خبرنگاران مسوولان: گردشگران به فریدن سفر نکنند

به گزارش وبلاگ بیازیان، اصفهان- خبرنگاران- این روزها فریدن به دنبال افزایش شمار فوتی ها و بیماران مبتلا به کرونا در شرایط قرمز بسر می برد، به طوری که اکنون ظرفیت بخش بستری بیمارستان شهید رجایی این شهرستان تکمیل و آی سی یو در شرایط اضطرار واقع شده است.

خبرنگاران مسوولان: گردشگران به فریدن سفر نکنند

به گزارش وبلاگ بیازیان، شرایط در فریدن که از ابتدای شیوع کرونا، سفید بود اکنون بسیار نگران کننده است و حالا با نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی، بیم آن می رود که با ورود موج گردشگران مذهبی بویژه از مرکز استان برای شرکت در آیین های عزاداری و گذراندن تعطیلات، اوضاع از کنترل خارج و شمار افراد مبتلا به کرونا چندین برابر شود. این مساله اکنون به دلیل شرایط بحرانی منطقه، نگرانی مردم و مسئولان بهداشت و درمان را به دنبال داشته است.

به گفته رییس بیمارستان شهید رجایی داران(بخش مرکزی فریدن)، تنها در کمتر از یک ماه گذشته، 20 بیمار مبتلا به کرونا در فریدن فوت کردند و این مساله در کنار افزایش شمار بیماران بستری مشکوک و مبتلا به کرونا، از احتمال بروز شرایط خطرناک و غیرقابل کنترل خبر می دهد.

بخش آی سی یو این بیمارستان اکنون با پنج بیمار بدحال کرونایی و لوله گذاری شده در شرایط اضطرار واقع شده است.

مهدی ابن نصیر با اعلام این خبر به وبلاگ بیازیان گفت: با توجه به افزایش بیماران بدحال شهرستان فریدن و بیماران بدحالِ شهرهای چادگان و فریدونشهر قسمت پست سی سی یو به آی سی یو بیماران غیرکرونا با رعایت الزامات ایمنی تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه مردم پیک های متوالی و افسار گسیخته کرونا را باورکنند و این ویروس را جدی بگیرید، افزود: تنها راه مقابله با شیوع کرونا، کاهش آمار ابتلا و ورودی بیمارستان ها با کمک خودِ مردم است.

رییس بیمارستان شهید رجایی داران افزود: تاب و توان کادر درمان با روزهای ابتدای مقابله با کرونا قابل قیاس نیست، تا اکنون بیش از 20 نفر از کادر درمان این بیمارستان به کرونا مبتلا شده اند و برای خدمات دهی با کمبود نیرو روبرو ایم.

به گفته وی فرایند صعودی پذیرش مبتلایان به کرونا در این مرکز ادامه داشته و امکان بروز مسائل ناخواسته وجود دارد.

نبود اهتمام کافی به پروتکل های بهداشتی، رعایت نکردن فاصله اجتماعی، غفلت از ماسک و حضور در مراسم و برنامه های جمعی، مهم ترین دلیل شیوع مجدد کرونا در فریدن است.

رییس شبکه بهداشت و درمان فریدن با بیان این مطلب افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو، از خانواده ها درخواست می کنیم شرایط قرمز شهرستان را به اقوام و بستگان مقیم استان اطلاع دهند و از آنها بخواهند سفر خود را به فرصتی دیگر موکول کنند.

محمدرضا ربیعیان در گفت و گو با وبلاگ بیازیان، افزود: همه توصیه ها و پروتکل های لازم برای مقابله با شیوع کرونا، جلوگیری از ازدحام، پخت نذری و رعایت فاصله اجتماعی به هیئت های عزاداری شهرستان ابلاغ شده است.

وی به نقش محوری مردم در کنترل شیوع کرونا اشاره و گفت: خانواده ها شرایط فعلی کرونا در شهرستان را جدی بگیرند، تا جایی که امکان دارد افراد کهنسال و دارای بیماری زمینه ای بخصوص در روزهای آینده از منزل خارج نشوند و عزاداری ها را از طریق سیما و یا رسانه های مجازی مشاهده کنند.

فرماندار فریدن و امام جمعه شهر داران نیز در اطلاعیه مشترکی از فریدنی های ساکن درسایر شهرها و گردشگران درخواست کردند در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی برای حفظ سلامت خود و بستگان از سفر به شهرستان خودداری کنند.

همچنین به گفته رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چادگان، برگزاری مراسم سنتی تاسوعا و عاشورا در این شهر ممنوع شد و حضور هیات عزاداری در این روزها به صورت کاروانی ممنوع است.

در فریدونشهر نیز به دنبال توصیه مسئولان بهداشت و درمان برای به حداقل رساندن تجمعات و برگزاری هیئات عزاداری در فضای باز، عده ای از روضه خوانان و خادمان حضرت اباعبدالله(ع) با حضور در محلات مختلف شهرها و روستاها برای اهالی روضه خوانی کرده و مراسم عزاداری برپا می کنند.هیات سیار جوانان عاشورایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریدن نیز با جمعیت محدود در ساعت مشخصی از روز با حرکت در معابر و خیابان های شهر با رعایت فاصله اجتماعی به عزاداری می پردازد.

عزاداری در مساجد و حسینیه ها ممنوع است از این رو سایر هیئت ها نیز برنامه خود برای عزاداری در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی را اطلاع رسانی کرده اند.

فرایند صعودی ابتلا به بیماری کرونا در اصفهان از هفته پایانی مرداد امسال شدت گرفته و تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان ها از حدود 800 به بیش از 900 نفر رسیده است که به گفته مسوولان امر فرایند ابتلای استان در حال وخیم شدن است

تا به امروز بیش از 361 هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار جان باختگان این بیماری به بیش از 20 هزار نفر رسید.

شهرستان های فریدن با بیش از 49 هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت، چادگان با 32 هزار نفر و بوئین میاندشت با بیش از 24 هزار نفر به ترتیب در 140، 180، 110 و180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مسوولان: گردشگران به فریدن سفر نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسوولان: گردشگران به فریدن سفر نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید