تشدید نگرانی ها از شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس و بازگشت قرنطینه

به گزارش وبلاگ بیازیان، رسانه ها گزارش دادند که موارد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس در حال افزایش است و ممکن است قرنطینه در این کشور مجددا اعمال شود.

تشدید نگرانی ها از شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس و بازگشت قرنطینه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بیازیان، موارد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس به شدت در حال افزایش است و باعت تشدید نگرانی ها در این کشور شده و ممکن است قرنطینه به انگلیس بازشود.

به نوشته وبگاه شبکه خبری سی جی تی ان آمارهای رسمی نشان می دهد که روزانه آزمایش کرونای حدود 50000 نفر در انگلیس مثبت ثبت می شود.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در بازدید از یک مرکز واکسیناسیون در روز جمعه هرگونه محدودیت فوری را رد کرد. وی از مردم خواست اقدامات شخصی برای محافظت از خود برابر کرونا را ادامه دهند.

جانسون گفت: در مکانهای محدود که با افرادی روبرو می شوید، ماسک بزنید، دست ها را بشویید، تهویه هوا را انجام دهید.

با وجود توصیه ها، بسکمک از مردم به ویژه در شهرهای بزرگ مانند لندن قوانین را رعایت نمی کنند. در ماه ژوئیه، دولت آخرین محدودیت های قانونی خود را برای مهار کرونا مانند فاصله گذاری اجتماعی و اجبار پوشاندن صورت در مکان های شلوغ را حذف کرد. کارشناسان می گویند این امر می تواند به افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا کمک کند.

گروه مشاوره علمی دولت انگلیس به دولت این کشور گفته است که رعایت اقدامات اولیه از اقدامات شدیدتر و طولانی مدت جلوگیری می کند.

تا به امروز وزیران دولت جانسون برابر اقدامات سختگیرانه یا معرفی طرح دوم برای مقابله با ویروس کرونا در زمستان مقاومت کرده اند.

سازمان جهانی بهداشت جهانی از جمله نهادهایی است که خواستار اعمال مجدد اقدامات بیشتر است. مارگارت هریس، سخنگوی جهانی بهداشت گفت: واکسن نمی تواند ما را از این شرایط خارج کند.

او افزود: ما باید در مورد عدم تجمع جدی باشیم. ما هنوز باید پوشیدن ماسک ها را مد نظر قرار دهیم.

این وبگاه نوشت، نخست وزیر انگلیس با فشار قانونگذاران حزب خود روبرو است که بسکمک از آن ها خواستار سرانجام محدودیت ها شده اند. بسکمک از مشاغل نیز با اعمال محدودیت های شدیدتر، بیشتر در خطر خواهند بود.

در همین حال، مقامات بهداشتی می گویند نوع نو کرونا ممکن است راحت تر از گونه معمولی دلتا توسعه یابد. این سویه معروف به دلتا پلاس حدود 6 درصد موارد ابتلا را در این کشور به خود اختصاص داده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز 242 میلیون و 15 هزار و 245 نفر از مردم جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند و از آن میان چهار میلیون و 921 هزار و 907 نفر جان خود را از دست داده اند و در مجموع 6 میلیارد و 702 میلیون و 983 هزار و 192 دُز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده است.ایالات متحده همچنان بیشترین آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا را به خود تخصیص داده است. برزیل از حیث مرگ و میر رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تشدید نگرانی ها از شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس و بازگشت قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید نگرانی ها از شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس و بازگشت قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید