پس لرزه های قطع اینترنت کنکوری

به گزارش وبلاگ بیازیان، قطع اینترنت برای برقراری امنیت کنکور یک بار دیگر در سالی که مزین به عنوان دانش بنیان است، به اقتصاد دیجیتال آسیب زد.

پس لرزه های قطع اینترنت کنکوری

به گزارش وبلاگ بیازیان، قطعی اینترنت همراه در 2 روز آخر هفته گذشته به استدلال برقراری امنیت کنکور، بعضی شرکت های آنلاین ازجمله دیجی کالا، اسنپ، تپسی، شرکت های فعال در حوزه بیمه آنلاین و بعلاوه شرکت های پرداختی را با مشکل روبرو نموده و آنها خبر از کاهش 30 تا 50 درصدی ثبت سفارش و فروش خود در این دو روز می دهند.

به گزارش وبلاگ بیازیان، قطع اینترنت علاوه بر اینکه برای مردم مشکلاتی ایجاد کرد، کسب وکارهای اینترنتی را هم تحت تأثیر قرار داد. این اتفاق باعث شد که وزیر ارتباطات از مردم عذرخواهی و اعلام کند که دیگر اینترنت به خاطر کنکور قطع نمی گردد.

گزارش رسانه ها و مشاهدات میدانی نشان می دهد که 20 تا 30 درصد سفارش های بزرگ ترین فروشگاه آنلاین کشور به خاطر قطعی اینترنت برای برگزاری کنکور کاهش یافته است.

بعلاوه یکی از تاکسی های اینترنتی با 39درصد و دیگری بین 20 تا 30 درصد کاهش سفر روبرو شد.

یکی از پلتفرم های بیمه آنلاین هم اعلام نموده که در روزهای پایانی هفته کاهش 48 درصدی ترافیک ورودی و کاهش 45 درصدی فروش را تجربه نموده است. دیگر پلتفرم بیمه دیجیتال هم از کاهش فروش 20تا 30درصدی خود اطلاع داده است.

این در حالی است که تراکنش ها هم طی این مدت، با کاهش قابل توجه روبه رو بوده اند. به طوری که رضا قربانی، رئیس کمیسیون فین تک سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در توییتی اطلاع داد که به علت مشکل در دستگاه های POS برداشت پول از عابربانک ها 40 درصد رشد داشته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "پس لرزه های قطع اینترنت کنکوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس لرزه های قطع اینترنت کنکوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید