خطری که در آتش زدن بالن آروزها نهفته است!

به گزارش وبلاگ بیازیان، زندگی امروز /خطری که در آتش زدن بالن آروزها نهفته استبه سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: بعضی خانواده ها در آستانه شب چهارشنبه سوری آخر سال گمان می نمایند که بالن های آرزو خطرناک نیستند و اقدام به آتش زدن این بالن ها می نمایند.

خطری که در آتش زدن بالن آروزها نهفته است!

وی اضافه کرد: طی سال های اخیر شاهد رواج فروش بالن های آرزوی چینی بوده ایم و این بالن ها در سطح شهر آتش زده می شوند.

به گزارش زندگی امروز به نقل از باشگاه وبلاگ بیازیان، سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به خطرات بالن های چینی اعلام کرد: در بسیاری از مواقع مشاهده شده که بالن های آرزو بعد از آتش زدن با شاخه درختان برخورد نموده و سبب آتش گرفتن درختان می گردد.

ملکی از برخورد بالن های آرزو با کابل های برق خبرداد و اظهارکرد: تا به امروز گزارش های متعددی در رابطه با برخورد بالن های آرزو با کابل های برق ارائه شده و در این زمینه هشدار هایی مطرح شده است.

وی تاکید نمود: در بعضی از مواقع مشاهده شده که بالن های آرزو با ترانس های فشار قوی برخورد نموده و خطرات بسیار زیادی را در پی داشته است. بعلاوه این بالن ها زمانی به آسمان فرستاده می شوند در مواردی وارد بالکن خانه ها شده و سبب آتش سوزی در بالکن ها شده اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در مورد مکان هایی که شهروندان می توانند به راحتی اقدام به روشن کردن آتش های کوچک و یا روشن کردن بالن نمایند گفت: مکان های دور از شهر همچون بیابان هایی که خالی از پوشش گیاهی و یا پوشش خشک هستند برترین مکان برای روشن آتش های کوچک به تعداد می آیند.

منبع: زندگی روز

به "خطری که در آتش زدن بالن آروزها نهفته است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطری که در آتش زدن بالن آروزها نهفته است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید