حضور سیاستمداران 32 کشور در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2022

به گزارش وبلاگ بیازیان، سیاستمداران 32 کشور دنیا قرار است در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک 2022 پکن شرکت نمایند.

حضور سیاستمداران 32 کشور در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2022

به گزارش وبلاگ بیازیان، مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن روز آدینه 15 بهمن ماه برگزار گردید؛ بازی هایی که قرار است با حضور 2861 ورزشکار از 91 کشور در روزهای 4 تا 20 فوریه (15 بهمن تا اول اسفند) در شهر پکن مرکز چین برگزار گردد.

در آستانه برگزاری این رویداد و البته طی ماه های گذشته بعضی از کشورها تصمیم به بایکوت دیپلماتیک این بازی ها کردند که در صدر آنها آمریکا قرار گرفته است. با این وجود بعضی دیگر از کشورها تصمیم گرفتند وارد این بازی سیاسی نشوند و بر همین اساس اعلام کردند که نماینده ای در مراسم افتتاحیه خواهند داشت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، عمران خان نخست وزیر پاکستان، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و تدروس آدهانوم گبریسوس مدیرکل سامکان بهداشتی دنیای از جمله رهبران و نمایندگان سیاسی شرکت کننده در افتتاحیه خواهند بود؛ افرادی که اعلام شده از 32 کشور دنیا در افتتاحیه حضور دارند. ضمن اینکه می توان به حضور توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و مسئولانی از کشورهای قزاقستان، لهستان، آرژانتین و مصر نیز اشاره نمود. این در حالی است که دولت های استرالیا، بلژیک، بریتانیا، کانادا، دانمارک، لیتوانی و نیوزلند به آمریکا پیوسته اند و بایکوت دیپلماتیک را در دستور کار خود دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "حضور سیاستمداران 32 کشور در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور سیاستمداران 32 کشور در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید