برنامه مایکروسافت برای بازخرید سهام

به گزارش وبلاگ بیازیان، خبرنگاران- مایکروسافت بزرگترین برنامه بازخرید سهام خود به مقدار حداکثر 60 میلیارد دلار را اعلام نمود.

برنامه مایکروسافت برای بازخرید سهام

به گزارش وبلاگ بیازیان، ارزش سهام مایکروسافت که بزرگترین سازنده نرم افزار دنیا است، در سال 2021 به اندازه 35 درصد رشد نموده و ارزش بازارش به 2.2 تریلیون دلار رسیده و این شرکت را به دومین شرکت سهامی عام ارزشمند تبدیل نموده است. برنامه بازخرید قبلی مایکروسافت که در سپتامبر سال 2019 اعلام شده بود، 40 میلیارد دلار بود.

برنامه بازخرید سهام مایکروسافت با پیشنهاد دو سناتور دموکرات برای دریافت اقتصادیات دو درصدی از بازخرید سهام شرکتها برای یاری به تامین اقتصادی لایحه بودجه 3.5 تریلیون دلاری آمریکا همزمان شده است.

اگرچه مایکروسافت اعلام نکرد چگونه پول بازخرید سهام را تامین خواهد نمود اما این شرکت در حال حاضر بیش از 130 میلیارد دلار نقدینگی دارد که برای تامین اقتصادی خرید شرکتهای دیگر و افزایش اندازه سود نقدی پرداختی به سهامداران و بازخرید استفاده شده است.

بازخرید سهام اخیر تاریخ انتها ندارد و ممکن است هر زمانی سرانجام پیدا کند. مایکروسافت بعلاوه سود نقدی سه ماهه خود را شش سنت افزایش داد و به 62 سنت در هر سهم رساند. ارزش سهام مایکروسافت پس از اعلام این خبر در اوایل معاملات روز چهارشنبه یک درصد صعود کرد.

مایکروسافت بعلاوه برد اسمیت، رییس و مدیر حقوقی این شرکت را به اسم نایب رییس انتخاب کرد. اسمیت که در سال 1993 به مایکروسافت پیوست و در سال 2002 مشاور کل این شرکت داشت، همچنان به ساتیا نادلا، مدیرعامل و رییس هیات مدیره گزارش خواهد نمود. اسمیت که سالها زمان برای حل اختلافات ضد انحصارطلبی مایکروسافت در سراسر دنیا صرف کرد، تا به امروز یاری نموده است این شرکت از موج تازه تفحص رگولاتوری که رقبایی نظیر آلفابت و آمازون گرفتار آن شده اند، مصون بماند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، از زمانی که نادلا در سال 2014 سکان راهنمایی مایکروسافت را به دست گرفت، با رشد کسب و کارهایی نظیر رایانش ابری، اپلیکیشنهای موبایلی و هوش مصنوعی، رهبری این شرکت در صنعت فناوری را زنده کرد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "برنامه مایکروسافت برای بازخرید سهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه مایکروسافت برای بازخرید سهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید