ارایه خدمات امور ساخت و ساز روستایی به وسیله پست

به گزارش وبلاگ بیازیان، خبرگزاری خبرنگاران-عضو هیات مدیره شرکت ملی پست ایران گفت: روستایی ها و ساکنان منطقه ها کمتر پیشرفته می توانند هرگونه درخواست خود مرتبط با خدمات فنی مهندسی و ساخت و ساز روستایی را به وسیله دفاتر آی سی تی روستایی انجام دهند و نیازی به مراجعه به دفاتر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیست.

ارایه خدمات امور ساخت و ساز روستایی به وسیله پست

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بیازیان، آقای علیرضا زرگوش در حاشیه آیین رونمایی از درگاه سامانه راهبر (سامانه مدیریت خدمات فنی و مهندسی ساخت و ساز روستایی) در جمع وبلاگ بیازیان اضافه کرد: در گذشته تعامل خوبی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای اجرای طرح جی نف (پایگاه نشانی استاندارد مکان محور) برقرار شده است و پیرو این تعاملات تفاهم نامه ای منعقد شد که باتوجه به حضور پست در اقصی نقاط کشور به وسیله دفاتر آی سی تی روستایی و برای جلوگیری از تردد روستاییان و برای کاهش هزینه ها و ترافیک و آلودگی هوا، همه امور مربوط به املاک در حوزه روستایی، پاسخ به استعلامات و حتی پرداخت تکمیل پرونده تسهیلات مقاوم سازی و سایر خدماتی که بنیاد مسکن به روستایی ها می دهد به وسیله درگاه پست و دفاتر آی سی تی روستایی انجام گردد.

وی گفت: امروز سامانه راهبر رونمایی شد تا روستاییان بتوانند از محل سکونت خودشان درخواست هایشان را به وسیله دفاتر آی سی تی روستایی ارسال نمایند و نیازی به حضورشان در ادارات و دفاتر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نباشد که با این کار امور روستاییان تسریع و تسهیل می گردد.

آقای زرگوش اضافه کرد: خدماتی که بنیاد مسکن به روستاییان ارایه می نماید براساس این سامانه به وسیله پست خواهد بود و امروز این طرح به عنوان نمونه در یکی از روستا های استان اصفهان (روستای برکان) به بهره برداری رسید و آموزش های تکمیلی تر برای کارشناسان پست و بنیاد مسکن صورت خواهد گرفت و قطعا این خدمت در همه روستا ها و در دفاتر آی سی تی روستایی ارایه می گردد و در آینده کوشش می کنیم روستاییان از هر نقطه و حتی در محل زندگی خودشان بتوانند این خدمات را دریافت نمایند و حتی نیازی به مراجعه به دفاتر آی سی تی روستایی هم نباشد.

تعامل بنیاد مسکن با پست برای خدمت رسانی به روستاییان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در تعامل با پست از چندی پیش مقرر شد که خدمات بنیاد مسکن به روستاییان به وسیله پست انجام گردد و در همین ارتباط امروز سامانه راهبر رونمایی شد.

آقای محمدرضا شاملو در حاشیه آیین رونمایی از درگاه سامانه راهبر (سامانه مدیریت خدمات فنی و مهندسی ساخت و ساز روستایی) در جمع وبلاگ بیازیان اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدمات متنوع و متعددی در بحث تسهیلات مسکن روستایی از جمله نوسازی، تعمیرات و بازسازی منطقه ها آسیب دیده از حوادث، صدور اسناد مالکیت برای املاک واقع در محدوده روستا ها و تهیه و اجرای طرح های هادی و گردشگری روستایی ارایه می نماید.

وی گفت: هم اکنون بیش از 40 هزار روستای بالای 20 خانوار واجد طرح هادی هستند که بیش از 20 میلیون نفر جمعیت را شامل می گردد و برای هرگونه ساخت و ساز و اقدامات عمرانی باید در چارچوب طرح های هادی اقدام نمایند بنابراین وقتی این ها پروانه ساختمان بخواهند بگیرند قطعا باید طبق قانون از بنیاد مسکن استعلام نمایند و نظر فنی بنیاد را بگیرند تا بعد پروانه صادر گردد بنابراین ما با حجم گسترده ای از متقاضیان در سراسر کشور مواجهیم.

آقای شاملو اضافه کرد: با توجه به پراکندگی و بعد مسافت منطقه ها روستایی و حجم درخواست ها، در هماهنگی و مذاکره با مسئولان شرکت ملی پست مقرر شد بخش عمده ای از این خدمات به وسیله درگاه های موجود و دفاتر پستی و آی سی تی روستایی انجام گردد.

وی گفت: به همین منظور تفاهم نامه ای میان پست و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 20 مهر سال جاری امضا و چارچوب کار معین شد و کمیته اجرایی شکل گرفت که امروز در راستای پیگیری این تفاهم نامه سامانه راهبر رونمایی شد و از این طریق همه استعلام های معین وضع و کاربری ها و ساخت و ساز ها که باید در بنیاد مسکن طراحی گردد با همکاری شرکت ملی پست صورت نیابتی در دفاتر آی سی تی پستی انجام می گردد و دیگر نیازی به مراجعه روستاییان به دفاتر بنیاد نیست.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: البته نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی به ویژه دهیاران و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور هستیم تا بتوانیم در آینده نزدیک خدمات رسانی شفاف تری را به مردم ارایه کنیم و از تردد های مردم و خطرات جاده ای و اتلاف وقت آن ها جلوگیری گردد.

آقای شاملو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تا به امروز برای چه تعداد از روستاییان سند تک برگی (کاداستری) صادر شده است؟ گفت: حدود 3 میلیون و 450 هزار واحد روستایی در اجرای تفاهم نامه همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سند دریافت نموده اند که تعدادی هم در سنوات گذشته سند داشته اند و هم اکنون حدود 70 درصد واحد های روستایی دارای سند دفترچه ای و یا تک برگی هستند.

وی اضافه کرد: در تفاهم نامه ای که با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور داریم طبق برنامه زمان بندی شده دارندگان سند های دفترچه ای برای تبدیل آن به سند تک برگی اقدام کردند و قرار شد ما هر سال فراخوان دهیم و اهالی روستا ها سند های دفترچه ای خود را برای تبدیل ارایه دهند و برای ارسال حدود 100 هزار مورد را پیش بینی نموده ایم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ارایه خدمات امور ساخت و ساز روستایی به وسیله پست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارایه خدمات امور ساخت و ساز روستایی به وسیله پست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید