حریم و عرصه های میراثی شوش احتیاج به بازنگری دارد

به گزارش وبلاگ بیازیان، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، حریم و عرصه های میراثی شوش احتیاج به بازنگری دارد.

حریم و عرصه های میراثی شوش احتیاج به بازنگری دارد

جواد واحدی، معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی اظهار کرد: به دعوت نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس سفری به شهرستان شوش برای آنالیز و حل مسائل حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شوش داشتم.

وی گفت: در بازدیدهای مختلف آنالیز های ویژه ای در حوزه های مختلف میراث فرهنگی انجام شد؛ مسائلی در مورد حریم و عرصه در شهرستان شوش وجود دارد که باعث ایجاد مسائل و نارضایتی های بین مردم این شهرستان شده که احتیاج به کارهای کارشناسی بیشتری وجود دارد که با کمی تأمل در حوزه میراث فرهنگی قابل حل شدن است.

معاون وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: اتفاق نظر برای حل این مسائل در شهرستان شوش وجود دارد اما احتیاج به کار کارشناسی و آنالیز های بیشتر با توجه به رویکردی که رئیس جمهور و وزیر میراث فرهنگی نسبت به اصلاح حریم و عرصه های میراث فرهنگی وجود دارد، این مسائل امکان رفع شدن را دارند.

وی توضیح داد: میراث فرهنگی و گردشگری نباید برای مردم و سرمایه گذاران مسائل و زحماتی را ایجاد کند؛ بعضی کج فهمی در دوران های گذشته باعث ایجاد مزاحمت هایی برای مردم و سرمایه گذاران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: رویکرد مدیریت ضرغامی وزیر میراث فرهنگی با دوره های گذشته بسیار فرق دارد و این روزها این تفاوت مدیریت در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری لمس می گردد.

واحدی بیان نمود: مسائل مردم شهرستان شوش در حوزه میراث فرهنگی باید رفع گردد قطعاً با رویکرد متفاوت وزیر میراث فرهنگی این مسائل رفع می شوند.

وی اضافه نمود: در خوزستان و شهرستان شوش باید با اصلاح حریم ها و عرصه های میراثی دقت بیشتری به این حوزه داشته باشیم؛ البته با توجه به اینکه ایجاد اشتغال مولد در زیرساخت های حوزه گردشگری، حوزه میراث و دیگر حوزه ها وجود دارد، احتیاج به اصلاح حریم و عرصه های میراثی است.

معاون میراث فرهنگی گفت: به مسئولان استانی و شهرستانی دستورات لازم در مورد اصلاح حریم و عرصه ها با توجه به فرآیندهای قانونی داده شده که گام های اساسی و خوبی برداشته گردد؛ امید است در آینده نزدیک شاهد ایجاد اشتغال مولد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شوش باشیم.

وی به قدمت بالای شهر باستانی شوش اشاره نمود و اضافه نمود: شهرستان شوش در حوزه میراث فرهنگی غنای بسیار بالایی دارد که احتیاجمند توجه بیشتر به این شهر باستانی است.

واحدی توضیح داد: در بازدیدی که از آثار تاریخی شهرستان شوش از جمله چغازنبیل، قلعه شوش، حرم حضرت دانیال نبی (ع) داشتم، نشانگر این است که فرهنگ بالا و قدمت تاریخی بالای مردم این مرز و بوم است که امید می رود بتوان این غنای فرهنگی میراثی را که هویت ملی این مرز و بوم است به دنیا معرفی گردد.

وی گفت: وزارت میراث فرهنگی کشور این آمادگی را دارد تا برای معرفی کردن هرچه بهتر این شهر باستانی به مردم کشور و دنیا هر گونه همکاری را داشته باشد.

منبع: همگردی

به "حریم و عرصه های میراثی شوش احتیاج به بازنگری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریم و عرصه های میراثی شوش احتیاج به بازنگری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید