تفاوت شرایط اهدای خون در دوران کرونا ، نیاز به خون همیشگی است

به گزارش وبلاگ بیازیان، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، شرایط اهدای خون در دوران کرونا را متفاوت دانست و گفت: نیاز به خون در مراکز درمانی، یک نیاز همیشگی است.

تفاوت شرایط اهدای خون در دوران کرونا ، نیاز به خون همیشگی است

به گزارش وبلاگ بیازیان، پیمان عشقی در گفتگو با مهر خون را فاقد جایگزین در علم پزشکی دانست و گفت: تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی تنها با همدلی مردم و فعالیت شبانه روزی مراکز انتقال خون در این شرایط سخت و با رعایت تمام نکات بهداشتی امکان پذیر است.

وی اضافه نمود: استانداردهای انتقال خون را در بالاترین سطح نگه داشتیم و امروز نتایج درخشان ما در تأمین خون سالم و کافی نتیجه رعایت استانداردهای هم سطح با کشورهای پیشرفته در جهان است.

عشقی با عنوان این مطلب که شرایط اهدای خون در دوران کرونا با بحران هایی همچون سیل و زلزله متفاوت است، ادامه داد: ما موظف به رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم و مجبوریم تعدادی از تخت ها را خالی نگه داریم تا فاصله رعایت شود و بهترین راه برای جلوگیری از تراکم جمعیت در مراکز اهدای خون، استفاده از سامانه اینترنتی نوبت دهی است.

وی اضافه نمود: امیدوارم مردم هم با استفاده از نوبت دهی اینترنتی از اتلاف وقت و تراکم جمعیت در مراکز انتقال خون پرهیز کنند تا بتوانیم در شرایط مطلوب، به کمک و نجات بیماران کمک کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه در دهه اول ماه مبارک رمضان آمار اهدای خون نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: امیدواریم این شور همراهی مردم در روزهای دیگر سال هم ادامه پیدا کند.

عشقی تاکید کرد: نیاز به خون در مراکز درمانی، همیشگی و روزانه است و اهداکنندگان خون باید به صورت مستمر نسبت به انجام این کار نجات بخش همت کنند.

منبع: جام جم آنلاین

به "تفاوت شرایط اهدای خون در دوران کرونا ، نیاز به خون همیشگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت شرایط اهدای خون در دوران کرونا ، نیاز به خون همیشگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید