سامسونگ برای برطرف مشکل کند شدن عمدی گوشی هایش آپدیت جدیدی عرضه کرد

به گزارش وبلاگ بیازیان، سامسونگ به تازگی برای کاربران کشور کره، آپدیتی را منتشر نموده که مشکل کند شدن گوشی های این شرکت را که پیش تر نیز در رابطه با آن خوانده بودیم حل می نماید.

سامسونگ برای برطرف مشکل کند شدن عمدی گوشی هایش آپدیت جدیدی عرضه کرد

احتمالا می دانید که سامسونگ چند روز پیش به خاطر کند کردن عمدی گوشی های خود به شدت به وسیله کاربران نقد شد. حتی بعضی از کاربران این شرکت را به شکایت و دریافت جریمه تهدید کردند چرا که انتظار نداشتند گوشی گلکسی S22 نوی که تهیه کردند عملکردی به این مقدار ضعیف داشته باشد. البته منظورمان از ضعیف در مقایسه با چیزی است که خود شرکت در سراسر دنیا تبلیغ نموده در غیر این صورت این گوشی ها مشکل خاصی ندارند.

اگر نخستین بار است که در این رابطه می شنوید باید بگوییم جریان از این قرار است که سرویس بهینه سازی گیمینگ سامسونگ که Gaming Optimization Service نام دارد و کار آن، بهینه سازی عملکرد گوشی حین انجام بازی جهت جلوگیری از داغ شدن آن است، نه فقط بازی ها بلکه عملکرد چندین هزار اپلیکیشن دیگر را هم کند می نماید تا از داغ شدن گوشی جلوگیری گردد. در نتیجه این حرکت، گوشی شاید داغ نگردد اما در عمل، اصلا چیزی که در بنچکمارک ها شاهد بودید را مشاهده نخواهید کرد.

سامسونگ می گوید چنین کاری ننموده و فقط بازی ها هستند که این سرویس آن ها را بهینه می نماید اما از آن جایی این خبر را باور نمی کنیم که شرکت اپلیکیشن های بنچمارک را از فهرست 10 هزارتایی این سرویس پاک کرد تا عملکرد گوشی هایش در بنچمارک به برترین شکل ممکن باشد. چون بسیاری از کاربران همچنان به بنچمارک ها هنگام خرید توجه می نمایند. با این حال شرکت کره ای تصمیم گرفته در راستای بهبود شرایط کند شدن گوشی های خود، یک آپدیت نو منتشر کند که گفته می گردد فعلا فقط کاربران کشور کره به آن دسترسی دارند.

این مشکل حتی گوشی های سری گلکسی S22 با آن تراشه های قدرتمندی که دارند را هم تحت تأثیر منفی قرار داده است. حال چرا سامسونگ کاری نموده که در همان ابتدای کار کاربران تا این مقدار از این شرکت شاکی شوند معین نیست اما خوشبختانه آپدیت در راه است تا بتواند اندکی از خشم کاربران بکاهد. این آپدیت فعلا برای گوشی های گلکسی S22 منتشر شده و تمام محدودیت هایی را که به خاطر GOS یا همان سرویس گیمینگ سامسونگ روی عملکرد سخت افزاری گوشی اعمال می گردد برداشته گردد تا کاربر بتواند با تمام پتانسیل گوشی، به انجام کارهای مختلف بپردازد.

حال باید دید با وجود این آپدیت، عملکرد سری گلکسی S22 در انجام بازی چگونه خواهد بود. چون این کار دو نتیجه جالب و متفاوت از قبل را رقم می زنند. اول اینکه وقتی محدودیت باشد، عملکرد خود گوشی در انجام بازی ها هم تحت الشعاع قرار می گیرد. این یعنی به نسبت قبل، این سری باید در انجام بازی بهتر ظاهر شوند. از سویی دیگر در تست باتری در بخش انجام بازی های سنگین، دوام باتری سری گلکسی S22 یک مقدار بود اما بعد از برداشته شدن محدودیت ها، قطعا باید مقدار دیگری باشد.

همان طور که می دانید، سرویس GOS به عنوان ایجادنماینده تعادل بین عملکرد سخت افزاری و مصرف انرژی در گوشی های سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرد و اگر غیرفعال گردد و گوشی از تمام پتانسیل خود برای اجرای یک بازی استفاده کند، قطعا بسیار سریع تر شارژ آن به انتها می رسد.

گلکسی S22 اولترا در حال حاضر در زمینه نگه داری شارژ در انجام بازی ها آن هم در وضوح +QHD و رفرش ریت 120 هرتز، توانسته 10 ساعت و 13 دقیقه دوام داشته باشد که کم نظیر است. برترین عملکرد را در این زمینه آیفون 13 پرو مکس دارد که با 16 دقیقه دوام بیشتر از گلکسی S22 در صدر جدول ایستاده است. یکی از دلایل اصلی موفقیت اپل هم بهره مندی از سیستم عامل و تراشه فوق العاده بهینه است که مقدار هماهنگی آن ها با یکدیگر در جنبه های مختلف مثال زدنی است.

گلکسی S22 اولترا به عنوان برترین گوشی سامسونگ، برترین عملکرد را از لحاظ طول عمر باتری دارد اما نمی دانیم با وجود آپدیت های اعمال شده، تا چه حد قرار است شاهد افت عملکرد آن باشیم. باید منتظر بمانیم تا سامسونگ این آپدیت را برای تمام منطقه ها منتشر کند و سپس بعد از آنالیز دقیق، متوجه شویم داستان از چه قرار است.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ برای برطرف مشکل کند شدن عمدی گوشی هایش آپدیت جدیدی عرضه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ برای برطرف مشکل کند شدن عمدی گوشی هایش آپدیت جدیدی عرضه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید