تردد کامیون های ترانزیتی در مرزهای افغانستان ، طالبان امنیت رانندگان را تضمین نموده است

به گزارش وبلاگ بیازیان، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: در حال حاضر تردد کامیون های ترانزیتی و مسافران در مرزهای افغانستان جریان دارد و مسئله ای برای رانندگان ایجاد نشده است.

تردد کامیون های ترانزیتی در مرزهای افغانستان ، طالبان امنیت رانندگان را تضمین نموده است

به گزارش وبلاگ بیازیان، هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مصاحبه با وبلاگ بیازیان با بیان اینکه در حال حاضر ترددها در مرز های افغانستان و ایران انجام می گردد گفت:پیش از این مرز میلک به دست طالبان افتاده بود و دچار درگیری شده و بسته بود که هم اکنون بازگشایی شده و از دو روز پیش به صورت محدود تردد ها کامیون ها در حال اجرا است.

او با بیان اینکه تردد مسافر در مرز دوغارون هم به جریان افتاده است گفت: مسئله ای برای تردد خودرو ها و کامیون های ترانزیتی وجود ندارد و شرایط در دو مرز ما با کشور افغانستان از جمله ماهیرود و دوغارون که در خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار دارند به حالت عادی بازگشته است.

هدایتی یادآور شد: در مرز میلک هم به مرور تردد کامیون ها و مسافران شروع شده است.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه در خصوص مرز عراق هنوز موردی به سازمان راهداری و حمل و نقل و بخش ترانزیت ابلاغ نشده است گفت: البته پیش از این هم تردد عادی مسافران به کشور عراق وجود نداشته و تنها گروه های هفتگانه از جمله دیپلمات ها، افراد دو تابعیتی و مسافرانی که برای درمان ویزا دریافت نموده بودند می توانستند وارد شوند و پیش از این هم تردد عادی و عمومی در مرز این کشور برقرار نبوده است.

هدایتی درباره ورود اتباع افغانی به ایران هم گفت: مرز میلک در نزدیکی شهر زرنج کشور افغانستان قرار گرفته است و با توجه به آنکه طالبان این مرز را با درگیری تصرف کرد، اتباع افغانی به سمت ایران پناه آوردند به همین علت کشور ایران هم در اردوگاه های خود اقامت های موقتی را برای این افراد در نظر گرفت.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری توضیح داد: در مرز های ماهیرود و دوغارون هم که در شهر هرات قرار گرفته است مسافران می توانند به وسیله ویزا و پاسپورت و به روال عادی وارد کشور شوند.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با بیان اینکه بیش از 60 درصد کامیون هایی که در مرز دوغارون تردد می نمایند مربوط به تجار و کامیون های افغانی هستند گفت: در حال حاضر با توجه به آن که طالبان امنیت تمامی خودرو ها و کامیون ها را تضمین نموده است بنابراین تردد کامیون ها شروع شده و طبق اعلام رانندگان هم اکنون نظم و سلامت کاری و مدیریت در این مرز ها وجود دارد و حتی پیش از گذشته شده است.

هدایتی شرح داد: پیش از این رانندگان اعلام می کردند که حدود 3 تا 5 میلیون تومان پول غیررسمی از کامیون داران دریافت می شد و بی نظمی بسیاری در این مرز ها وجود داشت، اما در حال حاضر بعضی از این بی مدیریتی ها که وجود داشت رفع شده و امنیت و سلامت در این دو مرز فراهم شده است.

وی تاکید نمود: در حال حاضر اندازه تردد کامیون ها به مرور به اندازه پیش از ورود طالبان نزدیک شده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "تردد کامیون های ترانزیتی در مرزهای افغانستان ، طالبان امنیت رانندگان را تضمین نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد کامیون های ترانزیتی در مرزهای افغانستان ، طالبان امنیت رانندگان را تضمین نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید