10 مجموعه بازی بزرگ که به موبایل آمدند و پیروز شدند

به گزارش وبلاگ بیازیان، بازی های موبایل در این مدت بسیار پولساز بوده اند. به علت اینکه بسیاری از افراد از موبایل های خود به عنوان کنسول بازی استفاده نموده و در اوقات فراغت از آن لذت می برند. تکنولوژی داخل این دستگاه ها به حدی پیشرفت نموده که بازی های آن ها از لحاظ گرافیکی بسیار قابل تحسین هستند.

10 مجموعه بازی بزرگ که به موبایل آمدند و پیروز شدند

به همین علت تعدادی از سازندگان مجموعه های بسیار بزرگ بازی تصمیم گرفته اند تا در این زمینه وارد شوند. این در حالی است که بعضی از مجموعه ها نتوانستند موفقیت چندانی کسب نمایند اما موارد دیگر توانستند عایدی خوبی را از این دستگاه های کوچک بدست بیاورند.

10. فال اوت (Fallout)

کنفرانس بتسدا در E3 سال 2015 یکی از به یادماندنی ترین موارد در این رویداد بود. به علت اینکه در آن بازی فال اوت 4 معرفی گردید. نکته اینجاست که این بازی تنها مورد معرفی گردیده در سال 2015 نبود. فال اوت پناهگاه (Fallout Shelter) اولین بازی در این مجموعه بود که وارد جهانی موبایل شد. این شبیه سازی در خصوص بازیکنان بود که سعی نمایند پناهگاه خود را مدیریت نمایند. کاربر باید سعی کند تا افراد موجود در پناهگاه خود را راضی نگه دارد. این کار هم چندان سخت نیست. تنها با آماده کردن منابع و مدیریت درست می توان تمام افراد را راضی نگه داشت. همینطور اینکه می توانید بعضی از افراد را برای جمع آوری موارد مختلف به بیرون بفرستید.

9. انیمال کراسینگ (Animal Crossing)

بین زمان عرضه دو عنوان مهم بازی انیمال کراسینگ نینتندو سعی کرد تا موارد جانبی زیادی از این بازی عرضه کند. در میان آن ها انیمال کراسینگ: کمپ جیبی (Animal Crossing: Pocket Camp) بود. این بازی حتی در حال حاضر هم کاربران فعال دارد. تمرکز آن روی ساخت یک کمپ بود تا افراد مختلف وارد آن بشوند. برای اینکه کاربران وارد این جهان بشوند باید تعدادی آیتم داشته باشید. همینطور اینکه می توانید از افراد برای جمع آوری آیتم های مختلف بهره ببرید.

8. فیفا (FIFA)

یکی از قدیمی ترین مجموعه های بازی فیفا است. شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) از دهه 90 میلادی در حال توسعه آن است. در سال 2016 این کمپانی تصمیم گرفت تا یک بازی را برای موبایل عرضه کند. نام آن هم فیفا موبایل (FIFA Mobile) بود.

بازی نیز شباهت زیادی با دیگر موارد داخل مجموعه دارد. همینطور اینکه هر ساله یک عنوان نو از آن هم منتشر می گردد. بازی موبایلی دارای یک بخش VS Attack است. یعنی بازی به حالت نوبتی در آمده و بازیکن باید سعی کند از حملات دفاع نموده یا حمله درست انجام دهد.

7. ندای وظیفه (Call of Duty)

وقتی که حرف از مجموعه های بزرگ بازی های ویدئویی می گردد، سخت است اسمی بالاتر از ندای وظیفه بیاوریم. این موضوع زمانی صحت خود را اثبات کرد که اکتیویژن ندای وظیفه را برای موبایل عرضه کرد. این بازی نه تنها کیفیت بسیار بالایی داشت بلکه توانست بیش از 270 میلیون دانلود در یک سال داشته باشد. همینطور اینکه با وجود رایگان بودن توانست حدود 480 میلیون دلار عایدی داخل برنامه ای داشته باشد. البته هسته بازی با موارد دیگر این مجموعه یکسان است. یعنی بازی اول شخص شوتر بود و حالت های بسیاری برای بازی دارد. همینطور اینکه رویدادهای کوچک و کوتاه در بازی وجود دارد تا بازیکنان از آن لذت ببرند.

6. ماینکرفت (Minecraft)

ماینکرفت از عناوینی است که در دهه اخیر فروش بسیاری داشته است. این بازی روی پلتفرم های متفاوت موجود بوده به حتی توانسته حالت کراس پلی (Cross Play) را به بازی اضافه کند. زمانی که وارد جهانی بازی های موبایل شد این بازی بسیار مبتدی بود. حال بازیکنان تقریباً همان محتوای موجود در نسخه اصلی بازی را خواهند داشت. اگر حجم کلی این بازی را در نظر بگیرید، حتی اجرای آن روی موبایل بسیار قابل تحسین است.

5. نشان آتش (Fire Emblem)

دقیقاً مانند عبور حیوانات، نینتندو بازی های جالبی را برای موبایل عرضه کرد. یکی از این بازی ها یک داستان اضافه از نشان آتش بود. یک بازی که تعداد زیادی جایزه دریافت نموده است. یک بازی نقش آفرینی تاکتیکی که بازیکن باید یک گروه متشکل از 4 قهرمان را کنترل کند. این بازی از سیستم خاصی برای مبارزه استفاده می نماید به همین علت کاربر باید به شدت با فکر اعمال خود را انجام دهد. همینطور اینکه با استفاده از استراتژی درست فرصت زیادی برای بردن دارد.

4. دراگون کوئست (Dragon Quest)

بسیاری از سازندگان بازی به سمت ساخت بازی های واقعیت افزوده (Augmented Reality AR) رفته اند. مخصوصاً اینکه این موضوع در قسمت داستان های جانبی بسیار داغ است. یکی از برترین بازی ها در سبک واقعیت افزوده دراگون کوئست است. یک بازی 600 میلیون دلاری که در سپتامبر سال 2019 عرضه شد.

بازیکنان باید به مکان های مختلفی در اطراف خود رفته و با دشمنان روبرو شوند. این کار باعث شده تا کاراکتر آن ها ارتقا یافته و بتوانند آیتم های نو را باز نمایند. همینطور اینکه موارد بیشتری در قسمت دیالوگ باز خواهد شد. نکته جالب اینجاست که این بازی به صورت چند نفره هم قابل اجرا است.

3. روبلاکس (Roblox)

یکی از جالب ترین بازی های این مدت روبلاکس است. این بازی به سبک SandBox بوده و شما وارد آن شده و می توانید بازی مورد علاقه خود را بسازید. همینطور اینکه افراد دیگر هم می توانند این بازی را تجربه نمایند. زمانی محبوبیت این بازی بیشتر شد که وارد جهانی موبایل شد. در اصل زمانی که بچه ها هم توانستند در آن شرکت نمایند. مانند ماینکرفت محتوای موجود در نسخه موبایل روبلاکس هم چیز کمی از محتوای آن روی کامپیوتر ندارد. البته تنها رزولوشن آن کمتر بوده و اثر زیادی روی باتری دارد.

2. پابجی (PUBG)

بازی های بتل رویال در این دهه اخیر رشد بسیاری داشته اند. پابجی را می توان از اولین بازی ها در این سبک دانست. این بازی زمانی که وارد موبایل هم شد از آن استقبال بسیار خوبی شد. برای همین به نوعی می توان گفت که این بازی برترین و با سابقه ترین بازی بتل رویال در موبایل است. پابجی موبایل با نسخه عادی بازی تفاوت چندانی ندارد. در اصل بازیکنان می توانند تا حدی تجربه معمول را داشته باشند. این بازی رتبه هشتم را در میان پرعایدیترین بازی های تاریخ موبایل دارد. همینطور اینکه نزدیک 4.3 میلیارد دلار در 3 سال عایدی دارد.

1. پوکمون (Pokemon)

تنها یک بازی توانست جهانی بازی های موبایل را یک تکان اساسی دهد. آن هم بازی پوکمون گو (Pokemon GO) بود. این بازی در سال 2015 چنان انقلابی به پا کرد که به راحتی در کنار موارد دیگر این مجموعه قرار خواهد گرفت. پوکمون گو در سبک واقعیت افزوده است. بازیکنان باید در جهانی واقعی قدم گذاشته تا پوکمون ها را پیدا نموده و در مبارزه از آن ها استفاده نمایند. برای یافتن یک موجود باید در جهانی واقعی در محل آن حضور داشته باشید. در این بازی بیش از 600 موجود مختلف وجود داشته که همچنان باعث می گردد این بازی زنده باشد.

منبع: GameRant.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 مجموعه بازی بزرگ که به موبایل آمدند و پیروز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مجموعه بازی بزرگ که به موبایل آمدند و پیروز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید