قرار نیست آشوراده مشابه کیش گردد

به گزارش وبلاگ بیازیان، ایرنا/ براساس سخنان مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداری استان گلستان، قرار نیست آشوراده مشابه کیش گردد.

قرار نیست آشوراده مشابه کیش گردد

داستان چیست؟

آشوراده دهی در مرکز شبه جزیره میانکاله هست. آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر است. این جزیره در سده های گذشته در پی عملکرد و فعالیت گروه های انسانی با حفر کانال از توده اصلی خشکی خود جدا افتاد. آشوراده در سال 1354 جز نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد. در همین حال، در کنوانسیون جهانی رامسر در زمره تالاب های مهم جهان نهاده شد و سومین اهمیت این منطقه عضویت آن در پناهگاه حیات وحش بوده که در تمامی ایام سال میزبان انواع پرندگان است. 40 درصد خاویار ایران در نزدیکی این جزیره بدست می آید.

این منطقه بیش از 4 دهه در رویای فراهم کردن امکانات سخت افزاری و زیرساخت های اولیه برای میزبانی از گردشگران و بومگردانان بوده و تا به امروز وعده ها برای به انتها رساندن مطلوب این جزیره راه به جایی نبرده است.

اجرای پروژه ملی گردشگری و طبیعت گردی جزیره آشوراده یکی از مصوبات سفر سال 93 دولت به استان گلستان است، این طرح شامل ساخت اسکله، جهت دسترسی، آلاچیق، رستوران و دیگر زیرساخت های مورجهانز حضور گردشگران است. البته قرار هست همه سازه های برای حضور گردشگران سبک و سازگار با محیط زیست باشند. مسئولان وزارت میراث فرهنگی اظهار داشتند بدلیل ملی بودن طرح و ضرورت بیان اطلاعات واحد در این خصوص، تنها مرجع اعلام اخبار مربوط به طرح آشوراده، مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداری استان گلستان است.

عیسی سالکی، مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداری استان گلستان دلیل تعویق در اجرا شدن این طرح را مسائل اقتصادی اظهار داشت و اضافه کرد: مسائل اقتصادی سبب شده اجرایی شدن این طرح به تعویق افتد و به دلیل نداشتن اعتبارات متوقف مانده است.

مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداری استان گلستان با اعلام اینکه این طرح جز طرح های ملی است و نیازمند اعتبارات ملی است، گفت: تمام مجوزهای لازم از جمله مجوز سازمان محیط زیست برای ساخت این طرح گرفته شدند.

وی در ادامه تاکید نمود که طرح آشوراده طرح طبیعتگردی است و تمام زیرساخت هایی که باید ساخته گردد متناسب با این طبیعتگردی احداث می گردد و قطعا تمام سازه ها سبک و کاملا سازگار با محیط زیست خواهد بود و تصور اینکه آشوراده همانند جزیره کیش گردد که هتلهای عظیم و مناطق گردشگری داشته باشد، کاملا اشتباه است.

سالکی اضافه کرد: سازه های سبک برای حضور و تماشای پرندگان و دیگر مناطق زیبای جزیره از جمله برنامه در طرح طبیعتگردی آشوراده هستند.

منبع: همگردی

به "قرار نیست آشوراده مشابه کیش گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار نیست آشوراده مشابه کیش گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید