عکس ، موشک فراصوت پیشرفته چین برای مقابله با ناوهای هواپیما بر !

به گزارش وبلاگ بیازیان، دیجیاتو نوشت : دانشمندان چینی طرح ساخت یک موشک فراصوت نو را ارائه نموده اند که می تواند در ارتفاع هواپیماهای تجاری در آسمان و با سرعت 100 متر بر ثانیه در زیر آب حرکت کند. این موشک برای ارائه قابلیت های مجذوب کننده خود از سوخت بور استفاده خواهد نمود.

عکس ، موشک فراصوت پیشرفته چین برای مقابله با ناوهای هواپیما بر !

این موشک 5 متری قادر است در یک مسافت 200 کیلومتری در ارتفاع 10 هزار متری با 2.5 برابر سرعت صوت حرکت کند و بعد به زیر آب رفته و حدبیشتر 20 کیلومتر شنا کند. زمانی که موشک به فاصله حدود 10 کیلومتری هدف رسید، حالت اژدر فعال می گردد تا سرعت حرکت موشک به 100 متر بر ثانیه برسد. چینی ها برای دستیابی به این سرعت حبابی از هوا را دور موشک خود ایجاد می نمایند که اصطکاک را کاهش می دهد.

موشک چین می تواند برای گریز از سامانه های دفاعی راستا خود را به طور دلخواه تغییر دهد و تا عمق 100 متری زیر آب برود. لی پنگفی و تیمش که روی این طرح کار نموده اند، می گویند هیچ سامانه ای برای دفاع روی کشتی ها طوری ساخته نشده که بتواند چنین حملات پیشرفته ای را کنترل کند. به همین دلیل، توان این موشک در نفوذ به اهداف بهبود قابل توجهی پیدا می نماید.

سوخت موشک فراصوت چین بر پایه بور است

یکی از چالش های اصلی در طراحی موشکی که بتواند در هوا و آب مانور بدهد، تامین انرژی است. دانشمندان چینی برای حل این مشکل از عنصر بور استفاده نموده اند. این عنصر نوری در مواجهه با هوا و آب واکنش شدیدی از خود نشان می دهد و میزان زیادی گرما فراوری می نماید.

بیشتر موتورهای مبتنی بر بور فقط در هوا کار می نمایند. اما تیم لی می گوید آن ها یک موتور رم جت بر پایه بور ساخته اند که می تواند در زیر آب هم کار کند. این موتور اجزای منحصر به فردی دارد که اجازه می دهند احتراق بور در محیط های مختلف بهینگی کافی را داشته باشد. محققان می گویند بزرگ ترین تغییر در موتور آن ها در بخش کانال های سوخت به وجود آمده است.

معمولا فقط 30 درصد از سوخت موتورهای هوا تنفسی از بور تشکیل شده، اما پژوهشگران چینی این سهم را دو برابر نموده اند و پیش بینی می نمایند که توان پیش رانش این موشک بیشتر از همه موشک های آلومینیومی باشد. با این حال، افزایش میزان بور می تواند باعث بروز مشکلاتی در بحث فراوری انبوه، احتراق و کنترل اشتعال گردد.

نتایح تحقیقات پژوهشگران چینی در این باره در مجله Journal of Solid Rocket Technology منتشر شده است.

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، موشک فراصوت پیشرفته چین برای مقابله با ناوهای هواپیما بر !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، موشک فراصوت پیشرفته چین برای مقابله با ناوهای هواپیما بر !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید