شروع ثبت نام وام های دانشجویی از امروز 15 اسفند

به گزارش وبلاگ بیازیان، زمان رسمی ثبت نام ها وام های دانشجویان دانشگاه ها از امروز 15 اسفند ماه جاری شروع می گردد و داوطلبان به مدت دو ماه فرصت ثبت نام دارند.

شروع ثبت نام وام های دانشجویی از امروز 15 اسفند

ثبت نام رسمی دو وام تحصیلی و شهریه از امروز 15 اسفند به وسیله پورتال صندوق رفاه دانشجویان صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، با توجه به طراحی سامانه تازه صندوق رفاه دانشجویان، خدمات رسانی به دانشجویان بعد به وسیله این سامانه صورت می گیرد.

طبق اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، حدود دو هفته ای است که بازپرداخت وام های دانشجویی به وسیله سامانه تازه شروع شده است و تمامی ایرادات این حوزه نیز برطرف شده و با مسئله ای روبرو نیست. بر این اساس دانشجویان می توانند دفترچه ها و تسویه حساب های خود را به وسیله سامانه تازه دریافت نمایند.

زمان رسمی ثبت نام ها وام های دانشجویان دانشگاه ها از امروز 15 اسفند ماه جاری شروع می گردد و داوطلبان به مدت دو ماه فرصت ثبت نام دارند.

ثبت نام وام های دانشجویی با دو نوع وام شهریه و وام تحصیلی که حجم بیشتری از تقاضا ها را به خود اختصاص می دهند، شروع می گردد و ثبت نام مابقی وام ها نیز بعد از عید صورت خواهد گرفت.

وام ها به 5 دسته تحصیلی، ودیعه مسکن متاهلی، شهریه، بند ج تبصره 9 قانون بودجه کل کشور و تغذیه طبقه بندی می گردد. اندازه وام تحصیلی دانشجویان در سال تحصیلی کنونی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی پیوسته معادل یک میلیون و 950 هزار تومان بود که برای سال تحصیلی آینده مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان معین شده است. بعلاوه وام تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکترای حرفه ای در سال تحصیلی گذشته معادل یک میلیون و 950 هزار تومان بود. در حال حاضر، مبلغ این وام 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بعلاوه دانشجویان دکتری تخصصی پیوسته و ناپیوسته مبلغ 6 میلیون تومان نیز در سال تحصیلی گذشته برای وام تحصیلی دریافت می کردند. وام این گروه از دانشجویان با افزایش 500 هزار تومانی به مبلغ 6 میلیون و 500 هزار تومان در سال تحصیلی تازه رسیده است.

وام مسکن به 3 گروه شهر تهران، کلان شهرها و سایر شهرها تقسیم می گردد، در سال تحصیلی گذشته، اندازه وام مسکن در مرکز معادل 32 میلیون و 500 هزار تومان بود. در سال تحصیلی تازه، این مبلغ معادل 35 میلیون تومان است. وام مسکن متاهلی در کلان شهر های ایران برای سال تحصیلی گذشته معادل 26 میلیون تومان بود؛ مبلغ این وام در سال تحصیلی تازه 30 میلیون تومان است. بعلاوه مبلغ این وام در سایر شهر های ایران در سال گذشته تحصیلی، مبلغ 19 میلیون و 500 هزار تومان بود که با افزایش 5 میلیون و 500 هزار تومانی معادل 25 میلیون تومان برای سال تحصیلی تازه است.

اندازه وام شهریه در سال گذشته تحصیلی برای مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته معادل 1 میلیون و 300 هزار تومان بود. این مبلغ در سال تحصیلی تازه معادل 1 میلیون و 500 هزار تومان درنظر گرفته شده است. وام دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری حرفه ای در سال تحصیلی گذشته نیز به اندازه 2 میلیون و 600 هزار تومان بود. این مبلغ در سال تحصیلی آینده با افزایش 400 هزار تومانی به مرز 3 میلیون تومان رسیده است. بعلاوه مبلغ وام شهریه دانشجویان دکتری تخصصی پیوسته و ناپیوسته در سال گذشته تحصیلی معادل 6 میلیون و 500 هزار تومان بود. این مبلغ در سال تحصیلی تازه نیز همان 6 میلیون و 500 هزار تومان است.

منبع: عصر ایران

به "شروع ثبت نام وام های دانشجویی از امروز 15 اسفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ثبت نام وام های دانشجویی از امروز 15 اسفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید