10 علت برای اینکه کسب و کار شما به اتوماسیون بازاریابی احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ بیازیان، داستان پیدایش مارکتینگ اتومیشن با توسعه دیجیتال مارکتینگ در قرن 21 گره خورده است. در این سال ها کسب وکارها سرمایه گذاری زیادی در حوزه دیجیتال مارکتینگ انجام داده اند از این رو احتیاج به ساز و کارهای جدیدتری بود تا این فرایندها سریع تر و با بازدهی بیشتری انجام گردد. امروزه بر اساس آخرین آمار نزدیک به 51٪ از کسب و کارها در سراسر دنیا از اتوماسیون بازاریابی استفاده می نمایند.

10 علت برای اینکه کسب و کار شما به اتوماسیون بازاریابی احتیاج دارد

مارکتینگ اتومیشن چیست؟

در یک تعریف کلی، مارکتینگ اتومیشن (Marketing Automation) یا اتوماسیون بازاریابی به پلتفرمی اشاره دارد که گردش کار و وظایف بازاریابی را به صورت اتوماتیک اجرا و اندازه گیری آن ها را آسان تر می نماید. این مزیت موجب می شود که کسب و کارها عملکرد و عایدی خود را به طرز چشمگیری بهبود دهند.

هدف استفاده از مارکتینگ اتومیشن در ساده ترین تعریف ممکن، رساندن پیام درست در زمان درست به مخاطب درست است بر اساس آخرین آمار، نزدیک به 51٪ از شرکت ها در سراسر جهان از اتوماسیون بازاریابی استفاده می نمایند.

گزارشی که به وسیله Salesforce با عنوان State of Marketing(2021) منتشر شد، بیان می نماید که 67 درصد از سرنخ های بازاریابی فراوری شده در سراسر جهان با نوعی از اتوماسیون بازاریابی جذب شده اند.

مزایای استفاده از اتوماسیون بازاریابی بسیار زیاد است، به طوری که 91٪ از استفاده نمایندگان قبول دارند که نقش مارکتینگ اتومیشن برای موفقیت کلی کوشش های بازاریابی آنها بسیار مهم است.

زبلاین نخستین مارکتینگ اتومیشن کاملا ایرانی:

یکی از مسائل عمده کسب و کارهای ایرانی در استفاده از پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی ، هزینه بالا ،پرداخت دلاری و عدم امکان استفاده از این پلتفرم ها به علت تحریم های بین المللی بوده است.

زبلاین به عنوان پلتفرم مارکتینگ اتومیشن ایرانی راهکارهایی اجرایی و عملیاتی برای چالش های بازاریابی کسب وکارهای ایرانی دارد. تمامی امکاناتی که برای اتوماتیکسازی کمپین های بازاریابی خود احتیاج دارید در زبلاین به برترین شکل ممکن و در سطح استانداردهای جهانی ارائه می شود همچین قیمت مناسب و پشتیبانی دقیق و فارسی با رویکرد بازار ایران از مزیت های استفاده از زبلاین به عنوان بازیگر اصلی اتوماسیون بازارایابی در ایران است .

مزیت های مارکتینگ اتومیشن زبلاین برای کسب وکارها:

1. صرفه جویی در زمان با اتوماتیکسازی بازاریابی:

اتوماتیکسازی کمپین های تبلیغاتی می تواند بیش از8 ساعت در هفته در زمان شما را صرفه جویی کند

با استفاده از زبلاین ، این امکان وجود دارد هر آنچه برای اجرای روتین های بازاریابی خود احتیاج دارید را از قبل برنامه ریزی کنید. بنابراین وقت شما را آزاد می نماید تا روی سایر فعالیت های مهم بازاریابی خود تمرکز کنید.

2.افزایش کارایی CRM

ترکیب زبلاین با سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) شما می توانند ارزش زیادی برای کسب و کارتان ایجاد کند و تصویری جامع از رابطه ای که یک مشتری با برند شما دارد به اشتراک می گذارد.

3. ارائه تصویری یکپارچه از فعالیت های بازاریابی

زبلاین شما را قادر می سازد تا کل فعالیت های بازاریابی خود را در یک محیط مدیریت کنید و بعلاوه تصویری بکپارچه از کمپین های تبلیغاتی، نرخ تبدیل و موارد دیگر به شما نشان می دهد.

4. امکان شخصی سازی پیام های بازاریابی

پیام های شخصی سازی شده 6 برابر پیام های عمومی تعامل کاربر را به همراه دارند.

با زبلاین می توانید به راحتی محتوا را بر اساس پرسونا و تعاملات خود شخصی سازی کنید. به عنوان مثال، می توانید بر اساس تعامل با یک محصول خاص پیامی فردی به مشتری ارسال کنید که در آن اطلاعاتی مانند نام و … نیز ذکر شده است.

5.جذب و پرورش سرنخ های فروش

یکی از مزیت های اصلی مارکتینگ اتومیشن بهبود مدیریت و پرورش سرنخ است.

مارکتینگ اتومیشن کسب و کار شما را دقیقا مقابل چشم سرنخ های فروشتان قرار می دهد و آن ها را به سمت قسمت های پایین تر از قیف فروش راهنمایی می نماید. پرورش لید به عنوان یکی از حیاتی ترین مؤلفه ها در اجرای استراتژی اتوماسیون بازاریابی محسوب می شود.

6.بخش بندی و هدفگیری مجدد مشتریان

اتوماسیون بازاریابی می تواند در زمینه افزایش تعامل به خوبی عمل کند و برای جذب مجدد مشتریان همان روشی را به کار ببرد که در وهله اول برای جذب و درگیر کردن آنها عمل می کرد.

اولین راه چاره برای دستیابی به این هدف بخش بندی هوشمندانه کاربران است. برای اینکه پیام های شما مؤثر باشد، می توانید فهرست مشتریان خود را بر اساس احتیاج های مشترک آن ها سگمنت بندی کنید

7.شناخت و درک بیشتر رفتار مشتریان

مهم ترین تغییر در منظره بازاریابی در سال های اخیر این است که مشتری فقط اطلاعات پروفایل کاربری نیست، بلکه یک شخصیت است و شناخت هر یک از مشتری های خاص بسیار مهم است.

با رویکرد درست، می توانید از اتوماسیون بازاریابی برای شناخت مشتریان بهره ببرید وبا آن ها به زبانی شیوا صحبت کنید که برترین بازخورد را داشته باشد.

8.بهینه سازی کمپین های بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به بهینه سازی فرآیندها و رساندن کمپین ها به سطح کاملاً نوی یاری می نماید.

اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد در لحظه درست انتظارات مشتریان را برآورده کنید. این ابزارها سطح تعامل با مشتریان را متحول می نماید.

9.پاسخگویی به هنگام به احتیاجهای کاربری

طبق مطالعه ای که به وسیله هاروارد بیزینس ریویو اجرا شده است، اگر مشتریان بالقوه شما در عرض یک ساعت پس از درخواست پاسخ دهید، 7 برابر بیشتر محتمل است که از شما خرید نمایند. همین مطالعه نشان داد که 63 درصد از شرکت ها بیش از یک ساعت زمان می برند تا به سوالات پاسخ دهند.

یک راه آسان برای کاهش زمان پاسخ گویی استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی است. این سیستم به شما امکان می دهد که به کاربران خود در کسری از ثانیه پاسخ متناسب ارائه کنید.

10.یکپارچه سازی تجربه کاربری برای مشتریان

می توانید با نرم افزار اتوماسیون بازاریابی آسوده خاطر باشید و که مخاطبان شما، بسته به عملکردشان، تجربه یکسان و ثابتی را دریافت خواهند کرد.

زبلاین تضمین می نماید که وقتی کاربر وارد یک گردش کار می شود، پیامی مناسب دریافت می نماید.

جمع بندی

در این نوشته به آنالیز مارکتینگ اتومیشن و نقش حیاتی آن در جلب مشتری نو، وفادار کردن مشتری به کسب وکار و افزایش فروش پرداختیم و دانستیم با توسعه فضای رقابتی بین کسب وکارهای دیجیتال، عدم بهره مندی صحیح و به موقع از ابزار اتوماتیکسازی بازاریابی موجب اتلاف بودجه بازاریابی و کاهش فروش کسب وکار می شود.

بیشترین تمرکز اتوماسیون بازاریابی روی ارسال هدفمند و سفارشی پیام به مشتری معطوف شده تا تعامل و خوانش پیام دریافتی از سوی کاربر به بالاترین اندازه ممکن برسد.

توجه به محتوای پیام، زمان ارسال و کانال ارتباطی بین کسب وکار و مشتری از مهم ترین فاکتورهایی است که برای تعامل با کاربر باید موردتوجه تیم بازاریابی کسب وکار قرارگیرد.

کاهش هزینه های بازاریابی و نیروی انسانی و بعلاوه افزایش سرعت اجرای کمپین های تبلیغاتی و تحلیل کاربران را می توان جزء بارزترین مزایای استفاده از زبلاین به عنوان ابزار مارکتینگ اتومیشن دانست.

منبع: مجله شنبه

به "10 علت برای اینکه کسب و کار شما به اتوماسیون بازاریابی احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 علت برای اینکه کسب و کار شما به اتوماسیون بازاریابی احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید