سیاستبازان آمریکا قرار است تا چه زمان از دنیا کلاهبرداری نمایند؟

به گزارش وبلاگ بیازیان، آمریکا حالا بیشترین موارد کرونای دنیا را دارد اما سیاستبازان واشنگتن با جمع آوری و انتشار اطلاعات، برخوردی کاملا منفی دارند و به همین خاطر متهم به پنهانکاری در شرایط شیوع کرونا هستند.

سیاستبازان آمریکا قرار است تا چه زمان از دنیا کلاهبرداری نمایند؟

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بیازیان به نقل از رادیو بین المللی چین، فکر می کنم آن موقع به کرونا مبتلا شده بودم. اما می گویند نخستین مورد آمریکا در ژانویه شناسایی شد. اما من قبل از آن به آنفلوانزا نیز مبتلا شده بودم ولی نشانه های آن مثل دفعه قبل نبود. این بار نشانه ها طوری حاد بود که فکر می کردم دارم می میرم.

این سخن اخیر مایکل ملهام شهردار بلویل ایالت نیوجرسی آمریکا کل دنیا را شوکه نموده است، چرا که گفته باور دارد در ماه نوامبر سال گذشته میلادی به کرونا مبتلا شده و تست تشخیص نیز نشان داده است که بدنش حالا حامل آنتی بادی است. این تحول، زمان آشکار شدن نخستین مورد کرونا در آمریکا را به دو ماه پیش تر از زمان رسما اعلام شده، سوق داده است.

آمریکا حالا بیشترین موارد کرونای دنیا را دارد اما سیاستبازان واشنگتن با جمع آوری و انتشار اطلاعات، برخوردی کاملا منفی دارند و به همین خاطر متهم به پنهانکاری در شرایط شیوع کرونا هستند.

سیتاستبازان آمریکا تا کی می خواهند در مقابل ابهامات گوناگون ساکت بمانند؟

تردید 1: آمریکا چرا از افشای تاریخ بروز نخستین مورد کرونا و اطلاعات درباره سیر پیشرفت شیوع کرونا پرهیز می نماید؟

پیش از افشای زمان ابتلا به کرونا توسط مایکل ملهام شهردار بلویل ایالت نیوجرسی، رابرت ردفیلد مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا اعتراف نموده بود که در فصل شیوع آنفلوانزا که از ماه سپتامبر سال 2019 آغاز شد، تعداد موارد که به عنوان موارد ابتلا به آنفلوانزا شناسایی شده بودند، در واقع موارد مبتلا به کرونا بودند.

چه تعدادی از میان بیمارانی که به عنوان بیماران مبتلا به آنفلوانزا در آمریکا معین شده اند، در واقع مبتلا به کرونا هستند؟ آیا این امکان وجود دارد که سرایت اجتماعی گسترده آمریکا در سپتامبر سال گذشته شیوع یافته باشد؟

تردید 2: چرا دولت آمریکا علاقه ای به انتشار آمارهای دقیق مبتلایان و موارد مرگ و میر ناشی از کرونا ندارد؟

تا آخر ماه فوریه، کاخ سفید از مقامات، مسوولان دستگاه های امور بهداشت و متخصصان کشور خواسته بود پیش از انتشار اطلاعات مربوط باید از مایک پنس معاون رییس جمهور مجوز دریافت نمایند.

حیرت آورتر این است که 2 مارس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا به بهانه دقیق نبودن اطلاعات توقف انتشار آمار مربوط به افراد مورد تست و موارد مرگ و میر ناشی از کرونا را گفت.

به دلیل عدم انتشار این آمارها توسط دولت آمریکا، آمارهای موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا هنوز توسط یکی از دانشگاه های آمریکا منتشر می گردد.

دولت آمریکا در حالی این گونه با کرونا برخورد می نماید که سازمان بهداشت دنیای و بسیاری کشورها به دنیا گیر شدن کرونا هشدار داده بودند.

تردید 3: چرا آمریکا می خواهد دانشمندان آن کشور ساکت بمانند؟

چرا دولت آمریکا نگران پژوهش های دانشمندان خود است؟ چه حقایقی را آن ها ممکن است افشا نمایند که می تواند باعث این نوع نگرانی از سوی دولت آمریکا گردد؟ روزنامه نیویورک تایمز در یکی از گزارش های خود آورده بود: هلن چون، یکی از پزشکان آمریکا در ماه ژانویه به شیوع کرونا هشدار داده و در فوریه گزارش های بازرسی خود را به دولت تقدیم نموده بود اما به او دستور سکوت داده شد.

آنتونی فائوچی، رئیس مرکز بیماری های عفونی آمریکا نیز بارها پیشنهادات حرفه ای برای مهار کرونا را مطرح و سخنان سیاستبازان کشور که با دانش و اصول علمی مغایرت دارد را رد نموده است اما رییس جمهور آمریکا در توییت خود به اخراج او هشدار داد و از حضور او در جلسه استماع کنگره برای شهادت ممانعت کرد.

معین است که سیاستبازان واشنگتن با پنهانکاری، می خواهند بر ناتوانی خود در مقابل کشورداری و کنترل کرونا سرپوش بگذارند و نیز این حقیقت افشا شده است که چرا در کشوری پیشرفته در زمینه علمی و پزشکی، براثر کرونا این چنین فاجعه ای رخ داده است. در مواجهه با موارد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا، آیا واقعا سیاستبازان خودخواه آمریکا مقصر نیستند؟

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سیاستبازان آمریکا قرار است تا چه زمان از دنیا کلاهبرداری نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستبازان آمریکا قرار است تا چه زمان از دنیا کلاهبرداری نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید