از هجوم ریزگردها تا جاه طلبی ایلان ماسک؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش وبلاگ بیازیان، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از هجوم ریزگردها تا جاه طلبی ایلان ماسک؛ برترین های علم و تکنولوژی

ایلان ماسک 9.2 درصد از سهام توییتر را خرید

ایلان ماسک مدتی قبل 9.2 درصد از سهام توییتر را تصاحب کرد. در پی انتشار این خبر، قیمت سهام توییتر در معاملات قبل از آغاز بازار بیش از 25 درصد افزایش یافته است. بر اساس آخرین قیمت سهام توییتر، مجموع سهم های ایلان ماسک حالا حدود 2.89 میلیارد دلار ارزش دارد. با این خرید، ایلان ماسک یکی از بزرگ ترین سهام داران توییتر محسوب می گردد. باید خاطرنشان کنیم بنیان گذار توییتر یعنی جک دورسی فقط 2.25 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. در ضمن طی چند روز گذشته، توییت های ایلان ماسک درباره مدیریت توییتر سر و صدای بسیار زیادی را در فضای مجازی برپا نموده است.

ریزگرد چیست و چگونه ایجاد می گردد؟

ریزگرد (Haze) یک پدیده جوی است که در آن گردوغبار، دود و ذرات خشک موجود در هوا، شفافیت آسمان را می گیرند و هنگامی که از دور دیده می گردد و بسته به جهت دید، این پدیده مه-مانند می تواند رنگ مایل به آبی یا قهوه ای داشته باشد. در این پدیده نور خورشید با ذرات معلق و ریز آلودگی موجود در هوا برخورد می نماید. مقداری از نور به وسیله ذرات جذب می گردد. آلاینده های بیشتر به معنای جذب و پراکندگی بیشتر نور است که باعث کاهش وضوح و کاهش رنگ چیزهایی که می بینیم می گردد.

آنالیز آیفون SE 2022؛ قدرتمند اما تکراری

آیفون SE 2022 به عنوان نوترین عضو خانواده آیفون های مالی، پارادوکسی از قدرت سخت افزاری فوق العاده و در کنار یک طراحی به شدت از مُد افتاده و تکراری است. بنابراین مشتریان خاص دارد و هر کسی حاضر نیست به سراغ آن برود. آیفون SE 2022 در رنگ های میدنایت (آبی سیر)، استارلایت (سفید) و قرمز روانه بازار شده و به زودی در فروشگاه وبلاگ بیازیان موجود می گردد. اگر برای خرید این گوشی مردد هستید، پیشنهاد می کنیم ویدیوی نقد و آنالیز ما را دیدن کنید.

آیا خریدن گوشی پرچم دار در سال 2022 منطقی است؟

گوشی های هوشمند جهت پرفراز و نشیبی را طی نموده اند و شرکت های سازنده همیشه مشغول نوآوری برای افزودن ویژگی های نو به گوشی های خود هستند. تا همین چند سال پیش، برای بهره گیری از یک تجربه کاربری خوب و مناسب، چاره ای جز خریدن گوشی پرچم دار نداشتید. اما حالا در سال 2022، بسیاری از ویژگی های پرچم داران سال گذشته به گوشی های میان رده راه پیدا نموده است. به عبارت دیگر، گوشی های ارزان روزبه روز بهتر می شوند و این سوال را برای کاربران ایجاد می نمایند که آیا واقعا خریدن یک گوشی پرچم دار منطقی است؟

نقد و آنالیز کلاسیک پوکو M4 Pro

پوکو M4 Pro طراحی و رنگ آمیزی زیبایی دارد، و همین باعث می گردد خیلی نتوانید به بدنه پلاستیکی آن خرده بگیرید. این گوشی از دو دوربین 50 مگاپیکسلی واید، و 8 مگاپیکسلی اولترا واید بهره می برد که در نور کافی تصاویر قابل قبولی برایتان ثبت می نمایند. برای آشنایی بیشتر با این گوشی و پی بردن به نقاط قوت و ضعف آن شما را به دیدنی نقد و آنالیز کلاسیک وبلاگ بیازیان مگ دعوت می کنیم.

پرفروش ترین گوشی ایران در سال 1400 چه بوده است؟

سال 1400 با تمام خوبی ها و بدی هایش به انتها رسید. در این سال، برخی برندهای گوشی در بازار داخل نسبت به سایر برندها از اقبال بیشتری برخوردار شدند و توانستند آمار فروش فوق العاده ای را به جای بگذارند. طبق گزارش رسمی انجمن واردنمایندگان موبایل ایران، در سالی که گذشت 16,400,000 دستگاه موبایل به صورت قانونی وارد کشور شد و 16,700,000 دستگاه نیز به فروش رسید. بیشترین اندازه فروش، مربوط به خرداد ماه 1400 بوده که این بازه به تنهایی رکورد فروش 1,800,000 دستگاه را به جای گذاشته که به نوبه خود جالب است.

آنالیز ساعت هوشمند شیائومی Mi Watch Lite؛ خوش قیمت و کاربردی

برای خرید ساعت هوشمند، گزینه ها بسیارند. اما اگر بودجه زیر 2 میلیون تومان را مد نظر دارید، یکی از برترین ساعت هایی که می توانید خریداری کنید شیائومی Mi Watch Lite است که با وجود مالی بودن امکانات زیادی را به شما ارائه می نماید. شیائومی Mi Watch Lite ویژگی های برجسته ای برای یک ساعت هوشمند مالی دارد. مهم ترینش شارژدهی عالی است. با یک بار شارژ این ساعت، می توانید به مدت 9 روز از آن بهره ببرید که بسیار خوب و مطلوب به نظر می رسد.

اپلیکیشن BeReal؛ رقیب اینستاگرام با هدفی کاملا متفاوت

BeReal همانطور که از نامش پیداست (واقعی باش) یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی به شمار میرود که هدف از ساخت و توسعه آن این بوده که کاربران خود واقعی شان را بپسندند و تصاویر خود را بدون هیچ گونه فیلتری با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. این کار باعث می گردد کاربران، به خصوص دختران نوجوان دیگر اعتماد به نفس کاذب پیدا ننمایند و دقیقا برعکس، چون پلتفرمی است که کاربران آن با ذهنیتی خاص وارد آن می شوند، واقعا به خود و چهره خود علاقه داشته باشند.

قبل از بیگ بنگ در دنیا چه خبر بوده است؟

وقتی در خصوص منشاء دنیا هستی و کائنات صحبت می کنیم، همه چیز به عبارت بیگ بنگ یا همان انفجار بزرگ منتهی می گردد. اما کمتر کسی می پرسد که به راستی قبل از این انفجار بزرگ، در دنیا چه خبر بوده است؟ آیا اصلا چیزی قبل از این انفجار وجود داشته یا همه چیز، هیچ بوده است؟ واقعیت این است که هرگز نمی توان به جواب قطعی این سؤال رسید. اما برخی دانشمندان حدس هایی در این باره می زنند.

5 گوشی عجیب و غریب که فراموش شده اند

این روزها گوشی های هوشمند از طراحی های تکراری و تا حدی خسته نماینده بهره می برند. اما روزی روزگاری شرکت های مختلف برای ساخت گوشی ها ایده های مجذوب کننده و نوآورانه ای را عملی می کردند و در این میان تعدادی گوشی عجیب و غریب هم راهی بازار می شد. در زمینه گوشی های عجیب و غریب می توانیم به ده ها مدل مختلف اشاره کنیم اما برای این مطلب 5 مورد از آن ها را انتخاب نموده ایم که در ادامه به آن ها می پردازیم.

برای دسترسی به نوترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی وبلاگ بیازیان مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از هجوم ریزگردها تا جاه طلبی ایلان ماسک؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هجوم ریزگردها تا جاه طلبی ایلان ماسک؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید