خبرنگاران لبنان عذرخواهی از سفیر آمریکا را تکذیب کرد

به گزارش وبلاگ بیازیان، تهران- خبرنگاران- وزارت اطلاع رسانی لبنان عذرخواهی از سفیر آمریکا درباره صدور حکم قضایی مربوط به ممنوعیت پوشش خبری اظهارات وی از سوی رسانه های این کشور را تکذیب کرد.

خبرنگاران لبنان عذرخواهی از سفیر آمریکا را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دورتی شیا سفیر آمریکا در یک گفت وگوی تلویزیونی مدعی شد که وی در پی صدور حکم قضایی، یک معذرت خواهی از سوی دولت لبنان دریافت کرده است.

این در حالی است که منال عبدالصمد وزیر اطلاع رسانی لبنان به تلویزیون الجدید این کشور گفت: در تماس با حسان دیاب نخست وزیر و همکارانم در دولت تعیین شد که هیچ کس از سفیر آمریکا معذرت خواهی نکرده است، دولت قوه قضائیه را محترم می شمارد.

وی در عین حال اضافه کرد: قاضی به لحاظ قانونی نمی تواند حکمی را درباره ممنوع بودن انتشار اظهارات (افراد) صادر کند و این موضوع در قانون سمعی و بصری به عنوان تنظیم کننده کار رسانه، مورد تاکید قرار گرفته و آزادی مطبوعات در قانون، تضمین شده است.

دادگاه لبنان روز شنبه با صدور حکمی دورتی شیا سفیر آمریکا در بیروت را پس از سخنان جنجال برانگیز وی از هرگونه اظهارنظر رسانه ای منع کرد.

به گزارش پایگاه خبری لبنان24، دادگاه لبنان در شهر صور ضمن صدور این حکم، تمامی رسانه های لبنانی را نیز از گفت وگو با سفیر آمریکا در این خصوص منع کرد.

سفیر آمریکا در بیروت جمعه گذشته در سخنانی تلویزیونی مدعی شد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ثبات این کشور را تهدید می کند و حزب الله مانع حل بحران مالی در این کشور است.

وی همچنین تهدید کرده که تحریم های آمریکا ممکن است شامل طوائف و جریانات لبنانی همپیمان و حامی حزب الله نیز بشود.

پیشتر هم سخنان و اقدامات مداخله جویانه سفیر آمریکا در بیروت مورد انتقاد گروه های لبنانی و نمایندگان مجلس این کشور قرار گرفته بود.

در جریان تشکیل کابینه جدید لبنان، سفیر آمریکا در دیدار با مقامات رسمی این کشور خواستار تعیین نامزد مورد حمایت آمریکا برای تصدی پست معاونت رئیس بانک مرکزی لبنان شده و از دولت این کشور خواسته بود از اختیارات و سهم خود در اداره امور مالی و پولی کشور استفاده کرده و این نامزد را انتخاب کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران لبنان عذرخواهی از سفیر آمریکا را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لبنان عذرخواهی از سفیر آمریکا را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید