48 ساعت حیاتی در انتظار استقلال

به گزارش وبلاگ بیازیان، استقلالی ها بعد از 9 روز بی سروصدا در بازار نقل وانتقالات تابستانه و روبرو با مسائل مدیریتی و ساختاری، بعد از آنکه شرایط مدیریتی تیم شان به سامان رسید و علی خطیر در نقش جانشین حجت کریمی به عنوان سرپرست مدیرعاملی استقلال کارش را شروع کرد، از شب گذشته مجدداً فعالیت خود در بازار نقل وانتقالات را از سر گرفته اند. جواد نکونام در دو جلسه با نسبتاً طولانی با خطیر، لیست بازیکنان موردنیاز خود را ارائه کرد و قرار است براساس خواسته های نکونام، فعالیت نقل وانتقالاتی استقلال انجام گردد.

48 ساعت حیاتی در انتظار استقلال

محمدحسین مرادمند مدافع باتجربه استقلال که عملکرد خوبی را در ترکیب آبی پوشان مرکز در 3 فصل گذشته از خود به جای گذاشته بود، با وجود آنکه با مدیران پیشین باشگاه استقلال در زمینه تمدید قرارداد به توافق نرسیده بود، شب گذشته مجدداً پای میز مذاکره با استقلالی ها نشست و خاتمه قرارداد خود را دوساله تمدید کرد تا بعد از جذب مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان، اولین تمدیدی استقلال در بازار تابستانه پیش از شروع لیگ بیست وسوم هم به ثبت برسد.

مدیران باشگاه استقلال صبح امروز (چهارشنبه) در سازمان خصوصی سازی درباره مسائل مالی این باشگاه تشکیل جلسه داده اند و گفته می گردد که قرار است بعد از این جلسه، علی خطیر که شخصاً مسئولیت مذاکره با بازیکنان را برعهده گرفته، با گزینه های موردنظر نکونام وارد مذاکره گردد. جواد نکونام با توجه به عقب ماندگی استقلال از بازار تابستانه در قیاس با رقبایش و البته مسائل فنی این تیم در فصل گذشته، از مدیران باشگاه خواسته تا هم در فاز دفاعی و هم در فاز تهاجمی اقدام به جذب بازیکن نو نمایند.

در انتظار مشخص تکلیف خط دروازه

جواد نکونام بار ها در مصاحبه های خود بعد از انتخاب به عنوان سرمربی استقلال، بر جذب دروازه بان خارجی تاکید نموده و به نظر می رسد که همچنان اولویت نکونام برای دروازه بان شماره یک تیمش در فصل آینده، جذب دروازه بان خارجی است. در این زمینه در روز های اخیر نکونام با یک دروازه بان اسپانیایی مذاکراتی را هم انجام داده، اما تغییرات مدیریتی باشگاه استقلال باعث توقف مذاکرات شده است. گفته می گردد که نکونام اولویت خود در خط دروازه را به خطیر، جذب دروازه بان خارجی اعلام نموده و در صورت ناکامی در رقم زدن این انتقال، بازگشت حسین حسینی دیگر سناریوی مدنظر سرمربی استقلال است.

نکونام برای مشخص دروازه بان دوم تیمش هم برنامه ریزی داشته و با توجه به اینکه علیرضا رضایی سهمیه بازیکن بزرگسال محسوب می گردد، سرمربی استقلال از علی خطیر خواسته تا شرایط حضور محمدرضا خالدآبادی را در تیمش فراهم کند که در صورت جذب دروازه بان اسپانیایی و البته خالدآبادی، هم حسین حسینی و هم علیرضا رضایی از جمع آبی پوشان مرکز جدا خواهند شد که اتفاق جالب توجهی برای خط دروازه استقلال محسوب می گردد. ضمن آنکه جواد نکونام تمایل دارد تا همچنان از حضور سینا سعیدی فر در خط دروازه تیمش بهره ببرد.

پرونده خط دفاعی استقلال با یک تمدیدی بسته می گردد؟

آرمین سهرابیان و محمدحسین مرادمند مدافعان در دسترس جواد نکونام برای فصل نو هستند و روزبه چشمی هم توانایی بازی در پست دفاعی میانی را دارد؛ البته که گفته می گردد نکونام برای استفاده از چشمی در پست هافبک دفاعی برنامه ریزی نموده و همین مسئله باعث شده تا سرمربی استقلال پیگیر بازگشت رافائل سیلوا و یا تمدید عارف غلامی گردد. در این باره گفته می گردد که اولویت اول جواد نکونام، بازگشت رافائل سیلوا به استقلال است و از علی خطیر خواسته تا کوشش خود را برای منصرف کردن مدافع برزیلی انجام دهد.

جواد نکونام به سرپرست مدیرعاملی استقلال اعلام نموده که در صورت عدم توافق با رافائل سیلوا، تمدید قرارداد عارف غلامی در دستور کار قرار گیرد و گفته می گردد که در صورت تمدید قرارداد سیلوا و یا غلامی، استقلالی ها دیگر در پست مدافع میانی بازیکن نوی به خدمت نخواهند گرفت و نکونام با توجه به سهمیه محدود جذب بازیکن خارجی، از خرید مدافع خارجی منصرف شده و گفته می گردد که قرار است مهران فیض آبادی مدافع جوان استقلال هم از این پس در کنار بازیکنان تیم بزرگسال کارش را دنبال کند.

سرمربی استقلال در پست دفاع چپ هم اولویت اول خود را استفاده از ابوالفضل جلالی قرار داده و گفته می گردد که احتمالاً قرارداد جعفر سلمانی هم به زودی تمدید خواهد شد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، محمد نادری در لیگ بیست وسوم در جمع شاگردان نکونام نخواهد بود و در خارج از ایران فوتبال خود را دنبال می نماید. در پست دفاع چپ هم نکونام در روز های گذشته یک پدیده نو کشف نموده و گفته می گردد که طا ها محبی مدافع تیم جوانان استقلال قرار است از این پس در جمع شاگردان جواد نکونام کار خود را پیش ببرد و احتمال حضور او در ترکیب استقلال در لیگ بیست وسوم وجود دارد.

چشم انتظار توافق با تورس و سلمانی

نکونام برای تقویت خط هافبک استقلال در پی جذب حداقل دو بازیکن است. سرمربی آبی پوشان مرکز که در روز های گذشته در پی جذب بازیکنانی مانند احسان پهلوان و فرشاد احمدزاده بود، در رسیدن به خواسته های پیروز نبوده و نتوانست از این دو بازیکن در ترکیب تیمش بهره ببرد، اما گفته می گردد که همچنان کوشش جواد نکونام برای تقویت خط هافبک استقلال ادامه دارد و در این زمینه سرمربی آبی پوشان مرکز خواهان جذب روبرتو تورس و یاسین سلمانی شده است.

تورس در مذاکراتی که با نکونام داشته، اولویت خود را بازی در خارج از ایران عنوان نموده، اما گفته می گردد که در صورت عدم توافق با تیم های خارجی، احتمالاً این هافبک اسپانیایی بار دیگر شاگرد نکونام خواهد شد. بعلاوه کوشش مدیران باشگاه استقلال برای جلب رضایت یاسین سلمانی ادامه دارد و این احتمال وجود دارد که حضور سلمانی در استقلال تا پیش از برپایی اردوی تیم امید در کشور ترکیه که از فردا (پنجشنبه) شروع خواهد شد، نهایی گردد. هر چند که هنوز توافقات نهایی با یاسین سلمانی انجام نشده، اما مذاکره با این بازیکن جوان در حال پیگیری است و سرپرست مدیرعاملی استقلال امید دارد که بتواند رضایت نکونام را جلب کند.

نکونام مهاجم خارجی می خواهد!

استقلالی ها در پست وینگر پیروز به جذب مهرداد محمدی شده اند و در شرایطی که گفته می گردد انتقال محمد محبی به تیم روستوف روسیه نهایی شده، در 48 ساعت گذشته کوشش مدیران باشگاه استقلال برای حفظ مهدی قایدی شروع شده است. آبی پوشان مرکز که از پیشنهاد تیم الاتحاد کلبا به قایدی آگاه هستند، امیدوارند بتوانند با مدیران باشگاه شباب الاهلی به توافق برسند و با پرداخت هزینه رضایت نامه قایدی، قرارداد این وینگر خوش تکنیک را دائمی نمایند تا خیال نکونام در پست وینگر آسوده گردد.

امیرحسین حسین زاده دیگر بازیکن موردنظر نکونام در پست وینگر است که گفته می گردد در مذاکرات اولیه با باشگاه شارلروا بلژیک، آن ها خواهان 800 هزار یورو برای صدور رضایت نامه حسین زاده شده اند که این پیشنهاد مورد پذیرش استقلالی ها قرار نگرفته و رایزنی ها برای تغییر قیمت رضایت نامه حسین زاده در جریان است. بعلاوه جواد نکونام برای تقویت خط حمله استقلال با توجه به شرایط مهاجمان ایرانی، هدف خود را جذب مهاجم خارجی قرار داده است.

نکونام که در لیست خود بازیکنان جوانی مانند آریا برزگر و محمدحسین اسلامی را هم قرار داده، در پی یک مهاجم تمام نماینده خارجی است و در این زمینه امیدوار است که با کوشش های خطیر برترین گزینه انتخاب گردد. علی خطیر فصل گذشته که در تیم تراکتور مسئولیت داشت، توانست بازیکنان شاخصی مانند ریکاردو آلوز را به تیم تراکتور بیاورد و حالا نکونام با توجه به تجربه پیروز خطیر، امید دارد که برترین گزینه های خارجی ممکن به لیست تیم استقلال برای فصل آینده اضافه شوند.

استقلالی ها در بازار نقل وانتقالات تابستانه فرصت سوزی های پرشماری داشته اند و با توجه به اینکه تنها 22 روز تا شروع لیگ بیست وسوم به جای مانده، گفته می گردد که احتمالاً فعالیت ضربتی آبی ها طی 48 ساعت آینده وجود دارد و به نظر می رسد که در صورت پیروزیت آمیز بودن جلسه خطیر با مدیران سازمان خصوصی سازی، به سرعت از خرید های نو استقلال رونمایی خواهد شد. ضمن آنکه تمدید قرارداد بازیکنانی مانند روزبه چشمی هم طی روز های آینده احتمالاً نهایی می گردد تا به نوعی عقب ماندگی استقلال از رقبا در بازار تابستانه جبران گردد.

منبع: فوتبال 360

منبع: فرارو

به "48 ساعت حیاتی در انتظار استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "48 ساعت حیاتی در انتظار استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید