فقط همین یک مشکل را حل کنید

به گزارش وبلاگ بیازیان، رئیس جامعه تورگردانان ایران از معاون رئیس جمهور درخواست کرد، طرح جابجایی زمان برگزاری همایش های بین المللی و ملی از فصل سفر به ماه های خلوت سال را در هیئت دولت پیگیری کند.

فقط همین یک مشکل را حل کنید

به گزارش وبلاگ بیازیان، ابراهیم پورفرج که در جلسه مشترک کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بخش خصوصی با نوعی خوش بینی درباره شرایط حال حاضر صنعت گردشگری سخن می گفت اظهار کرد: به نظرم نباید زیاد مسائل را مطرح کنیم، چراکه آنقدر تعدادشان زیاد خواهد شد که خانم احمدی پور مثل همه کسانی که به این سازمان آمده اند، گرفتار می گردد.

او تغییر نگاه در گردشگری را مهمترین اتفاق دانست و اضافه نمود : باید باور کنیم که از ابتدای ریاست جمهوری آقای روحانی، صنعت گردشگری رونق یافته؛ البته عوامل دیگری مثل شرایط خاورمیانه و امنیت ایران نیز دخیل بوده است. اگر همه دولت مردان، نهادها وسایر بخش ها به این باور برسند، حتما به میدان عمل خواهند آمد.

وی ادامه داد: همه می گویند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از عهده مسائل بر نمی آید، قطعا همین طور است؛ چرا که این سازمان یک هماهنگ نماینده است و کارها در نهادها و سازمان های دیگر انجام می گردد. البته ضروری است که این هماهنگ نماینده قوی تر عمل کند.

پورفرج با اشاره به افزایش شمار گردشگران ورودی به ایران گفت: باور کنیم مسئله ای وجود ندارد، اگر همه با نگاه مثبت برخورد نمایند هیچکس هم با گردشگری مخالف نیست؛ فقط ناآگاهی از درآمد، اشتغالزایی و سایر حسنات این صنعت باعث شده همکاری ها ضعیف گردد.

او سپس از رئیس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری درخواست کرد در طول دوران مدیریتش تنها برای حل یک مشکل متمرکز گردد.

رئیس جامعه تورگردانان ادامه داد: ما امروز به وزیر نفت می گوییم که فروش صد بشکه نفت به اندازه درآمدی که یک گردشگر برای کشور حاصل می نماید منفعت ندارد. ما می خواهیم که کشور را از درآمد تک محصولی نجات دهیم، اما وقتی همین وزارتخانه در فصل اوج گردشگری همایش بین المللی برگزار و تمام هتل ها را اشغال می نماید، چکار می توانیم بکنیم؟ مطمئنم که آنها به خاطر ناآگاهی و بی خبری در اردیبهشت ماه که اوج ورود گردشگران خارجی به ایران است در شهر توریست پذیر سمینار برگزار می نمایند.

پور فرج اعلام کرد: ما از رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می خواهیم این موضوع را در هئیت دولت پیگیری کند. همایش ها می توانند در فصل خلوت که گردشگر هم نمی آید برگزار گردد، در این صورت هتل ها کل سال تکمیل ظرفیت شده اند واین درآمد از هر دوبخش حاصل خواهد شد. اگر همین یک مشکل رفع گردد، حتما مسائل دیگر نیز در پی آن رفع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فقط همین یک مشکل را حل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط همین یک مشکل را حل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید