واکسیناسیون بیش از 3.9 میلیون نفر در آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ بیازیان، خبرنگاران/آذربایجان غربی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تا به امروز 3 میلیون و 923 هزار و 450 دوز واکسن در استان تزریق شده است.

واکسیناسیون بیش از 3.9 میلیون نفر در آذربایجان غربی

محمد امین ولی زاده حسنلویی در گفت و گو با وبلاگ بیازیان در مورد فرایند واکسیناسیون اضافه نمود: با توجه به اینکه فرایند اجرای واکسیناسیون از سه ماه قبل با ورود تعداد زیادی از واکسن ها به داخل کشور فرایند رو به رشدی داشته، آذربایجان غربی نیز جزو استانهایی است که خوشبختانه در این زمینه کارهای لازم صورت گرفته است به طوریکه تعداد 2 میلیون و 252 هزار و 446 مورد دوز اول ، تعداد یک میلیون و 653هزار و 457 نفر دوز دوم تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه دوز سوم در حال حاضر شامل سه دسته از گروه های هدف می گردد، اضافه نمود: دوز سوم برای کادر بهداشت و درمان ،افراد بالای 60 سال یا متولدین 1340 به پایین و بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی بدن که دارای جمعیت قریب به 200 یا 300 هزار نفر است تعلق میگیرد که از ابتدا تا کنون تعداد 17 هزار و 541 مورد واکسن دریافت نموده اند.

ولی زاده اظهار داشت: فرایند اجرای دوز سوم ضعیف است و در صورت اجرای فرایند واکسیناسیون با سرعت بیشتر برای مردم استان و گروه های هدف ظرف روز های آینده و ارتقا آمار واکسینه شده های دوز اول به 200 هزار بیشتر از اندازه موجود و دوز دوم به 800 هزار بیشتر از حد فعلی می توان به رکورد بالای 80 درصد جمعیت هدف واکسینه شده در استان دست یابیم.

وی بااشاره به اجرای طرح محدودیت های هوشمند کرونایی در استان گفت: توجه به اینکه آذربایجان غربی جزو استانهای کرونا خیز در سطح کشور به شمار می رود وزارت بهداشت سه استان آذربایجان غربی،کردستان و قزوین را به صورت پایلوت برای اجرای محدودیت های هوشمند کرونایی انتخاب نموده است.

وی اضافه نمود: در این طرح اگر فردی به بیماری کووید 19مبتلا گردد و آزمایش PCR وی مثبت گردد تردد فرد را در هرجایی مورد پایش هوشمند قرار می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از شهفرایندان گرامی درخواست کرد: از مردم فهیم و شریف استان تقاضا داریم با مراجعه سریعتر به مراکز و پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان با رعایت پروتکل های بهداشتی کادر بهداشت و درمان را در مقابله با بیماری کووید 19 کمک نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکسیناسیون بیش از 3.9 میلیون نفر در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون بیش از 3.9 میلیون نفر در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید