اندروید 13 چه زمانی عرضه می گردد؟

به گزارش وبلاگ بیازیان، گوگل میخواهد پاییز سال جاری اندروید 13 را رسما عرضه کند که به همین دلیل برنامه عرضه نسبتا دقیق آن امروز در اختیارمان نهاده شد.

اندروید 13 چه زمانی عرضه می گردد؟

تا به امروز دو نسخه توسعه دهنده اندروید 13 و دو نسخه بتا از آن رسما عرضه شده است و کاربرانی که از گوشی های واجد شرایط بهره می برند، می توانند دو نسخه بتا را همین حالا نصب و تجربه نمایند. البته دیروز یک آپدیت نسبتا کوچک اما مهم برای نسخه بتای دوم این سیستم عامل هم منتشر شد تا یک سری از اشکالات آن را رفع کند. چون معمولا نسخه های بتا پر هستند از لگ و باگ و مسائل مختلف که باید در طول زمان و با انتشار آپدیت های متعدد، رفع شوند. بنابراین اگرچه با احتساب دو نسخه توسعه دهنده، در مجموع پنج آپدیت عرضه شده اما با این حال، همچنان گفته می شد گوگل 4 نسخه از اندروید 13 را منتشر نموده چون آپدیت آخر صرفا برای عیب زدایی بوده است.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که بتای دوم اندروید 13 تا حد زیادی ما را با نسخه نهایی این سیستم عامل آشنا کرد. البته که شرکت های تولیدنماینده گوشی های اندرویدی در نهایت سبک و سیاق خود را در طراحی و رنگ و لعاب دادن به سیستم عامل تازه بکار می گیرند اما از لحاظ قابلیت و ظاهر کلی، اندروید 13 همان چیزی خواهد بود که در نسخه دوم بتا شاهد هستیم. حال پرسشی که به وجود می آید این است که چه زمانی باید شاهد عرضه رسمی این سیستم عامل برای گوشی های واجد شرایط باشیم؟

گوگل به صورت کلی برای عرضه نسخه های مختلف اندروید 13، طبق برنامه زیر پیش رفته است:

با این حساب، طی شش ماه شاهد عرضه نسخه های پیش نمایش توسعه دهنده، نسخه های بتا و آپدیت هایی برای بهبود عملکرد و پایداری سیستم عامل بوده ایم که به هر یک از آن ها دو ماه اختصاص داده شده است. البته دو مورد آخر هنوز از راه نرسیده اند. این برنامه زمانی از آنچه که برای اندروید 12 در نظر گرفته شده تا حدودی کوتاه تر است که خبر خوبی به شمار میرود چون یعنی زودتر می توانیم اندروید 13 را روی گوشی های خود داشته باشیم.

گوگل تا به امروز دقیقا طبق این برنامه پیش رفته و قرار است حداقل دو بتای دیگر را هم در ماه های ژوئن و جولای جهت بهبود عملکرد و پایداری سیستم عامل عرضه کند. شرکت آمریکایی مدعی شده در ماه ژوئن، به آن پایداری که مد نظرش هست خواهد رسید. اگر این برنامه که تا به امروز خوب پیش رفته، باز هم طبق همین فرایند پیش برود، به احتمال بسیار زیاد باید در ماه آگوست شاهد عرضه رسمی اندروید 13 باشیم؛ یعنی زمانی که سامسونگ احتمالا از گوشی های تاشوی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 رونمایی می نماید.

اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم باید بگوییم اندروید 12 در روز 19 اکتبر 2021 رسما عرضه شد، اما سرعت آپدیت دستگاه های اندرویدی از اندروید 11 به 12 به لطف یک سری از شرکت ها نظیر سامسونگ و وان پلاس واقعاً عالی بود. حال تصور کنید سال جاری به نظر می رسد همه چیز هنوز سریع تر از قبل خواهد بود، خصوصا اینکه به نظر می رسد گوگل هم از برنامه پیش است.

اندروید 13 با نام تیرامیسو شناخته می گردد و تغییرات بسیار زیادی خواهد داشت. از قابلیت های ظاهری گرفته تا بهبودهای نرم افزاری که بیشتر آن ها بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند. موضوعی که گوگل تمرکز زیادی روی آن دارد و پیشرفت چشمگیری هم در این زمینه داشته است. حال باید دید این نسخه از اندروید چگونه می تواند تجربه کار با گوشی های هوشمند را متحول کند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "اندروید 13 چه زمانی عرضه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندروید 13 چه زمانی عرضه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید