کیفیت را بسنجید و از اینترنت بی کیفیت شکایت کنید

به گزارش وبلاگ بیازیان، درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری شده و حجم دریافتی از سوی اپراتورها، موضوع را در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ثبت نمایند.

کیفیت را بسنجید و از اینترنت بی کیفیت شکایت کنید

سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت های مردمی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان در حالی راه اندازی شده است که کاربران سرویس های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می توانند با مراجعه به سایت مربوطه یا تماس با تلفن گویای 195 شکایت های خود را از سرویس های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری نمایند.

بعلاوه با راه اندازی سامانه نت سنج پلاس هر ایرانی در هر مکانی می تواند ببیند که چه شرکت هایی خدماتشان ارائه می گردد؟ کیفیت پوشش چیست؟ مقدار سرعتی که می تواند دریافت کند چقدر است؟ شکایات مردم در آن منطقه چه بوده است؟ و میزان گیری های کیفی چه می گوید؟ بعلاوه علاوه بر اطلاعات رگولاتوری، نظراتی که کاربران منعکس می نمایند هم در این سامانه وجود دارد و هر یک از کاربران در هر نقطه از کشور می توانند انتخاب نمایند که کدام اپراتور چه سرویسی می دهد و از نظرات سایر مردم هم آگاه شوند.

به تازگی عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره سرعت اینترنت اظهار کرد: در حالی که به علت مسائل مربوط به عدم توسعه شبکه به وسیله اپراتورها، سرعت کاربران در سراسر کشور به طور میانگین 5 تا 6 مگابیت برثانیه را نشان می دهد و در پروانه اپراتورها 2 مگابیت برثانیه آمده است، اما ما باید به چند ده و حتی چند صد مگابیت برثانیه برسیم. بخشی از نقدها درباره کندی اینترنت درست است و قبول داریم و اپراتورها در صدد برطرف آن هستند.

بعلاوه پس از آن صادق عباسی شاهکوه -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- هم گفت: در حال حاضر جلسات کمیته ویژه پایش و آنالیز کیفیت اینترنت با هدف آنالیز دقیق شرایط موجود و احصای مسائل و ارایه برنامه زمان بندی برای برطرف آنها از سوی اپراتورها برگزار می گردد و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین مقدار پیشرفت در اجرای برنامه زمان بندی برطرف مسائل را داشته باشند، به مردم معرفی می شوند.

بدین ترتیب مشترکان می توانند درصورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری شده و حجم دریافتی و بعلاوه رعایت نکردن تعرفه های ترجیحی برای سایت های داخلی و پیغام رسان های بومی از سوی اپراتورها، موضوع را به طور سریع در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ثبت نمایند. بعلاوه مشترکان علاوه بر مراجعه به این سامانه می توانند برای اعلام شکایت خود با شماره 195 تماس بگیرند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "کیفیت را بسنجید و از اینترنت بی کیفیت شکایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت را بسنجید و از اینترنت بی کیفیت شکایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید