سامسونگ از فناوری UFS 4.0 برای حافظه داخلی گوشی های موبایل رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ بیازیان، اگرچه حافظه داخلی یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی های هوشمند است، اما بسیاری از کاربران به فناوری استفاده شده برای این حافظه توجه چندانی نشان نمی دهند. روی هم رفته بیشتر گوشی ها از فناوری موسوم به UFS برای حافظه داخلی خود استفاده می نمایند و بیشتر پرچم داران هم مبتنی بر UFS 3.0 یا 3.1 هستند.

سامسونگ از فناوری UFS 4.0 برای حافظه داخلی گوشی های موبایل رونمایی کرد

در همین رابطه، روز گذشته سامسونگ از فناوری UFS 4.0 برای نسل نو حافظه داخلی رونمایی کرد که از نسل هفتم تراشه های حافظه V-NAND با یک کنترلر اختصاصی بهره می برد. بر اساس اعلام سامسونگ، این فناوری سرعت خواندن و نوشتن متوالی را به ترتیب به 4200 و 2800 مگابایت در ثانیه می رساند.

بعلاوه در زمینه مصرف انرژی برای خواندن متوالی، حدود 46 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی مصرف می نماید. سامسونگ مدعی شده که در این نوع حافظه ها، هر خط ارتباطی تا 23.2 گیگابیت در ثانیه را پشتیبانی می نماید که دو برابر UFS 3.1 محسوب می گردد. این مشخصه برای گوشی های 5G که باید از پهنای باند بالایی پشتیبانی نمایند، اهمیت بسیار زیادی دارد. بعلاوه به لطف همین مشخصه، UFS 4.0 برای هدست های واقعیت افزوده و مجازی و بعلاوه حوزه اتومبیل ها هم می تواند کاربردهای متنوعی داشته باشد.

گفته می گردد حافظه های داخلی مبتنی بر این فناوری می توانند تا 1 ترابایت ظرفیت داشته باشند و به همین دلیل امیدواریم شمار گوشی های مبتنی بر 512 گیگابایت و 1 ترابایت ظرفیت به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. سامسونگ اعلام نموده فراوری انبوه این نوع حافظه ها از سه ماهه سوم 2022 شروع می گردد و این یعنی احتمالا اواخر امسال میلادی اولین گوشی های مبتنی بر آن راهی بازار خواهند شد. البته از آنجایی که گلکسی S23 اوایل سال 2023 از راه می رسد، ممکن است سامسونگ برای اولین بار در این گوشی ها از فناوری موردنظر استفاده کند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ از فناوری UFS 4.0 برای حافظه داخلی گوشی های موبایل رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از فناوری UFS 4.0 برای حافظه داخلی گوشی های موبایل رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید