مشاور ترامپ : مایل به خروج از عراق و سوریه هستیم

به گزارش وبلاگ بیازیان، -گابریل سوما، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه با اعلام جزییاتی از گفت وگوهای اخیر میان نمایندگان عراق و آمریکا ، گفت که دونالد ترامپ، مایل به خروج نیروهای این کشور از عراق و سوریه است.

مشاور ترامپ : مایل به خروج از عراق و سوریه هستیم

سوما روز سه شنبه در گفت و گو با المعلومه، اظهار کرد: با وجود توافق بغداد و واشنگتن در این باره، هیچ برنامه زمان بندی برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق معین نشده است.

وی اضافه کرد: گفت و گویی که اکنون میان ایالات متحده آمریکا و دولت عراق در جریان است، در سطح مقام های بلند پایه انجام نمی گردد و تنها محدود به نمایندگان دو دولت است.

مشاور ترامپ در امور خاورمیانه ادامه داد: دولت آمریکا و عراق تمایل دارند نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند، اما آنها برای این کار زمان بندی معین نکرده اند.

وی تاکید نمود که رئیس جمهور آمریکا مایل به عقب نشینی نظامیان این کشور از عراق و سوریه است.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق آدینه گذشته، یک روز پس از گفت و گوی راهبردی میان نمایندگان بغداد و واشنگتن اعلام نمود که در این گفت و گو دو طرف در باره خروج نیروهای آمریکایی از کشور به توافق رسیدند.

گفت و گوهای راهبردی عراق و آمریکا عصر پنجشنبه گذشته به وقت بغداد به وسیله ویدیو کنفرانس با حضور تیم های سیاسی و کارشناسی دو طرف برگزار گردید.

الکاظمی گفت که بغداد در گفت و گوهای راهبردی، به یک دستاورد عظیم دست یافت.

وی ادامه داد که در این گفت و گوها بر اصل حاکمیت و منافع عراق تاکید شد و ما پیروز شدیم به نتایج عالی برسیم.

نخست وزیر عراق اظهار کرد که خروج آمریکا از عراق مورد تایید همه گفت و گو کنندگان نهاده شد و تصمیم مجلس عراق مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه از کشور به رسمیت شناخته شد.

وی شرح داد که همکاری ها در زمینه روابط مالی و سایر بخش ها با آمریکا وجود خواهد داشت و عراق در گفت و گوهای راهبردی به دستاورد عظیمی دست یافت.

از سوی دیگر، دولت عراق و آمریکا بامداد آدینه گذشته با انتشار بیانیه مشترکی در باره گفت وگوهای راهبردی میان دو کشور، بر کاهش نیروهای آمریکایی از عراق تأکید کردند.

در متن این بیانیه مشترک آمده است: بر اساس توافق نامه چارچوب راهبردی روابط دوستی و همکاری سال 2008 منعقده میان جمهوری عراق و ایالات متحده آمریکا، بحث های این نشست به وسیله جلسات ویدئو کنفرانس میان دو طرف به نمایندگی از عبدالکریم هاشم مصطفی معاون وزیر امور خارجه عراق و دیوید هیل به نمایندگی از دولت ایالات متحده آمریکا برگزار گردید و موضوعاتی از قبیل امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، موضوعات سیاسی و روابط فرهنگی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

بیانیه می افزاید: دو کشور بار دیگر بر اصول توافق نامه چارچوب راهبردی سال 2008 تأکید کردند. همچنین ایالات متحده آمریکا بار دیگر بر احترام خود به حاکمیت عراق، تمامیت ارضی و تصمیمات صادره از سوی مقامات قانونی و اجرایی این کشور تأکید کرد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "مشاور ترامپ : مایل به خروج از عراق و سوریه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور ترامپ : مایل به خروج از عراق و سوریه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید