بایدن: آمریکا کشوری نژادپرست نیست؛ در مرزهای جنوبی بحران وجود ندارد

به گزارش وبلاگ بیازیان، رئیس جمهور آمریکا ضمن امتناع از بحرانی دانستن شرایط پناهجویان در مرزهای جنوبی گفت، فکر نمی کند کشورش نژادپرست باشد.

بایدن: آمریکا کشوری نژادپرست نیست؛ در مرزهای جنوبی بحران وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بیازیان، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در مصاحبه ای گفت مردم این کشور نژادپرست نیستند و اوضاع پناهجویان در مرزهای جنوبی، در حالت بحران نیست.

بایدن در مصاحبه با شبکه اِن بی سی نیوز گفت، علت افتضاحی که در مرزهای جنوبی آمریکا به وجود آمده است، عدم همکاری دولت قبلی با تیم دولت انتقالی او است.

رئیس جمهور آمریکا ضمن امتناع از بحرانی دانستن شرایط پناهجویان در این مرزها گفت، دولت او به شدت در تلاش هستند که بچه ها پناهجو را به والدینشان برگردانند.

او در این باره گفت: هنوز نمی دانیم این بچه ها کجا هستند. به شدت در تلاش هستیم تا بفهمیم چه اتفاقی افتاده است. برای کودکی که [از والدینش] جدا شده چه اتفاقی افتاده است؟ آن ها کجا رفته اند و الان کجا هستند؟

بایدن درباره نژادپرستی در آمریکا گفت: نه فکر نمی کنم مردم آمریکا نژادپرست باشند. اما فکر می کنم پس از 400 سال، آمریکایی های آفریقایی تبار در موقعیتی بسیار عقب تر درخصوص آموزش، سلامت و فرصت ها قرار دارند. فکر نمی کنم آمریکا کشور نژادپرستی باشد اما برده داری و قانون جیم کراو هزینه هایی ایجاد کرده که باید به آن رسیدگی شود.

بایدن همچنین اطلاع داشتن از تفتیش منزل و محل کار رودی جولیانی وکیل سابق دونالد ترامپ را رد کرد و گفت: من وعده داده ام که در هیچ کدام از تحقیقات وزارت دادگستری مداخله نکرده یا آن را متوقف نکنم. این خبر را دیشب و هم زمان با بقیه جهان شنیدم.

وی همچنین درخصوص دریافت گزارش در این باره گفت: نه، من نمی خواهم به من گزارش داده شود. این [مسئله مرتبط با] قضاوت مستقل وزارت دادگستری است. دولت ترامپ وزارت دادگستری را به شدت سیاست زده کرده بود. بسیاری استعفا دادند و آن را ترک کردند.

در پی تفتیش منزل و محل کار جولیانی توسط مأموران اف بی آی، روزنامه نیویورک تایمز نوشت، به نظر می رسد که این تحقیقات درباره لابی گری او با مقامات اوکراینی در طول دوره ریاست جمهوری ترامپ است.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در جلسات استیضاح اول ترامپ با عنوان اوکراین گیت این فرض را مطرح کرده بودند که کاخ سفید با برکناری ماری یووانویچ سفیر وقت آمریکا در اوکراین، قصد داشته تا امکان اعمال فشار بر دولت اوکراین را برای تحقیق در مورد پسر بایدن فراهم کند (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس

به "بایدن: آمریکا کشوری نژادپرست نیست؛ در مرزهای جنوبی بحران وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: آمریکا کشوری نژادپرست نیست؛ در مرزهای جنوبی بحران وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید