کرونا؛ تظاهرات مردان سیاه پوش در دانمارک، بازداشت صدها نفر در بلژیک و مجارستان، ممنوعیت تجمع در اتریش

به گزارش وبلاگ بیازیان، رهبر حزب اپوزوسیون اتریش: به جای شرکت در تظاهرات ممنوع و بدون توجه به قوانین محدود کننده، آزادانه در هر نقطه شهر قدم بزنید.

کرونا؛ تظاهرات مردان سیاه پوش در دانمارک، بازداشت صدها نفر در بلژیک و مجارستان، ممنوعیت تجمع در اتریش

هزاران معترض اتریشی در روز گذشته علیه قانون ممنوعیت تظاهرات به محدودیت های کرونایی تجمع کردند. پلیس اتریش از هفته گذشته تظاهرات به محدودیت های کرونا را ممنوع نمود. بسیاری از معترضان از هواداران راست افراطی در اتریش هستند و به اقدامات محدود نماینده کرونایی اعتراض دارند.

به گزارش وبلاگ بیازیان به نقل از رویترز، پلیس اتریش اعتراضات برنامه ریزی شده گروه های معترض به قرنطینه سراسری در این شهر را ممنوع نموده است. بسیاری از این معترضان هوادار حزب راست گرای آزادی در اتریش هستند و معمولا تمایلی به استفاده از ماسک یا حفظ فاصله اجتماعی ندارند.

اتریش سومین دوره قرنطینه و تعطیلات سراسری در این کشور را از سه شنبه هفته گذشته اجرایی نموده و بسیاری از فروشگاه های غیر ضروری و مشاغل در این کشور تعطیل شده اند.

با وجود ممنوعیت تظاهرات ضدکرونایی در اتریش، گروهی از مخالفان قرنطینه در مرکز وین تجمع کردند/ عکس: رویترز

حزب آزادی اتریش به عنوان یکی از مخالفان دولت، محدودیت های مختلف در این کشور را تحت عنوان جنون کرونا محکوم نموده و رهبران این حزب پیغام های مختلفی را برای واکسیناسیون در اتریش به رهبران حاکم ارسال نموده اند.

هربرت کیکل معاون رهبر حزب آزادی در روز شنبه از دستور دولت برای ممنوعیت اعتراضات انتقاد کرد. او از هواداران خود خواست به جای شرکت در تظاهرات ممنوع، آزادانه در هر نقطه شهر قدم بزنند و نارضایتی خود را به صورت مسالمت آمیز نشان دهند.

به همین خاطر پیوستگی معترضان در تظاهرات روز یکشنبه وین در اتریش چندان واضح و معین نبود.

در این میان جمعیتی حدود 5 هزار نفر در میدان مرکزی وین و همچنین در برابر دفتر سباستیان کورتس نخست وزیر و الکساندر فن در بلن رئیس جمهور اتریش جمع شدند.

تظاهرات معترضان به قوانین ضد کرونایی و قرنطینه در شهر وین اتریش/ عکس: رویترز

صفوف پلیس با تجهیزات ضد شورش و ماسک (کرونا) در برابر تظاهرنمایندگان ایستاد و مانع ورود متعرضان به خیابان های اطراف شد.

پس از اعتراض به محدودیت های کرونایی در هلند و شکل گیری درگیری های چند روز گذشته، پلیس اتریش از برخورد شدید با معترضان اجتناب کرد و جو تظاهرات پرتنش و مسالمت آمیز عنوان شد.

یک شاهد عینی تعداد معترضان را هزار نفر مطرح کرد. پلیس بازداشت تعدادی از معترضان را تائید کرد.

این در حالیست که بسیاری دیگر از مردم اروپا نیز، روز آخر هفته خود را در تظاهرات گذراندند. این اعترض ها برای محکوم کردن قوانین محدود نماینده کرونایی در اروپا برگزار گردید.

گروهی از معترضان به قوانین محدود نماینده کرونا در شهر ارهوس دانمارک با لباس های مشکی تظاهراتی را سازماندهی کردند/ عکس: گرفته شده از rt.com

پلیس هلند پس از چند شب درگیری با معترضان به محدودیت های کرونایی، در آرامترین شب تظاهرات علیه محدودیت های کرونایی حدود 131 نفر را دستگیر کرد.

در دانمارک نیز گروهی موسوم به مردان سیاه پوش در شهر ارهوس با لباس های مشکی تظاهراتی را سازماندهی نموده و شعار آزادی برای دانمارک را سردادند.

معترضان دانمارکی معتقدند محدودیت های کرونا آزادی آنها را نقض نموده است.

این اعتراضات یک هفته پس از اتفاقات خشن و مشابه در کپنهاگ پایتخت این کشور صورت می گیرد. در هفته گذشته اعتراض به محدودیت های کرونایی باعث بازداشت چندین نفر در پایتخت دانمارک شد.

در جزایر خودمختار بالئاری اسپانیا نیز حدود 100 نفر علیه قوانین جدید محدود نماینده دولت اعتراض کردند. دولت حاکم بر این منطقه در روز پنجشنبه گذشته از بسته شدن بار و رستوران های جزایر بالئاری تا 15 فوریه (27 بهمن) خبر دارد.

تجمع مخالفان قوانین قرنطینه و محدود نماینده کرونایی در جزاریر بالئاری اسپانیا

معترضان در جزایر بالئاری قصد داشتند تا در برابر مجلس منطقه ای خود راهپیمایی نمایند اما اقدامات دولت آنها را مجبور با استفاده از وسایل نقلیه شخصی کرد.

در بسیاری از مناطق اروپا و اسپانیا بار و رستوران ها با رعایت محدودیت های شدید کرونایی به فعالیت خود ادامه می دهند.

یورونیوز نوشت: در بروکسل، پایتخت بلژیک، پلیس روز یکشنبه بیش از 200 نفر را که قصد داشتند علیه سیاست قرنطینه دست به تظاهرات بزنند بازداشت کرد.

این در حالی است که ده ها معترض به اقدامات دولت در زمینه کرونا در نقطه ای دیگر از بروکسل تجمع کردند.

این نارضایتی ها در دیگر کشورهای اروپایی نیز دیده شده است. در مجارستان نیز صدها تن در بوداپست پایتخت در اعتراض به تعطیلی اجباری موسسات دست به تظاهرات زده اند. پلیس بوداپست نیز حدود 200 نفر از معترضان در مجارستان را در روز گذشته بازداشت کرد.

اقدامات دولت مجارستان که شامل تعطیلی مدارس، کافه ها، رستوران ها و همچنین وضع مقررات رفت و آمد شبانه است خشم شماری از صاحبات مشاغل را برانگیخته است. صاحبان 100 رستوران در مجارستان اعلام نموده اند که بدون توجه به قوانین درهای خود را به روی مشتریان باز می نمایند.

تظاهرات به قوانین محدود نماینده کرونایی در بوداپست مجارستان/ عکس: Getty Images

اکسفورد بریتانیا که به داشتن بار و می خانه های تاریخی معروف است، با تعطیلات و قرنطینه مجدد مشکل دارد. بسیاری از این بارها در آستانه تعطیلی هستند.

رئیس اتحادیه بارهای اکسفورد در این باره گفت: دولت هنور هیچ مدرک معتبری در باره اینکه بارها منشاء اصلی عفونت های کرونایی هستند، ارائه نداده است.

وی اضافه نمود: یک مطالعه نشان می دهد که تنها سه درصد از مبتلایان کرونا در بریتانیا به بارها و می خانه ها مربوط می گردد. این میزان بسیار کم است. او گفت: باید منطقی به این موضوع فکر کنیم. ما در حال از دست دادن بخش بسیار سنتی از زندگی بریتانیا هستیم.

منبع: عصر ایران

به "کرونا؛ تظاهرات مردان سیاه پوش در دانمارک، بازداشت صدها نفر در بلژیک و مجارستان، ممنوعیت تجمع در اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا؛ تظاهرات مردان سیاه پوش در دانمارک، بازداشت صدها نفر در بلژیک و مجارستان، ممنوعیت تجمع در اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید