از تداوم توقف کلاس های حضوری تا برگزاری مجازی انتخابات شوراهای دانش آموزی

به گزارش وبلاگ بیازیان، تهران (پانا) - بیست و سومین دوره این انتخابات شوراهای دانش آموزی، معین منابع اقتصادی برای اعمال مدرک دوم فرهنگیان، شروع عملیات ساخت بیش از 43 هزار مسکن برای فرهنگیان و نامگذاری خیابانی در منطقه یک تهران به نام مرحوم محمدرضا حافظی از خبرهای مهم حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر بودند.

از تداوم توقف کلاس های حضوری تا برگزاری مجازی انتخابات شوراهای دانش آموزی

با استمرار سیر صعودی گسترش همه گیری کووید 19 در کشور بسیاری از مراکز کشور از جمله مدارس فعالیت های حضوری خود را محدود نموده است، این روزها به صورت غیرحضوری به کار خود ادامه می دهند. در اغلب مراکز استان ها و شهرهای عظیم، کلاس ها به صورت غیرحضوری برگزار می گردد و حتی به صورت حداقلی هم تشکیل نمی شوند.

یکی از مهم ترین رویدادهای حوزه دانش آموزی در هفته اخیر برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی بود که بیست و سومین دوره این انتخابات به صورت الکترونیکی و در بستر شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) روز سه شنبه ششم آبان ماه همزمان در سراسر کشور راس ساعت 9 صبح با پیغام وزیر آموزش وپرورش شروع شد. همه دانش آموزان تمامی دوره ها از پایه سوم ابتدایی به بالا می توانستند مشارکت داشته باشند و به عضویت هیات رئیسه شورای دانش آموزی درآیند.

این هفته وزیر آموزش و پرورش خبر شروع پروژه 43 هزار و 775 واحد مسکونی برای فرهنگیان اطلاع داد که این واحدها در 18 استان و 66 شهرستان احداث خواهد شد. همچنین طبق تصمیم جلسه کمیسیون نام گذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران قرار شد خیابانی به نام محمدرضا حافظی خیر مدرسه ساز فقید و بنیان گذار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نامگذاری گردد.

طی روزهای اخیر شاهد درخشش دانش آموزان ایرانی در مسابقات شطرنج قهرمانی دانش آموزان دنیا و نیز مدال آوری اعضای نوجوان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در چهارمین المپیاد فیلم سازی بودیم.

بعضی از مهم ترین اخبار حوزه آموزش و پرورش کشور در هفته اخیر را در ادامه می خوانید:

ادامه توقف کلاس های حضوری به علت گسترش پاندمی

گرچه از نیمه شهریورماه این اختیار به خانواده ها داده شد که یکی از روش های آموزش حضوری یا غیرحضوری را انتخاب و از ظرفیت های ایجاد شده از سوی آموزش و پرورش استفاده نمایند، اما گسترش شیوع پاندمی کووید 19 باعث شد در بیشتر شهرهای عظیم و مراکز استان ها آموزش به شیوه غیر حضوری دنبال گردد.

محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تفویض اختیار استانی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت که در اغلب شهرها از جمله تهران حدود سه هفته است کلاس ها دیگر حتی به صورت حداقلی هم تشکیل نمی شوند.

وی اضافه نمود: در بعضی استان های دیگر نیز همین شرایط را داریم که البته شرایط با توجه به تصمیمات ستاد کرونای استانی متفاوت است. ممکن است تعطیلی در شهری طولانی و در شهر دیگر کوتاه تر باشد.

منابع مالی اعمال مدرک دوم فرهنگیان تعیین شد

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس گفت که ایراد شورای نگهبان به تامین منابع اعمال مدرک دوم فرهنگیان رفع شده است و بر اساس ماده 3 طرح تنظیم بعضی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه مکلف به اعمال مدرک دوم فرهنگیان شد.

وی در تشریح ماده 3 این طرح گفت: وزارت امور مالی موظف است در اجرای ماده (78) قانون الحاق بعضی مواد به قانون تنظیم بخشی، مقررات مالی دولت (2) مصوب 93/12/4، با اصلاحات و الحاقات بعدی، منابع موضوع ماده مذکور را به صورت سه ماهه از مؤسسات و بنگاه های مالی مربوط وصول کند و پس از واریز به خزانه و درج در قالب ردیف تعیین در بودجه های سنواتی برابر موافقت نامه های مربوطه در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به تبصره این ماده گفت: براساس تبصره ماده 3 این طرح نیز، وزارت آموزش و پرورش نیز مکلف است نسبت به اعمال مدرک تحصیلی مرتبط بالاتر افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند بدون رعایت سقف، اقدام کند.

برگزاری مجازی انتخابات شوراهای دانش آموزی در شبکه شاد

بیست و سومین دوره از انتخابات شوراهای دانش آموزی روز سه شنبه ششم آبان ماه به صورت الکترونیکی و در بستر شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) در سراسر کشور با پیغام وزیر آموزش وپرورش برگزار گردید.

همه دانش آموزان از پایه سوم ابتدایی به بالا می توانستند در شوارها مشارکت داشته باشند. پیش بینی می گردد حدود 10 میلیون نفر از دانش آموزان در 100 هزار واحد آموزشی سراسر کشور در این دوره از انتخابات شرکت و حدود 750 هزار نفر از داوطلبان را با آرای خود به عضویت شوراهای مدارس در آورند.

رعایت اخلاق و ارزش های اسلامی و مقبولیت در بین دانش آموزان، داشتن روحیه مسئولیت پذیری و توان ایجاد ارتباط با دیگران، برخورداری از نظم و انضباط تحصیلی و پای بندی به رعایت قوانین مدرسه، برخورداری از شرایط تحصیلی متوسط و رو به رشد، برخورداری از شرایط رفتاری متعادل از جمله شرایط داوطلبان برای عضویت در شورای دانش آموزی است.

وزیر آموزش وپرورش با صدور پیغامی به مناسبت بیست وسومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس سراسر کشور؛ مسئولان آموزش وپرورش، مدیران و اولیای را ملزم به شنیدن صدای دانش آموزان به عنوان مدیران آینده کشور دانست.

اسماعیل بحری زاده قائم مقام معاون وزیر در سامان دانش آموزی با اشاره به برنامه های سازمان دانش آموزی برای روز 13 آبان از راه اندازی پویش دانش آموزی #سیزده-آبان در بستر شبکه شاد برای دانش آموزان اطلاع داد. وی در این باره گفت: دانش آموزان می توانند براساس محورهای تعیین شده محتوای تصویری فراوری و به وسیله سازمان دانش آموزی شهرستان و یا منطقه خود به سامانه ارتباطی پیشتازان (ساپ) کانال سازمان دانش آموزی ارسال نمایند.

شروع عملیات ساخت بیش از 43 هزار مسکن برای فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش در پیغام توییتری نوشت: خشت گذاری 43 هزار و 775 مسکن برای فرهنگیان عزیز در 18 استان و 66 شهرستان شروع شد.

حاجی میرزایی در این پیغام یادآور شد که برای تامین آورده اولیه نیز به ازای هر یک، 40 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفتیم.

درخشش دانش آموزان ایرانی در مسابقات شطرنج قهرمانی دانش آموزان دنیا

آناهیتا زاهدی فر دانش آموز تهرانی نائب قهرمانی مسابقات شطرنج دانش آموزان زیر 17 سال دنیا و دانش آموز آراد نظری مقام سوم این مسابقات را از آن خود کردند.

این مسابقات در دوران شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین و تحت پلتفرم chess premium و نظارت دوربین از سوی کمیته فنی فدراسیون دنیای ورزش دانش آموزی (ISF) در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار گردید. مرحله مقدماتی این مسابقات به روش سوئیسی و در 11 دور برگزار گردید.

در مسابقات زیر 14 سال در بخش دختران و پسران دنیا برگزار و دانش آموزان دختر سحر معصومی و خورشیدی توانستند بااقتدار به مقام قهرمانی دانش آموزان دنیا دست یابند.

درخشش اعضای نوجوان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در چهارمین المپیاد فیلم سازی

اعضای کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان جایزه های طلا، نقره و برنز چهارمین المپیاد فیلم سازی نوجوانان را در بخش های فیلم و ایده از آن خود کردند.

در بخش ایده، ایده گروهی هاف تایم از گروه نقاب، به خاطر طراوت ایده، جسارت در بیان و شخصیت های اکتیو تموفق به دریافت جایزه طلا شد. ایده های گروهی همسایه از گروه حافظ و رکاب از گروه باحال ها، جایزه های برنز این المپیاد را به خود اختصاص دادند.

خیابانی در منطقه یک تهران به نام مرحوم محمدرضا حافظی نام گذاری شد

بر اساس گزارش چهل و هفتمین جلسه کمیسیون نام گذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران مبنی بر نام گذاری و تغییر نام بعضی معابر شهر، در جلسه 242شورای شهر و به اتفاق آرا با خیابان دکتر محمدرضا حافظی موافقت شد.

بر اساس این موافقت، خیابان نظامی در منطقه یک شهر تهران واقع در حدفاصل خیابان دکتر شریعتی تا خیابان میرزاپور به نام دکتر محمدرضا حافظی تغییر نام خواهد یافت. جامعه خیرین مدرسه ساز کشور هم که به همت مرحوم حافظی بنا شده بود و فرایند فعالیت خیرین در عرصه مدرسه سازی را ساماندهی می کرد، ساختمانش در این محدوده قرار گرفته است.

مرحوم محمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و بنیان گذار این مجموعه بوده است که از سال 1377 این تشکل را بنا کرد و امروزه ثمرات آن برای نظام تعلیم و تربیت کشور همچنان باقی و جاری است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "از تداوم توقف کلاس های حضوری تا برگزاری مجازی انتخابات شوراهای دانش آموزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تداوم توقف کلاس های حضوری تا برگزاری مجازی انتخابات شوراهای دانش آموزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید