نمایش ایران در آخرین روز نمایشگاه گردشگری

به گزارش وبلاگ بیازیان، خبرگزاری مهر/ این خبر پیرامون نمایش ایران در آخرین روز نمایشگاه گردشگری برای شما نوشته شده است.

نمایش ایران در آخرین روز نمایشگاه گردشگری

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از 23 بهمن آغاز شده و امروز 26 بهمن آخرین روز برگزاری آن است. البته متولیان برگزاری نمایشگاه در حال رایزنی هستند تا بتوانند یک روز دیگر به زمان نمایشگاه اضافه نمایند اما هنوز این اتفاق نیفتاده و موافقت یا مخالفت با آن به صورت رسمی اعلام نشده است.

در این چند روز نمایشگاه از ساعت 8 صبح تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران باز بود و مردم به همراه کارشناسان و متخصصان صنعت گردشگری از 20 سالن آن تماشا کردند.

برگزاری کارگاه های آموزشی و سمینارها، دیدارهای تخصصی، نمایش ظرفیت های گردشگری استانها و حتی مشارکت نمایندگان خارجی از جمله برنامه های این نمایشگاه بود.

در این نمایشگاه بخش هایی نیز به معرفی بیمارستان های دارای ظرفیت پذیرش بیمار خارجی، گردشگری خوراک و تجهیزات آشپزخانه به عنوان صنایع وابسته گردشگری اختصاص داشت.

بعلاوه در این چند روز مسئولان مختلف دولتی نیز از بخش های آن تماشا کردند از جمله وزیر علوم، وزیر بهداشت. بعلاوه در این چند روز مقامات و معاونان وزارت میراث فرهنگی نیز به تماشا فعالان گردشگری در غرفه های مختلف رفتند.

حضور اینفلوئنسرهای خارجی و داخلی، بلاگرها و طنزپردازان به همراه اجرای نمایش های خیابانی و موسیقی های محلی در کنار ارائه صنایع دستی هر استان در هر غرفه از ویژگی های دیگر این نمایشگاه بود.

در این نمایشگاه آن چه که به حوزه تکنولوژی و استفاده از فناوری های نو مرتبط میشد، تماشا چند جاذبه گردشگری با استفاده از متاورس و عینک VR بود این در حالی است که توقع می رفت بیشتر به آن پرداخته گردد.

گروههای موسیقی آئینی و سنتی استانهای مختلف با پنج اجرا در هر روز در محل نمایشگاه حضور دارند. برای آن جایگاه ویژه ای تدارک دیده شد اما در میان غرفه ها صدای اجرای این گروهها به همراه صدای رادیو نمایشگاه امکان مذاکره و حتی صحبت های معمولی بین افراد را نمی دهد. همین اتفاق موجب نارضایتی کارشناسان شده است.

اگرچه در این نمایشگاه تعداد کمی از دفاتر مسافرتی حضور پیدا نموده اند اما همان معدود شرکت نماینده نیز در سالنی جداگانه در کوشش هستند تا بتوانند تورهای نوروزی خود را به فروش برسانند. تورهایی که قرار است با دلار و نرخ لحظه ای فروخته گردد اما در این نمایشگاه با تخفیف ارائه می گردد.

نمایشگاه گردشگری در 20 سالن از سالن های محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست غیر از آن سیاه چادرهای متعددی از عشایر نیز در بیرون محوطه ایجاد شده که بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند. پیش بینی میشد تعداد افراد شرکت نماینده زیادی در آن حضور داشته باشند اما تبلیغات میدانی و شهری برای این نمایشگاه به حدی نبود که بتواند میزبان بازدید نمایندگان بیشتری باشد.

این در حالی است که نمایشگاه گردشگری برای حضور خانواده ها نیز مؤثر است و برای هر سن و سلیقه ای جاذبه برای تماشا دارد. چه بچه هایی که بتوانند در فضاهای تعبیه شده برای آنها سرگرم شوند چه پدر و مادرهایی که به قصد تفریح چند روزه یا چند ساعته به نمایشگاه می روند و با موسیقی و غذا و لباس های محلی هر استانی آشنا می شوند.

چراغ سالن های نمایشگاه از ساعت 15 و 30 تقریباً خاموش می گردد تا ساعت 17 که در سالن ها را می بندند، آن زمان است که ترافیک چمران و سئول را بازدید نمایندگانی تشکیل می دهند که از نمایشگاه بیرون آمده اند و گاهی به واسطه برگزاری کنسرت های شبانه سالن میلاد نیز این ترافیک چند برابر می گردد.

منبع: همگردی

به "نمایش ایران در آخرین روز نمایشگاه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش ایران در آخرین روز نمایشگاه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید