بارسلونا؛ شهر ارواح ، کرونا 30 میلیون توریست را فراری داد!

به گزارش وبلاگ بیازیان، به گزارش گاردین، اسپانیا به شلوغ ترین کشور اروپا شهره است؛ با شهروندانی که سر و صدا کردن را جزئی از ذات و طبیعت خود می دانند. این ویژگی شاید تا دو ماه پیش مصداق داشت اما با آمدن کرونا و بسته شدن مرزها و زندانی شدن مردم در خانه ها، آنجه این روزها بیش از هر چیز در خیابان های بارسلونا به چشم می خورد، آرامش و خلوت و سکوت است.

بارسلونا؛ شهر ارواح ، کرونا 30 میلیون توریست را فراری داد!

شهری که بیش از هر چیز در دنیا با لیونل مسی و تیم فوتبالش شناخته می گردد، سال گذشته میزبان بیش از 30 میلیون دنیاگرد از چهار گوشه دنیا بود. تماشای استادیوم خاطره انگیز نیوکمپ تنها بخشی از برنامه دنیاگردان داخلی و خارجی است. هر چه باشد، شهر بندری بارسلونا در شمال شرقی اسپانیا جز یک استادیوم عظیم ده ها و صدها جای دیدنی و بنای تاریخی هم دارد.

با سرانجام یافتن نسبی قرنطینه و بیرون آمدن مردم از خانه ها، آنچه بیش از هر چیز به چشم می خورد نظم مثالزدنی مردم و رعایت کردن موارد بهداشتی و ایمنی برای در امان ماندن از کروناست. شهروندان تنها و جدا از دیگران قدم می زنند و می دوند، از دور حال هم را می پرسند و مراقبند جمع شان بیش از دو نفر نگردد؛ تصاویری که پیش تر در بارسلونا هرگز دیده نشده بود.

خلوت و آرامش شهر هر چند لبخند رصایت را بر لب ساکنان بارسلونا آورده اما غیبت طولانی دنیاگردان هم می تواند نگران کننده باشد. بخشی از اقتصاد این شهر 5.5 میلیون نفری به رونق دنیاگردی وابسته است و صدها هزار نفر از حضور دنیاگردان در آن نان می خورند. حالا همه امیدوارند کرونا دست از سر مردم دنیا بردارد و زندگی عادی دوباره به خیابان های بارسلونا بازگردد.

منبع: گردشبان

به "بارسلونا؛ شهر ارواح ، کرونا 30 میلیون توریست را فراری داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارسلونا؛ شهر ارواح ، کرونا 30 میلیون توریست را فراری داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید