راهنمای خرید ویلا در شمال با استفاده از آگهی های خبرنگاران

به گزارش وبلاگ بیازیان، خرید ویلا در شمال ایران هم فال است و هم دیدن. با خرید ویلا هم می توانید آنجا زندگی کنید، هم به فکر درآمدزایی باشید. یا هر وقت دلتان خواست چند روزی را در آنجا استراحت کنید. ولی برای خرید ویلا باید نکات مهمی را بدانید و ضمن اینکه آنالیز کنید کدام شهرها برای خرید بهتر است.

راهنمای خرید ویلا در شمال با استفاده از آگهی های خبرنگاران

شمال ایران طبیعتی فوق العاده دارد و با توجه به آب وهوای مطبوع، منظره ها دیدنی و جاذبه های چشم نواز، یکی از برترین منطقه ها برای زندگی و مسافرت است. به همین علت یکی از آگهی هایی که در جاهای مختلف زیاد به چشم می خورد، آگهی فروش ویلا در این منطقه ها است. آگهی هایی که در سایت های مختلف و پیج های اینستاگرامی درج می شوند و شرایط ویژه ای چون خرید اقساطی را برای خرید ویلا در شمال به شما پیشنهاد می نمایند؛ اما برای اینکه در این شلوغی بتوانید با خیال راحت تصمیم بگیرید، می توانید به آگهی های خرید و فروش ویلا در سایت وبلاگ بیازیان سر بزنید. در این مطلب هم نکات مهمی را به شما می گوییم که بتوانید متناسب با بودجه و سلیقه خودتان، برترین ویلا را در شمال کشور انتخاب کنید.

کجای شمال ویلا بخریم؟

بدون شک اولین سوال این است که کدام شهر را برای خرید ویلا در شمال انتخاب کنیم. مشخصا وقتی از شمال صحبت می کنیم، تمرکز ما روی استان های مازندران و گیلان و بعد از آن استان گلستان است. مازندران و گیلان بیشترین مسافر و هوادار را برای زندگی دارند. بنابراین ابتدا شهرهایی را معرفی می کنیم که در این دو استان قرار دارند.

خرید ویلا در مازندران

با توجه به نزدیکی مازندران به تهران، شهرهای زیبا، امکانات خوب، چشم مقدارا و جاذبه های دیدنی، خرید ویلا در این استان یکی از برترین گزینه هاست. برای خرید ویلا در مازندران می توانید روی شهرهای زیر حساب کنید (با کلیک روی نام هر شهر، آگهی های فروش ویلا در آنجا را می بنید):

  • ساری
  • نور
  • رامسر
  • چمستان
  • بابلسر
  • آمل
  • چالوس
  • کلاردشت

نکته مهمی که باید درباره مازندران بدانید این است که به دو منطقه شرقی و غربی تقسیم می گردد. از آنجایی که در قسمت شرقی، یعنی جایی که شهرهایی چون ساری قرار دارند، فاصله با جنگل و دریا نسبتا زیاد بوده، ویلاهای این منطقه بیشتر مناسب زندگی و نه سرگرمی است. ازطرفی اگر قصد سرگرمی دارید یا می خواهید دنبال سرمایه گذاری و کسب عایدی هستید باید به شهرهای غربی مازندران فکر کنید.

به همین علت منطقه های چون آمل، چمستان و نور، مرکز اصلی خرید و فروش ویلا در این استان هستند. نکته مهم در این بخش تنوع خوب ویلاهاست که از قیمت پایین تا بالا می توانید گزینه موردنظرتان را پیدا کنید. ضمن اینکه ویلاهای این منطقه ها با دریا، جنگل و کوهستان فاصله کمی دارند.

آگهی های فروش ویلا در مازندران

خرید ویلا در گیلان

شمال ایران بدون گیلان و غذاهای خوشمزه و دیدنی های زیبایش، معنا ندارد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، بدون شک از نظر خرید و فروش ویلا، مازندران شرایط بهتری دارد. اما نمی توان، انزلی، لاهیجان، رشت یا زیباکنار را نادیده گرفت. البته بیشتر ویلاها در بندر انزلی و ویلا کنار پیدا می شوند که دسترسی خوبی به کوه، جنگل و دریا دارد.

تنوع ویلاهای این منطقه ها هم خوب است و اگر دنبال موارد خوش قیمت هستید، در گیلان می توانید گزینه های خوبی را پیدا کنید. منطقه ها مختلف گیلان هم برای سکونت و زندگی خوب هستند، هم می توانید روی جنبه های گردشگری و کسب عایدی فکر کنید.

آگهی های فروش ویلا در گیلان

خرید ویلا در گلستان

صحبت از خرید ویلا در شمال که می گردد، شاید کمتر کسی به استان گلستان فکر کند. ولی بدون شک یکی این استان یکی از از زیباترین منطقه ها ایران است. نکته جالب اینجاست که برخلاف تصور، ویلاهای این منطقه فقط جنگلی نیست و می توانید موارد ساحلی را هم پیدا کنید. برای خرید ویلا در منطقه ها ساحلی گلستان باید روی بندر ترکمن و بندر گز حساب کنید.

آگهی های فروش ویلا در گلستان

نکات مهم برای خرید ویلا در شمال

حالا که بیشتر منطقه ها مهم برای خرید ویلا در شما را شناختیم، زمان آن رسیده که نکات مهمی را مطرح کنیم. این نکات کاربردی به شما یاری می نماید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

قیمت ویلا و مقدار بودجه شما

همین اول به قدرت جیبتان نگاه کنید. بدون شک یکی از موارد مهمی که همان اول باید به آن توجه کنید، قیمت ویلاست. البته خبر خوب این است که تنوع زیادی از ویلاها در شما وجود دارد که می توانید با قیمت های خیلی مناسب هم صاحب ویلا شوید.

نکته مهم دیگر این است که در حال حاضر می توانید با شرایط متنوع و حتی به صورت اقساط بلند مدت صاحب ویلا شوید. در این حالت بخشی از مبلغ را می پردازید و به جای مانده بهای ویلا را به صورت اقساطی تسویه می نماید.

در ادامه به صورت تفکیک شده در ویلاهای مختلف با قیمت متفاوت صحبت خواهیم کرد. اما می توانید همین حالا با آنالیز آگهی های وبلاگ بیازیان مظنه جایی که مدنظرتان است به دست آورید.

نوع ویلا

مورد دومی که باید در نظر داشته باشید نوع ویلاست. با اینکه وقتی نام شمال و ویلا می آید بسیاری از ما همان اول یاد دریا و ساحل می افتیم، ولی می توان گزینه های دیگری را هم انتخاب کرد. به جز ویلای ساحلی، می توانید روی ویلای جنگلی هم حساب کنید که در منطقه ها سرسبز و دامنه های کوه ساخته می شوند. یادتان باشد ویلاهای ساحلی با اینکه نزدیک دریا هستند، ولی در فصل گرم سال باید آماده هوای داغ و شرجی باشید.

اما یکی از حالت هایی که می توانید ویلای خودتان را انتخاب کنید این است که سراغ ویلای مستقل یا شهرکی بروید. بعضی از ویلاها داخل شهرک، به ویژه شهرک های ساحلی ساخته شده اند. به همین علت قیمت کمتری هم دارند.

اما طبیعی است که استقلال شما در ویلاهای مستقل بیشتر است و صد البته باید هزینه بیشتری برای آنها بپردازید.

متراژ ویلا

نکته مهم دیگر متراژ ویلاست. مورد مهمی که در این قسمت باید توجه کنید تفاوت مقدار زمین و خود بناست. ویلاها چون در زمین های بزرگ ساخته می شوند، معمولا زمین آنها متراژ بزرگی دارد. بخش زیادی به حیاط و فضای سبز اختصاص دارد و ممکن است در یک زمین 500 متری، فقط یک بنای 120 متری ساخته گردد.

نکته مهم دیگر در خصوص متراژ ویلا تعداد طبقات یا به اصطلاح دوبلکس و تریپلکس بودن آن است. اگر می خواهید کمتر هزینه کنید یا رفت وآمد به طبقات بالا سخت است، حتما یک گزینه همکف و یک طبقه را انتخاب کنید.

امنیت ویلا

روی این موضوع خیلی دقت کنید. علاوه بر در نظر گرفتن شهر و موقعیت ویلا، حتما حواستان به ایمنی ملک هم باشد. معمولا ویلاها به علت اینکه در حاشیه شهرها هستند، وبلاگ بیازیانهای کوتاه دارند یا در نزدیکی آنها همسایه ای زندگی نمی نماید، احتیاج به امنیت بیشتری دارند.

امکانات ویلا

فرقی نمی نماید برای سکونت خودتان یا برای کسب عایدی قصد خرید ویلا در شمال را دارید. مهم این است که به هر حال ویلای مورد نظر باید امکانات کافی را داشته باشد. البته بعضی جون می خواهند آن را اجاره دهند، کمتر به امکانات ملک توجه می نمایند.

ولی حواستان باشد که قبل از تصمیم گیری حتما امکانات رفاهی، تجهیزات سرمایش و گرمایش، شرایط فشار آب، امکانات و تجهیزات آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حیاط و… را حتما آنالیز کنید. طبیعی است که این موارد روی قیمت ملک هم موثر است. به عنوان مثال ویلایی که استخر، سونا یا جکوزی داشته باشد، قطعا قیمت بالاتری هم دارد.

آنالیز مدارک مالکیت

از آنجایی که قصد خرید دارید، حتما مدارک و اسناد مربوط به مالکیت ویلا را آنالیز کنید. باید مطمئن شوید که فرد فروشنده معتبر است و ملک مورد نظرتان هم سند 6 دانگ دارد. گاهی بعضی از افراد به نمایندگی از دیگران اقدام به فروش ویلاهای شمال می نمایند که بعدا شما را دچار مشکل می نماید.

جست وجو و خرید ویلا در شمال از وبلاگ بیازیان

جمع بندی

شمال ایران هم جای خوبی برای زندگی است و هم جای خوبی برای کسب عایدی. اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید باید نکات مهمی را بدانید. خرید ویلا کمی با خرید خانه در شهر خودتان فرق دارد. در این مطلب درباره نکات مهمی صحبت کردیم که حتما باید آنها را بدانید. ضمن اینکه به شما گفتیم کدام شهرهای شمالی ویلاهای بیشتری دارند و خرید و فروش در آنجا رونق دارد.

منبع: بلاگ دیوار

به "راهنمای خرید ویلا در شمال با استفاده از آگهی های خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید ویلا در شمال با استفاده از آگهی های خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید