خبرنگاران ایمپلنت های تیتانیومی ایرانی در بدن بیماران کاشته شد

به گزارش وبلاگ بیازیان، تهران- خبرنگاران- یک شرکت دانش بنیان که در حوزه طرحی و ساخت انواع ابزار آلات جراحی، دستگاه های پزشکی و اتاق عمل فعالیت می کند، پیروز به تولید ایمپلنت های تیتانیومی شد که در بدن بیماران کاشته می شود.

خبرنگاران ایمپلنت های تیتانیومی ایرانی در بدن بیماران کاشته شد

چند سالی است که ایمپلنت های تیتانیومی ساخت کشور به درمان بیماران کمک می کند. کاشتنی هایی گران قیمت که در ناحیه فک، صورت، جمجمه و ستون فقرات به کار می آیند و سبب خودکفایی و اشتغال زایی در کشور شدند.

شرکت دانش بنیان ایمن ایجاز سال 75 با فعالیت در حوزه تعمیر انواع ابزارآلات اتاق عمل و دستگاه های تجهیزات پزشکی فعالیت خود را شروع کرد و طی چند سال توانست به یکی از طراحان و سازندگان انواع ابزار آلات جراحی و دستگاه های پزشکی تبدیل شود.

سال 88 هم با بالا رفتن توانمندی های داخلی شرکت، اقدام به تولید ایمپلنت های تیتانیومی فک و صورت و جمجمه کردند.

سال 95 نیز این شرکت دانش بنیانی بر اساس نیاز جامعه به حوزه تولید کاشتنی های ارتوپدی و ستون فقرات ورود کرد و با به کارگیری نیروهای متخصص در بخش تحقیق و توسعه و نیروهای تحصیل کرده و جوان در واحد تولید و بکارگیری ماشین آلات روز دنیا این مهم را نیز به انجام رساند.

خسرو محمدلو مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفت و گویی که معاونت علمی ریاست جمهوری امروز - سه شنبه - منتشر کرد، گفت: ساخت ایمپلنت های تیتانیومی فک و صورت و جمجمه با وجود مسائل زیاد غیرممکن بود اما با تلاش و پشتکار مجموعه و با هدف خودکفایی و اشتغال زایی این پروژه با انتقال تکنولوژی روز دنیا از کشورهای سوئیس و آلمان با موفقیت به انجام رسید.

وی گفت: ساخت ایمپلنت های سفارشی (Custom Made) بر اساس نیاز بیمار و به سفارش متخصص مربوطه و با همکاری متخصصان جراحی مغزو اعصاب و فک و صورت ورادیولوژیست ها به اتمام رسید.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: اگر چه در شروع طراحی ایمپلنت ها بر اساس به روزترین برندهای دنیا صورت گرفت ولی با توجه به تجربه بالای متخصصان جراح ایرانی و تکنیسین های اتاق عمل و همکاری آنها با بخش R&D و تعامل با کادر تولید، در حال حاضر شرکت، تولیداتی با طراحی های خاص و منحصر به فرد دارد.

محمدلو با تاکید بر این که محصولات تولیدی این شرکت با استفاده از بهترین مواد اولیه موجود در بازار دنیای زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کیفیت بالا ساخته می شود، اضافه کرد: این محصول و نه تنها قابل رقابت با محصولات خارجی است بلکه یک دوم قیمت نسبت به محصولات اروپایی و آمریکایی در داخل کشور به مراکز دانشگاهی و درمانی ارائه می شود.

این فعال دانش بنیانی معتقد است این اقدام می تواند کشور را از واردات پلاک های استخوانی بی نیاز کند. علاوه بر این ایمن ایجاز با اشتغال زایی برای 45 نفربا تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به بهبود وضع اقتصادی کشور نیز کمک کرده است.

این محصولات با برند ایرانی به کشور آلمان، عراق، افغانستان و ارمنستان صادر می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ایمپلنت های تیتانیومی ایرانی در بدن بیماران کاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایمپلنت های تیتانیومی ایرانی در بدن بیماران کاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید