سفیر افغانستان در پاکستان

به گزارش وبلاگ بیازیان، خبرگزاری خبرنگاران- وزارت امور خارجه پاکستان سفیر افغانستان را در اعتراض به اظهارات ضد پاکستانی مقامات این کشور احضار کرد.

احضار سفیر افغانستان در پاکستان

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بیازیان، وزارت امور خارجه پاکستان سفیر افغانستان را در اعتراض به اظهارات ضد پاکستانی بی اساس مقامات این کشور احضار کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای خاطرنشان کرد: اسلام آباد در گفتگوی قاطع با سفیر افغانستان، نگرانی های جدی خود در خصوص اظهارات غیرمسئولانه و ادعا های بی اساس اخیر از سوی رهبری افغانستان را به طرف مقابل منتقل نموده است. اینگونه اظهارات غیرمسئولانه و اتهامات بی اساس فضای اعتماد بین پاکستان و افغانستان را تخریب نموده و دو کشور برادر را متضرر می نماید.

وزارت امور خارجه پاکستان توضیح داد: این اظهارات به منزله نادیده گرفتن نقش سازنده پاکستان در تسهیل فرایند صلح افغانستان است.

در این بیانیه از طرف افغان خواسته شده است تا به طور موثر از راه حل های موجود از جمله پلان عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی (APAPPS) برای رسیدگی به همه مسائل دو جانبه استفاده کند.

یادآوری می گردد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان چند روز اخیر در مصاحبه ای گفته بود پاکستان یک سیستم پشتیبانی سازمان یافته را اجرا نموده است و از طالبان حمایت می نماید، وی مدعی شد منابع اقتصادی طالبان در پاکستان هستند و استخدام تروریست های طالبان در کشور همسایه صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "احضار سفیر افغانستان در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احضار سفیر افغانستان در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید