چطور از تمساح ها سی تی اسکن می گیرند

به گزارش وبلاگ بیازیان، تمساح باغ وحش فلوریدا در آمریکا به علت رفتار های عجیب طی روز های گذشته مورد معاینات پزشکی نهاده شد و در نهایت معلوم شد علت بروز رفتار های عجیب، وجود عفونت در گوش او بوده است.

چطور از تمساح ها سی تی اسکن می گیرند

به گزارش عصرایران، دامپزشکان باغ وحش فلوریدا از تمام ابزار های تشخیصی که در اختیار داشتند، از جمله خونگیری، عکسبرداری از ریه با اشعه ایکس و سی تی اسکن سر تمساح استفاده کردند.

به گفته تیم پزشکی باغ وحش، پزشکان مجبور بودند هم از اشعه ایکس و هم از سی تی اسکن استفاده نمایند، زیرا تمساح 190 کیلویی باغ وحش فلوریدا - که بروک نام دارد- برای انجام سی تی اسکن کامل از بدنش خیلی بزرگ بود.

در نهایت با آزمایش ها و عکسبرداری های صورت گرفته، پزشکان تشخیص دادند دلیل مشکل بروک عفونت در گوش او بوده است و با تجویز دارو همراه با غذا کوشش دارند، عفونت گوش او را درمان نمایند.

از جمله سوالاتی که بسیاری از کاربران در صفحه فیسبوک باغ وحش فلوریدا پرسیده اند این نکته بوده که مگر تمساح ها هم گوش دارند و مسئولان باغ وحش در جواب کاربران گفته اند که گوش تمساح ها دقیقا در پشت چشمان آن ها قرار گرفته است.

تمساح ها هنگام غلتیدن و شنا کردن در آب می توانند گوش های خود را محکم ببندند تا از ورود آب به داخل آن جلوگیری نمایند.

بروک طی روز های گذشته رفلتار های عجیبی داشت از جمله اینکه سر خود را به داخل استخر باغ وحش فرو نموده و مدام خود را در آب می غلتاند؛ و نکته دیگر درباره نحوه سی تی اسکن گرفتن از تمساح ها اینکه، برای این کار ابتدا می بایست تمساح ها را محکم از چند ناحیه بدنشان روی تخته ای صاف بست و سپس آن ها را در همین حالت زیر دستگاه سی تی اسکن قرار داد.

منبع: فرارو

به "چطور از تمساح ها سی تی اسکن می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از تمساح ها سی تی اسکن می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید