رمز و راز مدیران تاثیرگذار

به گزارش وبلاگ بیازیان، با این رفتارها، تاثیرگذاریتان را تضمین کنید

توسعه مهارت رهبری سازمانی دربرگیرنده موضوعات بسیار مختلفی است و به این علت فقط 43 درصد از مدیران عامل با اطمینان براین اعتقادند که سرمایه گذاری شان برای آموزش توسعه به بار نشسته است. با این وجود، آخرین تحقیقات نشان از آن دارد حتی داشتن احاطه اندک بر مهارت های رهبری به موفقیت سازمانی یاری زیادی می نماید؛ به ویژه در میان رهبران خط مقدم. با خبرنگاران همراه باشید تا دراین باره بیشتر بدانید:

رمز و راز مدیران تاثیرگذار

ما با تحقیقات زیادی که در این زمینه انجام داده ایم به 20 ویژگی اصلی رهبران رسیده ایم. سپس از 189 هزار نفر از 81 شرکت مختلف در سراسر دنیا نیز تحقیق به عمل آوردیم تا این مساله را سنجش کنیم که رهبران چقدر رفتارهای خاص رهبری خود را در سازمان به کار می برند. سپس نتایج به دست آمده را در سازمان هایی که دارای رهبری قوی بودند و آنهایی که ضعیف بودند، آزمایش کردیم. نتایج به دست آمده نشان از آن داشت که رهبران در سازمان هایی که دارای رهبری سطح بالایی هستند 4 گونه از این 20 رفتار ممکن را بیشتر از خود نشان می دهند؛ این 4 رفتار نمایانگر 89 درصد از تفاوت میان رهبری قوی و ضعیف در سازمان بود که از لحاظ تاثیرگذاری رهبری سنجش شدند.

چهار نوع از رفتارهایی که تضمین نماینده 89 درصد از تاثیرگذاری رهبری هستند عبارت است از:

  • در پی چشم اندازهای مختلف بودن. این ویژگی در انی که بر مسائل تاثیرگذار بر سازمان اشراف دارند، در پی تغییر در محیط بوده، کارمندان را به مطرح کردن ایده هایی که به افزایش کارآیی سازمان کمک می رساند، تشویق می نمایند، بین موضوعات مهم و بی اهمیت به خوبی تفاوت گذاشته و در خصوص نگرانی های سهامداران به خوبی تعادل ایجاد می نمایند، بسیار شاخص و معین است. رهبرانی که در این کار مهارت دارند اغلب تصمیمات خود را نه بر مبنای تعصب بلکه بر مبنای تجزیه و تحلیل دقیق می گیرند.
  • حل مسائل به صورت موثر. فرآیند حل مسائل مقدم بر فرآیند تصمیم گیری است، این فرآیند، زمانی رخ می دهد که اطلاعات جمع آوری و تجزیه و تحلیل گردد و سپس مد نظر قرار گیرد. انجام این کار چندان آسان نیست اما برای اخذ تصمیمات بزرگ (مثل ترکیب و ادغام شرکت ها) یا حتی تصمیمات روزمره (مثل چگونگی برخورد با اختلاف تیمی) بسیار حیاتی است.
  • حمایت دیگران. رهبران حمایتگر، احساسات دیگران را درک می نمایند. آنها با نشان دادن اعتبار و علاقه صادقانه خود به دیگران اعتماد بوجود آورده و به همکاران الهام بخشیده و به آنها در غلبه بر چالش ها کمک می رسانند. آنها در کارهای گروهی شرکت نموده و کارآیی سازمان را ارتقا می دهند، ترس های غیرضروری را در رابطه با تهدیدهای خارجی نابود ساخته و اجازه نمی دهند انرژی کارمندان صرف منازعات داخلی گردد.
  • انجام کار با گرایش قوی مبتنی بر نتایج. رهبری فقط به معنی ایجاد و توسعه یک چشم انداز و مشخص هدف نیست، بلکه در عین حال باید با پیگیری حصول نتایج نیز همراه باشد. رهبرانی که نتیجه گرا هستند مایلند بر اهمیت کارآیی و بهره وری تاکید نموده تا کاری که انجام می دهند، بیشترین ارزش را بوجود آورد.

ما نمی گوییم بحث صدساله ای که درباره آنچه رهبران سازمانی را از یکدیگر تمایز می دهد، تمام نموده ایم. اما تجربه نشان از آن دارد،کسب وکارهای مختلف اغلب احتیاج به شیوه های مختلف رهبری دارند. با این وجود تحقیق ما به ذکر ویژگی هایی می پردازد که برای بیشتر شرکت های امروزی ضروری است؛ به ویژه در خصوص راهبران ارشد. در سازمان هایی که برای توسعه رهبران آینده خود سرمایه گذاری می نمایند، تمرکز بر این چهار ویژگی نقطه خوبی برای شروع است.

منبع: الی گشت

به "رمز و راز مدیران تاثیرگذار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمز و راز مدیران تاثیرگذار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید