چین: آمریکا از انتشار شایعات خودداری و بر مبارزه با شیوع کرونا تمرکز کند

به گزارش وبلاگ بیازیان، سخنگوی وزارت خارجه چین به اتهام زنی رئیس جمهور آمریکا در مورد اقدام آگاهانه پکن در شیوع ویروس کرونا و تصمیم او برای اعزام تیم کارشناسی به چین واکنش نشان داد.

چین: آمریکا از انتشار شایعات خودداری و بر مبارزه با شیوع کرونا تمرکز کند

به گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز، گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به اتهام زنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد اقدام آگاهانه چین در شیوع ویروس کرونا و تصمیم وی برای اعزام تیم کارشناسی به چین گفت: طرف آمریکایی باید بفهمد که کووید-19 دشمن است نه چین.

این مقام اضافه کرد: وقتی آنفلوآنزای H1N1 منجر به مرگ 200 هزار نفر شد؛ وقتی مردم در سراسر دنیا از ایدز و اچ آی وی که اولین بار در آمریکا نمایان شد، رنج می برند؛ هنگامی که بانک آمریکایی لیمن برادرز باعث بحران مالی در سال 2008 شد، آیا کسی از آمریکا جبران خسارت کرد؟

وی همچنین در پاسخ به ادعای پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید مبنی بر اینکه چین در سایه شیوع کرونا بازار تجهیزات ایمنی پزشکی یا PPE به دست آورده و سود کلانی می برد، گفت چین از سیاستمداران آمریکایی مانند پیتر ناوارو می خواهد از انتشار شایعات خودداری نمایند و بر مبارزه با شیوع کرونا در آمریکا تمرکز نمایند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار ها چین را به عدم همکاری با دیگر کشور ها و پنهان کاری در مورد شمار جانباختگان ویروس کرونا متهم نموده است. او نه تنها ویروس کرونا را یک ویروس چینی عنوان نموده، بلکه به دفعات از چین به دلیل عدم ارائه اطلاعات و داده ها درباره کرونا انتقاد نموده است. او روز گذشته اظهار داشت در صدد اعزام یک تیم کارشناسی به چین برای تحقیق درباره علل شیوع کرونا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چین: آمریکا از انتشار شایعات خودداری و بر مبارزه با شیوع کرونا تمرکز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا از انتشار شایعات خودداری و بر مبارزه با شیوع کرونا تمرکز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید