سامان دهی و بازپیرایی مجموعه تاریخی مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه

به گزارش وبلاگ بیازیان، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد از ساماندهی و بازپیرایی مجموعه تاریخی مزار شاهزاده قاسم مشهد ریزه در این شهرستان اطلاع داد.

سامان دهی و بازپیرایی مجموعه تاریخی مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه

به گزارش وبلاگ بیازیان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، عبدالرحیم تاج محمدی امروز شنبه 6 اردیبهشت ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: با توجه به وظایف محوله در حفاظت و نگهداری آثار و بناهای تاریخی و اهمیت مجموعه تاریخی مزار شاهزاده قاسم به لحاظ قدمت و نوع معماری اقداماتی با همکاری اداره های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و نمازگزاران مسجد مزار انجام شد.

او ادامه داد: اقداماتی از جمله محوطه سازی مقابل سردر ورودی، ساخت و نصب نرده محافظ پلکان بالای سردر، در پلکان ورودی پشت بام، بازسازی و نصب درهای فلزی ورودی، مناسب سازی برای ورود جانبازان و معلولان به داخل مجموعه، ساماندهی سرویس های بهداشتی، اصلاح سیستم برق رسانی و جمع آوری کابل های دارای اختشاش بصری در حریم منظری، نصب هشت عدد پایه چراغ و تأمین روشنایی ورودی مجموعه انجام شده است.

تاج محمدی گفت: برای انجام این عملیات حدود 400 میلیون ریال هزینه شده است.

او اظهار کرد: مزار شاهزاده قاسم مشهد ریزه به شماره 2076 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، این اثر تاریخی یکی از معماری های به جا مانده از دوره صفویه و از آثار تاریخی شاخص شهرستان در شهر مشهد ریزه است.

از شهرستان تایباد 46 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس، تپه، محوطه و بافت تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. شهرستان تایباد در فاصله حدود 230 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: میراث آریا

به "سامان دهی و بازپیرایی مجموعه تاریخی مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی و بازپیرایی مجموعه تاریخی مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید