بشار الجعفری: عظیم ترین چالش سوریه برای توسعه پایدار، جنگ تروریستی تحمیل شده است

به گزارش وبلاگ بیازیان، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت، عظیم ترین چالشی که سوریه در کوشش خود برای تحقق اهداف توسعه پایدار با آن روبرو است، جنگ تروریستی تحمیل شده بر آن از بیش از 9 سال قبل و جنگ تروریستی مالی و تدابیر ظالمانه یک جانبه و نیز تجاوزها و اشغالگری ها و غارت منابع مردم سوریه است.

بشار الجعفری: عظیم ترین چالش سوریه برای توسعه پایدار، جنگ تروریستی تحمیل شده است

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در بیانیه ای مقابل کمیسیون دوم مجمع عمومی سازمان ملل در چارچوب بند توسعه پایدار گفت: جمهوری عربی سوریه کاملاً به اهمیت دستورکارهای فعالیت سازمان ملل برای سال 2030 ایمان دارد.

وی ادامه داد، علی رغم کوشش های بسیاری که دولت سوریه برای تحقق اهداف توسعه پایدار انجام می دهد، اما چالش های بزرگی در ایجاد محیط مناسب برای تحقق توسعه پایدار و ادامه داشتن نتایج این طرح وجود دارد، نخستین چالشی که سوریه در کوشش خود برای تحقق اهداف توسعه پایدار با آن روبرو است، همان مساله جنگ تروریستی تحمیل شده بر آن از بیش از 9 سال قبل است، مساله دوم جنگ تروریستی مالی و تدابیر ظالمانه یک جانبه و نیز تجاوزها و اشغالگری ها و غارت منابع مردم سوریه است.

این مقام سوری اعلام نمود که شرایط مقابله با کرونا می طلبد که تحرک فوری برای سرانجام دادن به اقدامات ظالمانه یکجانبه دولت های خاصی بر تعدادی از کشورها از جمله سوریه صورت بگیرد.

الجعفری تاکید نمود که پایبندی جدی به تحقق اهداف طرح توسعه پایدار سال 2030 می طلبد که از هرگونه دستورکار سیاسی که با اصول منشور و اهداف آن مغایرت دارد، دوری گردد.

وی ادامه داد، دولت سوریه خواستار حمایت از نیازهای توسعه به دور از سیاسی کاری و معیارهای دوگانه و کوشش های بعضی از دولت ها برای دخالت در امور داخلی کشورها و تحمیل رویکردهای محدودکننده بر سازمان ملل در زمینه تصویب معیارها و اصول ارائه یاری و حمایت به سوریه است که بر اساس این رویکرد، این دولت ها ارائه حمایت در زمینه امدادرسانی انسانی را در گرو بعضی امور قرار می دهند و در جهت فرایند بازسازی کشور سنگ اندازی می نماید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "بشار الجعفری: عظیم ترین چالش سوریه برای توسعه پایدار، جنگ تروریستی تحمیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشار الجعفری: عظیم ترین چالش سوریه برای توسعه پایدار، جنگ تروریستی تحمیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید